هشتاد و پنج درصد واکسن های کرونای جهان در هفت کشور تزریق می شود اما بعضی از کشورها یک واکسن هم نگرفته اند و این نقض رسمی عدالت و چهره زشت قلدری بین المللی است.
کد خبر: ۹۳۳۵۷۴۷
|
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، دکتر نمکی امروز در نشست ستاد مقابله با کرونای البرز گفت: هشتاد و پنج درصد واکسن های کرونای جهان در هفت کشور تزریق می شود اما بعضی از کشورها یک واکسن هم نگرفته اند و این نقض رسمی عدالت و چهره زشت قلدری بین المللی است.

نظام سلامت با جیب خالی در اقیانوس کرونا شنا کرد/ ۱۳ هزار تخت به تخت های بیمارستان کشور اضافه می‌شود

وی با بیان این که ما بیش از شانزده هزار دوز واکسن را سال گذشته خریداری کرده ایم اما متاسفانه به موقع به دست ما نرسید، افزود: دو میلیون دز واکسن کرونا را از روسیه پیش خرید کردیم که چهارصد هزار دز آن دریافت شده است.

نمکی گفـت: تاخیر در تزریق واکسن کرونا را دیگران برای ما ایجاد کرده اند اما همین ها باعث شد تا زمینه های تولید واکسن کرونا در کشور هم ایجاد شود.

وی با بیان این که هفته آینده تعداد بستری شدگان کرونایی این استان بیشتر خواهد شد، افزود: از کاهش تعداد بستری شدگان کرونا خرسند نباشید زیرا کرونا در البرز بدون تردید باتوجه به حاشیه نشینی گسترده، مراودات با تهران و استان های شمالی و عبور و مرور زیاد، امکان شیوع فراوانی دارد.

وی افزود: تصویر شهدای سلامت یکی از استخوان سوزترین مسائلی است که این ایام به چشم من می خورد. این عزیزان جزو بندگان عاشق خدا هستند.

دکتر نمکی گفت: سعی کردم آرامش همکارانم که با جیب خالی فعالیت می کنند را به هم نزنم اما من وقتی طوفانی را از قبل می بینم که خانواده هایی را داغدار می کند، نمی توانم آرامشم را حفظ کنم.

وی با اشاره به انتشار خبر استیضاحش افزود: ما گاهی اوقات خنجر را از پشت می خوریم که من نمی دانم بعضی از این افراد دنبال چه می گردند اما این ناجوان مردی در تاریخ کشور ثبت خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش درمان گفت: من قصد ندارم کاندیدای ریاست جمهوری بشوم و حتی برای وزارت بهدشت هم با اکراه آمدم و اگر حمایت های رهبر معظم انقلاب نبود ما به این نقطه موفقیت آمیز برای مقابله با کرونا نمی رسیدیم.

وی خبر استیضاحش را اقدامی علیه کادر درمان عنوان کرد و افزود: من از نمایندگان مجلس سپاسگزارم که هم از کادر درمان و هم از بنده قدردانی کردند.

نمکی گفت: استیضاح وزیر بهداشت کلید خورد و به تیتر رسانه ها تبدیل شد آن هم در شرایطی که کرونا انگلیس را هم به زانو درآورده است اما در این شرایط حساس نمایندگان مجلس بر این ماجرا خط بطلان کشیدند.

وی افزود: نظام سلامت با جیب خالی و با دست باز در اقیانوس کرونا شنا کرد اما هیچ رسانه خارجی یک شب آن را تحلیل نکرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش درمان با بیان این که کرونا مسئله مشترک جمهوری اسلامی است باید برای مقابله با آن اختلافات را کنار بگذاریم، گفت: روند نظارت بر اجرای شیوه نامه های بهداشتی را جدی بگیریم.

وی با اشاره به این که بسیاری از از شیوه نامه های بهداشتی رعایت نمی شود، افزود: عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی در تهران بر کرج هم اثر می گذارد.

نمکی با بیان این که سیزده هزار تخت به تخت های بیمارستان کشور اضافه می شود، گفت: طرح های درمانی نیمه تمام و دارای هفتاد و پنج درصد پیشرفت البرز، قطعا در این دولت به اتمام می رسد.

وزیر بهداشت افزود: کرونا در البرز قد فرود آمدن ندارد پس نباید فریب خورد و درآینده کرونا در این استان خیزش فراوانی خواهد گرفت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش درمان گفت: از آن جا که می دانستم شیوع ویروس کرونای انگلیسی چه مکافاتی دارد به محض ابتلای یک نفر به این ویروس در قزوین، فوری خواستار برگزاری جلسه ای با محوریت مقابله با کرونای انگلیسی در آن استان و البرز شدم.

 

انتهای پیام/ب
ارسال نظرات