فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت گفت: توجه به وضعیت اقتصادی جامعه، اشتغال مهمترین معضل مناطق حاشیه نشین بوده و برای رفع آن باید اقدانات لازم اتخاذ شود.
کد خبر: ۹۳۳۵۴۱۹
|
۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سرهنگ سید اکبر قاسمی عصر امروز در جلسه کمیته کارآفرینی و اشتغال قرارگاه جوادالائمه (ع) در سالن اجتماعات سپاه ناحیه رشت با بیان اینکه بیکاری یکی از دغدغه‌های مناطق آسیب پذیر و حاشیه نشین رشت است، اظهار کرد: در حال حاضر هفت محله اولویت سپاه و بسیج در  طرح جواد ائمه (ع) قرار گرفته و شناسایی آب شرب مناطق آلوده رشت از جمله اولویت‌های این قرارگاه جواد ائمه (ع) است.

وی حل مشکلات و معضلات مناطق حاشیه‌نشین را نیازمند ورود همه دستگاه‌ها دانست و گفت: از سال گذشته فعالیت‌هایی در این مناطق با تشکیل کمیته‌های مختلف صورت‌گرفته و حل مشکلات و معضلات، شناسایی مناطق حاشیه نشین نیازمند ورود همه دستگاه‌های ذی ربط است.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با اعلام مهم‌ترین مشکل مناطق حاشیه‌نشین این شهرستان، بیان کرد: توجه به وضعیت اقتصادی جامعه، اشتغال مهمترین معضل مناطق حاشیه نشین بوده و برای رفع آن باید اقدانات لازم اتخاذ شود، زیرا جوانان پر انرژی  که تحصیلات عالیه دارند به دلیل عدم اشتغال دچار آسیب‌های اجتماعی شدند.

قاسمی با تاکید بر لزوم توجه به ظرفیت بالقوه جوانان و بانوان شهرستان رشت افزود: شهدستان رشت دارای جوانان و بانوان بسیار فعالی بوده که در حوزه صنایع دستی دارای توانمندی‌های بالقوه هستند، لذا باید ایجاد کارگاه‌ها و آموزش‌های رایگان زمینه ایجاد اشتغال را فراهم کرد.

وی از راه‌اندازی بازارچه فروش صنایع دستی در مسکن مهر رشت خبر داد و گفت: همت بانوان منطقه مسکن مهر رشت ۲۰۰ نفر مشغول کار شدند  و با راه اندازی  بازارچه‌ای در آن‌منطقه محصولاتشان را به فروش می‌رسانند.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با ابراز نگرانی از وجود اعتیاد در کشور و استان گیلان تصریح کرد: جوانانی که دچار اعتیاد و دیگر گرفتاری‌ها هستند را باید جزئی از خانواده خود بدانیم، چرا که این جوانان سرمایه‌های ملی این کشور محسوب شده و به دلیل عدم  هدایت و مشاوره و بی توجهی مسوولان دچار مشکلات و معضلاتی شدند.

قاسمی با بیان اینکه دستگاه‌های کار آفرین باید اقدامات و گام‌های اساسی خود را در راستای ایجاد اشتغال بردارند، گفت: سال گذشته ۲ میلیارد تومان  تفاهم بین سپاه و کمیته امداد برای ایجاد کار آفرینی و اشتغال تدوین شد که نتایج مطلوبی داشته و با اجرای کلاس‌های آموزشی رایگان و با نگاه جهادی و انقلابی می‌توان بسیاری از معضلات مناطق حاشیه نشین را حل کرد.

وی با اشاره به مشکل آب شرب در دو محله فخب و سیاه اسطلخ رشت بیان کرد: متاسفانه کشاورزان این دو منطقه با آب شرب آلوده روبه رو هستند و با همان آب آلوده کشت برنج و صیفی جات انجام می‌دهند.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت یکی از راه‌های ارتقاء سطح معیشتی مناطق حاشیه‌نشین را جذب سرمایه‌گذار دانست و افزود: با جذب سرمایه‌گذار در  مناطق آسیب پذیر می‌توان زمینه اشتغال جوانان را فراهم و مشکل اشتغال را حل کرد.

قاسمی با اذعان به اینکه انعکاس فعالیت‌های  مناطق آسیب پذیر در رسانه‌ها زمینه انگیزه و امید آفرینی را در آن مناطق را فراهم می‌کند، تصریح کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی، کاهش  گرایش به جرم و فساد، کاهش فقر و محرومیت، کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال و ارتقا سطح سلامت و افزایش نشاط و ایجاد احساس امنیت از اهداف مهم طرح جواد ائمه (ع) در مناطق حاشیه نشین است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات