خبرهای داغ:
کارشناس عقیدتی تیپ انصارالحسین(ع) همدان در گفتگو با بسیج:

دشمن با تمام توان خود به اعتقادات دینی جوانان حمله‌ور شده است/ باید حکمت‌های روزه در انسان جاری شود

همدان- کارشناس عقیدتی تیپ انصارالحسین(ع) همدان گفت: دشمن با تمام توان و تسلیحات فکری و فرهنگی خود به اعتقادات مردم و به ویژه نسل جوان حمله‌ور شده است چرا که این اعتقادات مانع دستیابی دشمن به منافع کشور است.
کد خبر: ۹۳۳۵۳۵۸
|
۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲

دشمن با تمام توان خود به اعتقادات دینی جوانان حمله‌ور شده است/ باید حکمت‌های روزه در انسان جاری شودحجت الاسلام وحید مسلم‌خانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان به تبیین جایگاه و فلسفه روزه‌داری در دین مبین اسلام پرداخت و اظهار داشت: جایگاه روزه در اسلام جایگاه رفیع و اختصاصی بوده و تنها عبادتی است که فقط به خداوند متعال اختصاص دارد چرا که کمتر در معرض ریا قرار می‌گیرد.

وی افزود: روزه طبق فرمایش امام صادق(ع) یکی از پنج ارکان اسلام است که دین بر آن استوار شده است.

کارشناس مسائل عقیدتی تیپ انصارالحسین(ع) همدان گفت: باید تلاش کرد حکمت و فلسفه روزه در ما محقق شود تا برکات آن نیز بر ما و جامعه اسلامی نازل و حاکم شود.

وی تقویت اخلاص و احساس درد مستمندان را از جمله حکمت‌های روزه عنوان و بیان کرد: دین اسلام در بین ادیان الهی بیشترین توجه را به برقراری عدالت و رفع فقر و رسیدگی به نیازمندان جامعه دارد.

مسلم‌خانی ابراز داشت:آگاهی بر فقر خود در قیامت و نیز صبر در سختی‌ها و کنترل هوای نفس از دیگر حکمت‌های وجوب روزه است که شامل روزه‌داران می‌شود.

وی به کارکرد و فواید پرداختن به قرآن کریم نیز اشاره و خاطرنشان کرد:کارکرد و بهره‌مندی اصلی قرآن کریم، هدایتگری و انسان‌سازی است و نباید توجه به ظواهر و روخوانی قرآن ما را از این کارکرد اصلی قرآن محروم سازد.

کارشناس مسائل عقیدتی تیپ انصارالحسین(ع) همدان احساس درد و نیاز را پیش نیاز بهره‌مندی از فضائل قرآن دانست و گفت: ما درد خود را احساس نمی‌کنیم که به دنبال درمان خود یعنی کتاب خدا نمی‌رویم، بنابراین باید نیاز به تعالیم قرآن را در خود و جامعه پرورش دهیم.

وی با اشاره به تلاش جبهه دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی به مقابله با اعتقادات دینی و به خصوص تعالیم تشیع گفت: دشمن در فضای مجازی و حقیقی با تمام توان و تسلیحات فکری و فرهنگی خود به اعتقادات مردم و به ویژه نسل جوان حمله‌ور شده است چرا که این اعتقادات مانع دستیابی و دست درازی دشمن به منافع کشور است.

مسلم‌خانی تصریح کرد: در پرتو تعالیم دینی و اعتقادی است که می‌توانیم خانواده‌ها و اجتماع را از نفوذ و تخریب فرهنگی محافظت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات