معاون بررسی و گفتمان‌سازی سازمان بسیج اساتید:
حسین عبدالهی‌فر گفت: اقتضائات جهانی یکی از موضوعات مهم است و نیاز داریم به دولتی که بتواند از داخل آسیب‌های خود را جبران کند و با دست پر در مقابل دشمنان بایستد.
کد خبر: ۹۳۳۵۲۲۸
|
۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، حسین عبدالهی‌فر معاون بررسی و گفتمان سازی سازمان بسیج اساتید در ویژه برنامه شنبه‌های انتخاباتی، با موضوع بصیرت افزایی «تبییت ابعاد دولت کارآمد» که توسط کمیته استانی انتخابات نهضت استادی بسیج برگزار شد، با اشاره به انتخابات حساس و سرونوشت ساز  پیش رو،  به بیان این موضوع که کارآمدسازی دولت اولویت است، پرداخت و گفت: اقتضائات جهانی یکی از موضوعات مهم است و نیاز داریم به دولتی که بتواند از داخل  آسیب‌های خود را جبران کند و با دست پر در مقابل دشمنان بایستد و اگر قرار است سرمیز مذاکره‌ای هم برویم باید حتما آسیب ها رفع شده باشد و نتواند دشمن روی نقاط ضعف ما دست بگذارد.

وی با اشاره به این که موضوع این جلسه دولت کارآمد و چیستی و چرایی و چگونگی آن است، افزود: تمرکز بحث روی فرمایشات مقام معظم رهبری است این که هدف غایی انتخابات دولت کارآمد است و مقام معظم رهبری هدفمند و  حکیمانه عاجل و غایی انتخابات را « بازسازی اعتماد مردم به نظام «با افزایش رضایتمندی مردم» از طریق حل مشکلات معیشتی جامعه و رونق اقتصادی کشور قرار داده است که تنها راه حصول آن «کارآمدسازی دولت با تشکیل دولت کارآمد» است.

وی افزود: این مقصود با سرانگشتان مردم ظرف یک روز دست یافتنی است به شرط این که مطالبه مقام معظم رهبری و مسیری که برای رسیدن به آن ریل گذاری کردند از طریق نخبگان برای آحاد جامعه تبیین شود.

معاون بررسی و گفتمان سازی سازمان بسیج اساتید در بیان این که دولت کارآمد چیست، گفت: دولتی است که می تواند به نیازهای جامعه پاسخ دهد این یکی از تعاریف است و  این ممکن نیست مگر این که سه ضلع یک مثلث هماهنگ شود در راس آن ایدولوژی ساختار و کارگزار است.

 وی بیان کرد: الان در راس نظام، نظام جمهوری اسلامی  را داریم که از دستاوردهای انقلاب اسلامی است کارنامه درخشانی دارد  و در راس، اسلام جای گرفته که برتر از آن را نداریم و در رکن دوم مثلث هم، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ساختاری منبعث از مردم سالاری دینی تعریف شده که همه مسئولان در آن با رای مستقیم و غیر مستقیم مردم انتخاب می شوند  و وظایف قوا در قالب تفکیک قوا تعیین می‌شود. تحقیق و تجربه چهل ساله اول گویای این است که عدم کارآمدی نظام به ضلع کارگزار برمی گردد که دلایل خاص خود را دارد.   

عبدالهی فر بیان کرد: تغییر در ضلع کارگزار یکی از اهداف انتخابات آینده است و مشکلات ما در زمینه سیاست‌های غلط، نگاه به بیرون و انفعال کارگزاران اجرایی، وجود داشته و بدون تردید این تغییر با حضور مردم در پای صندوق‌های رای، هنرنمایی نخبگان و شعارهای انتخاباتی و هدایت‌های مقام معظم رهبری در تعیین اهداف و راهبردهای کلان نظام عملی خواهد بود.

وی با اشاره به این که چرا کارآمدسازی دولت به اولویت تبدیل شده، اظهار کرد: برای این که گام دوم را با قوت و قدرت برداریم که باید نقیصه خود را در ضلع کارگزار رفع کنیم، دوم زیر سوال رفتن کارآمدی نظام است علیرغم توفیقات بسیار بزرگی که داریم در کمتر از 24 ساعت غنی سازی از 20 درصد به 60 درصد رسانده جهان را شگفت زده کنیم در بخش‌های امنیتی کارنامه درخشانی داریم به نقطه آسیب ناپذیر رسیده ایم و در بخش‌های کلان و زیرساخت‌ها موفق عمل کردیم اما در بخش‌های جزیی و برخی زمینه‌ها ضعف و جای کار داریم.

معاون بررسی و گفتمان سازی سازمان بسیج اساتید افزود: دلیل سوم جلوگیری از توطئه سکولارهاست. آنها برای اثبات ناتوانی فقه اسلام در اداره جامعه سه مرحله را طی کرده و بنا دارند در پرتو انتخابات مردمی مرحله چهارم پیاده سازی سکولاریسم را رقم بزنند. برای این که بعنوان ایده برتر باید ناتوانی فقه اسلامی در اداره مملکت را ثابت کنند. اینها ماموریت داشته‌اند نگذارند هیچ دولتی در ایران موفق عمل کند. که همان ادامه عملیات پی اس پی امریکایی 1927 نظام‌های ایدولوژیک در دنیا را براندازی کنند که در ایران فرانسوی‌ها این کار را انجام دادند.

وی ادامه داد:  چهارم اقتضائات جهانی است که با تغییر دولت امریکا ما را وارد مرحله پیچیده از سیاست خارجی کرده با عدم انسجام، تفرقه، اختلافات و ساده انگاری‌های گذشته. نیاز داریم به دولتی که بتواند از داخل کارآمدی  خود نمایان کرده و آسیب‌های خود را جبران کند .

عبدالهی فر گفت: پنجم تداوم سیاست‌های منطقه ای نظام است که ما باید در ادامه تفکر مقاومت، انتقام خون سردار دلها و سیدالشهدای مقاومت را بگیریم و حداقل آن خروج امریکا از منطقه ، پیروزی انصارالله در یمن و پایان تروریسم در سوریه است که مقدمه‌ای برای پایان صهبیونیسم در منطقه است.

وی بیان داشت: نکته ششم لزوم اسلامی کردن دولت در عرصه  انتخابات ریاست جمهوری است که در تحقق بیانیه گام  و که گامهای بعدی برای ما تسهیل شود.

معاون بررسی و گفتمان سازی سازمان بسیج اساتید در ادامه به مبحث چگونگی تحقق دولت کارآمد به فرمایشات مقام معظم رهبری از اردیبهشت سال گذشته اشاره کرد،  گفت: در جمع دانشجویان تعبیر دولت جوان را بکاربردند بعنوان راهکار حل مشکلات کشور و تاکید فرمودند دولت جوان و با نشاطی که بتواند مشکلات کشور را حل کند  هدف علاج مشکلات کشور بود.

وی افزود: دومین فرمایش در جمع مردم تبریز باز هم علاج دردهای مزمن کشور هدف اصلی انتخابات است راهبرد دارد انتخابات پرشور و اصلح را اشاره کردند. سومین اماره در پیام نوروزی در خصوص انتخابات 1400  اهمیت مدیریت‌های جدید و تازه نفس  با انگیزه های قوی را مطرح فرمودند. صراحت داشتند و پیام این است که مشکل اصلی کشور در مدیریت است و بویژه مدیریت‌های غلط باید جستجو شود و در انتخاب شعار سال هم پشتیبانی و مانع زدایی را مدیریتی تعریف کردند که با انتخابات محقق خواهد شد با این ریل به سمت دولت کارآمد ما را سوق دادند.

معاون بررسی و گفتمان سازی سازمان بسیج اساتید  بیان کرد: مقام معظم رهبری نگاه عمیق به انتخابات دارند و در ابتدای سال از واژه‌های بلندی استفاده کردند در این انتخابات ضمن تکریم انتخابات، از واژه نوسازی استفاده کردند پیام خاصی دارد.

وی با بیان این که کاهش مشارکت ریشه در نارضایتی مردم و تودهای پایین جامعه دارد، گفت: مسئله اصلی انتخابات کاهش مشارکت است.

عبدالهی فر سپس به شاخصه‌های رییس جمهور از نظر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان مدیریت را در راس قرار داده اند  یعنی دولتی که از لحاظ مدیرتی قوی باشد. ایشان عملکرد انقلابی را تاکید فرموده‌اند و باید روی ناشناخته‌ها دست نگذاریم، تشخیص مصداقی مورد تاکید بوده است از خداوند استعانت بجویم، همچنین به شکل بی سابقه ‌ی نامزدها را نهی کردند این که کسانی وارد این عرصه نشوند که نمی توانند. باید مسائل کشور را  بشناسند و راهکار داشته باشند.

 انتهای پیام/

منبع: دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان

ارسال نظرات