خبرهای داغ:
فرماندار ویژه ملایر تأکید کرد

ضرورت رفع موانع در تامین آب شرب شهر ملایر از سد کلان

همدان-فرماندار ویژه ملایر رفع موانع در تامین آب شرب شهر ملایر از سد کلان را از موضوعات مهم برشمرد و گفت: طرح آبرسانی از سد کلان و تکمیل خط دوم انتقال آب باید تکمیل و مشکل آب شرب شهر ملایر مرتفع شود.
کد خبر: ۹۳۳۵۸۱۲
|
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۴

ضرورت رفع موانع در تامین آب شرب شهر ملایر از سد کلانبه گزارش خبرگزاری بسیج، قدرت الله ولدی در سومین نشست بررسی و رفع موانع تولید با موضوع آب در شهرستان ملایر اظهار داشت: در حال حاضر طرح‌های بزرگ تولیدی و اقتصادی در این شهرستان در مرحله اجراست که نیازمند آب است.

وی با بیان اینکه پنج محور مهم در حوزه آب در این نشست مطرح و مورد بررسی قرار گرفت، رفع موانع در تامین آب شرب شهر ملایر از سد کلان را از دیگر موضوعات مهم برشمرد و افزود: طرح آبرسانی از سد کلان و تکمیل خط دوم انتقال آب در تعهد شرکت آب منطقه‌ای و امور منابع آب است که باید از پشت سپاه تا مخزن پیرویلان تکمیل و مشکل آب شرب شهر ملایر مرتفع شود.

فرماندار ویژه ملایر تخصیص سهمیه آب به گلخانه پیمان‌دشت با حدود ۵۰ هکتار را از دیگر موارد درخواستی عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون ۷۵ هزار مترمکعب آب برای ۱۰ هکتار تخصیص یافته که امیدواریم از سهمیه حقابه این شهرستان مابقی سهیمه گلخانه در ۲ هفته آینده تامین شود تا سرمایه‌گذار فعالیت اقتصادی خود را به سرعت آغاز کند.

وی ادامه داد: سهمیه حقابه این شهرستان در سال‌های ۹۸ و ۹۹ با توجه به تقاضای فراوان برای اجرای طرح‌های تولیدی و اقتصادی و نیاز مردم به استفاده از آب و صدور مجوزها، باید هر چه سریع‌‌تر از طریق وزارت نیرو تعیین تکلیف شود.

ولدی همچنین خواستار رفع مشکل صدور مجوز برق ایستگاه‌های پمپاژ ثانویه برای چاه‌های عمومی این شهرستان شد و بیان کرد: مقرر شد در جلسه‌ای که هفته آینده در وزارت نیرو تشکیل می‌شود، مجوز خاصی برای حل این مشکل صادر شود.

وی افزود: در این نشست همچنین مشکل آب روستاهای توتل، حاجی‌آباد، بوربور و توچغاز نیز بررسی و مقرر شد پس از بازدیدهای کارشناسی و بر اساس ضوابط و قوانین نسبت به رفع مشکلات این روستاها در مدت تعیین شده اقدام شود.

فرماندار ویژه ملایر ضمن مثبت ارزیابی کردن نتیجه این نشست، ملایر را در رفع موانع تولید پیشتاز دانست و اظهار داشت: در راستای تحقق شعار سال مبنی بر «تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها»، از ابتدایی امسال تاکنون سه جلسه رفع موانع تولید و همچنین بازدیدهای میدانی برگزار شد که گام‌ها خوبی در راستای حل مشکلات و موانع طرح‌های تولیدی و اقتصادی شهرستان برداشته شده است.

وی یادآور شد: در این نشست مقرر شد با هماهنگی نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، هفته آینده جلسه‌ای با حضور مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان و مسوولان مرتبط در وزارت نیرو تشکیل و تصمیم‌های نهایی برای حل موارد مطرح شده اتخاذ شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز مانع‌زدایی از تولید را در اولویت کنونی طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب دانست و تاکید کرد: لازمه حمایت و پشتیبانی از تولید و مانع‌زدایی، این است که هر دستگاه متولی پای وظایف و تعهدات خود تا رسیدن به نتایج نهایی بایستد.

هادی بیگی‌نژاد با بیان اینکه کمبود آب عمده‌ترین مشکل ما در روند اجرای طرح‌های اقتصادی و تولیدی است، گفت: طبق هماهنگی انجام شده با مسئولان ارشد وزارت نیرو، مقرر شد در جلسه هفته آینده موارد و مشکلات مطرح شده در این نشست مورد پیگیری و منجر به اخذ مصوبه‌های کاربردی و اجرایی در این حوزه شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان نیز درباره طرح آبرسانی سد کلان ملایر اظهار داشت: در حال حاضر حجم آب سد کلان صد درصد پر است و برای انتقال آب سد به شهر ملایر، خط انتقال به طول ۳۸ کیلومتر طراحی و در مرحله نخست ۳۵ کیلومتر آن از سد کلان تا مخزن پشت سپاه اجرا و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

منصور ستوده افزود: مرحله دوم خط انتقال به طول سه کیلومتر تا مخزن پیرویلان نیز در دست اجرا است که شهریور امسال تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد و تا دو یا سه هفته آینده آب تصفیه شده و با کیفیت سد کلان ملایر برای استفاده شهروندان ملایری دوباره وارد مدار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات