مدیرکل استاندارد استان مرکزی:

خودکنترلی برکالاهای مصرفی خانوارنیازبه فرهنگ سازی دارد/بازرسی از ۲ هزار واحد صنفی استان در دستورکالا

جعفریان گفت: کنترل و نظارت بر واحدهای صنفی این استان از ۲ روز پیش آغاز شده و تا پایان ماه رمضان، از ۲ هزار واحد صنفی بازرسی انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۳۳۵۲۴۶
|
۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۳

 به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ مهناز جعفریان، مدیرکل استاندارد استان مرکزی امروز در جمع خبرنگاران گفت: علیرغم همه مشکلات و شیوع گسترده ویروس کرونا که منجر به تعطیلی فعالیت های تولیدی شده بود همکاران پر تلاش اداره استاندارد در همه عرصه ها پای کار بودند و تمام تلاش خود را برای تحقق استاندارد در همه ابعاد پای کار آورده اند.

جعفریان اظهار کرد: استاندارد با بررسی ها و نظارت هایی که از خطوط تولید انجام می دهد در راستای رفع نواقص واحدهای تولیدی، ضمن شناسایی و رفع فرآیندهای تولیدی تمام تلاش خود را می گذارد که رفع مشکلات رقم بخورد که به اصلاح فرآیندها ختم می شود.

وی ادامه داد: اداره استاندارد عملا برای تحقق شعار سال از تولید کیفی پشتیبانی خواهد کرد تا واحدهای تولیدی به این سمت هدایت خواهند شد.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی بیان کرد: فعالیت های استاندارد در مسیر اصلاح و تسهیل فرآیندهای عملیاتی برای تحقق مانع زدایی در حال اجرا است و تمام توان را در این راستا پای کار آورده است.

وی با اشاره به اینکه اداره استاندارد طی دو مرحله کنترل صنفی را در دستور کار داشته است ادامه داد: مرحله اول از ۱۵ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین انجام شده و مرحله دوم قبل از ماه رمضان تا انتهای ماه رمضان انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۵۰۰ واحد صنفی در مرحله کنترل نوروزی مورد نظارت قرار گرفتند افزود: کنترل و نظارت ماه رمضان از دو روز به شروع ماه رمضان آغاز شده و کلیه واحدهای غذایی ویژه ماه مبارک رمضان تحت این کنترل قرار می گیرند که بیش از ۵۰ نمونه در حال حاضر انجام شده و ۲ هزار واحد تا پایان ماه رمضان نظارت آن عملیاتی خواهد شد.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی بیان کرد: هدف اصلی اداره استاندارد رعایت حق الناس، سلامت، ایمنی و بهداشت است و خط قرمز استاندارد رعایت همه جانبه در راستای سلامت جامعه است که اگر واحد صنفی، تولیدی و یا هر شخص از خط قرمزها عبور کند با رویکرد جلوگیری از تخلفات اقدام خواهیم کرد.

جعفریان اظهار کرد: در بازرسی نوروزی ۳۰ واحد صنفی با کالاهای جعلی شناسایی شده که مجموع این کالاها برای انهدام و اصلاح اقدام شده اند که در سال گذشته ۲۰۳ مورد فرآورده مجهول و تقلبی شناسایی شده اند.

وی گفت: علیرغم اینکه در سال ۹۹ عمده پارک ها و مراکز تفریحی غیرفعال بودند اما نظارت بر تجهیزات متوقف نشده که ۳۸۵ دستگاه مربوط به اماکن تفریحی مورد بازرسی قرار گرفتند ۶۲ مورد آنها پلمب و ۲۳ مورد اخطار انجام شده و ۱۶۱ مورد بازدید مستقیم هم توسط اداره استاندارد انجام شده است.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی اضافه کرد: در سال ۹۸ یک ارزیابی کامل از اماکن دولتی و عمومی انجام شده که ۷۰ درصد آنها گواهینامه دریافت کردند و مابقی آنها به معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری معرفی شده اند.

وی افزود: متاسفانه مدیران ساختمان ها و بهره برداران آسانسورها تنها به کنترل واحدهای نصبی اکتفا می کنند که این کافی نیست و باید بازرسی های ادواری در خصوص آسانسورها اتفاق بیفتد این مسئله به همه بهره برداران اعلام شده و باید انجام شود چراکه اگر اتفاقی برای سرنشینان رخ دهد مسئولیت برعهده خودشان خواهد بود و حتی بیمه هم مسئولیت آن را قبول نمی کند.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی ادامه داد: بیش از ۶۵ آزمایشگاه تخصصی با اداره استاندارد همکاری می کنند که استاندارد آنها گواهینامه ایزو ۱۷۰۲۵ دارند.

وی با اشاره به اینکه فرآورده های انواع ماسک مشمول استاندارد نیستند و نظارت بر کیفیت آنها بر عهده وزارت بهداشت است گفت: بهترین نظارت را مردم می توانند با خودکنترلی بر کالاهای مصرفی خانوار انجام دهند و این باید به یک فرهنگ تبدیل شوند چراکه در یک استان زمانی که بیش از ۸۰ هزار واحد صنفی تعریف شده وجود دارد نظارت بر کار اینها بسیار دشوار است که لازم است خود مردم مشارکت داشته باشند.

جعفریان گفت: کلیه دستگاه های اندازه گیری واحدهای صنفی باید مرحله کالیبراسیون را گذرانده باشند چرا که در بسیاری از مصارف عمومی مردم انجام این استانداردها ضرورت دارد.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی خاطرنشان کرد: مصرف صحیح و تولید استاندارد تنها با مشارکت واقعی مردم رقم می خورد که انتظار داریم با کمک رسانه ها این کار رقم بخورد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار