خبرهای داغ:
مسئول معاونت گفتمان سازی و مطالبه گری سازمان بسیج دانشجویی کشور:

بسیج دانشجویی باید رویکرد بن بست‌شکنی خود را نشان دهد

همدان-مسئول معاونت گفتمان سازی ومطالبه گری سازمان بسیج دانشجویی کشور بابیان اینکه شرایطی ایجاد شده که شاید احساس عموم مردم این باشد که دچار بن بست شده‌ایم،گفت: بسیج دانشجویی باید رویکرد بن بست‌شکنی خود را نشان دهد.
کد خبر: ۹۳۳۶۰۸۹
|
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۱

بسیج دانشجویی باید رویکرد بن بست‌شکنی خود را نشان دهدبه گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر مصطفی حضوری در نشست مسئله‌یابی و نقش دانشجویان انقلابی در انتخابات ۱۴۰۰ که به همت قرارگاه دانشجویی شهید همدانی به صورت مجازی برگزار شد، با بیان اینکه وقتی در جریان یک انتخاب قرار می‌گیریم مرور حوادثی که از آخرین انتخابات گذشته است نشان از اهمیت شرایط موجود است، اظهار داشت: در گفتمان انقلاب اسلامی و نبرد حق و باطل همیشه شرایط سخت‌تر و حساس‌تر وجود دارد.

وی با بیان اینکه در این شرایط حساس تکلیف ما هم نسبت به گذشته حساس‌تر است، گفت: وظایف افرادی که در این برهه نقش‌آفرینی می‌کنند نسبت به افرادی که در جنگ دفاع مقدس حضور داشته‌اند و جان خود را تقدیم کرده‌اند و شهید شدند سخت‌تر است.

مسئول معاونت گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه زمان فعلی ما به دلیل وجود شرایطی همچون فضای مجازی و عدم تشخیص حق و باطل کار نیروهای انقلابی را سخت‌تر کرده است، افزود: نوع نقش‌آفرینی و تلفات آنها نسبت به زمان جنگ متفاوت است.

وی با بیان اینکه با توجه به انتخابات پیش‌رو بسیج دانشجویی باید با جایابی خود، نقش خود را ایفا کند و با شناخت وظایف و رسالت خود به طور قطع نتیجه انتخابات متفاوت‌تر خواهد بود، گفت: یکی از وظایف اصلی بسیج دانشجویی در انتخابات دنبال کردن آرمان‌ها، شاخص‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی است که انحرافات آن را به سرعت تذکر دهد.

* دانشجو و تشکل‌های دانشجویی موذن جامعه هستند

حضوری با بیان اینکه دانشجو و تشکل‌های دانشجویی موذن جامعه هستند و نقش موذنی به موقع هشدار دادن است، عنوان کرد: از تشکل دانشجویی انتظار می‌رود که به موقع و به هنگام اقدام کند.

وی با بیان اینکه شناخت ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی پیش نیازهایی دارد، گفت: دانشجوی بسیجی به دلیل رشد تشکیلاتی آن پیش نیازها را دریافته‌اند و نسبت به اندیشه امامین انقلاب اسلامی شناخت پیدا کرده‌اند و می‌توانند با تحریف مقابله کنند.

مسئول معاونت گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه امروزه ما در جریان تحریف روایت‌ها هستیم، گفت: در جنگ روایت‌ها علاوه بر تغییر زاویه دید جایگاه مفاهیم را نیز تغییر می‌دهند.

وی با بیان اینکه در بحث انتخابات اقداماتی چون عجول بودن، سطحی‌نگر بودن، لجاجت، پیش داوری کردن، راحت‌طلبی، عصبانیت و رفتارهای قبیله گرایانه و خلاف وحدت و آرامش کشور و ... از سوی تشکل‌ها آسیب‌زا است، ابراز داشت: تشکل دانشجویی باید مواضع دشمن را بشناسد و نسبت به آن اقدامات لازم را انجام دهد.

حضوری با تاکید بر اینکه ایجاد فضای گفتمانی کار سختی است، گفت: برای ایجاد یک گفتمان مولفه‌های بسیاری دخیل است که یک مفهوم به یک گفتمان تبدیل شود و نقشه راه مسئولین باشد.

وی با بیان اینکه دال مرکزی هر انتخابات مردم هستند و هر جریان گفتمانی که بتواند نسبت به مردم گفتمانی را ایجاد کند پیروز انتخابات خواهد بود، گفت: یکی از وظایف بسیج دانشجویی رشد و کادرسازی و تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی است و به دنبال نقش‌آفرینی عمومی و تخصصی حول محور شناسایی نقاط چالشی مسائل انقلاب در جامعه است.

مسئول معاونت گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه بسیج دانشجویی مسائلی را درنظر دارد که عموم مردم را دربرمی‌گیرد و حل آنها پیشران حل یک سری مشکلات دیگر است، تصریح کرد: بسیج دانشجویی در نظر دارد با رویکرد مساله محوری در انتخابات ورود پیدا کند و با اولویت‌بندی مسائل را پیگیری کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شرایطی ایجاد شده که شاید احساس عموم مردم این باشد که دچار بن بست شده‌ایم، گفت: بسیج دانشجویی باید رویکرد بن بست‌شکنی خود را نشان دهد.

حضوری با بیان اینکه به دلیل ایجاد شکاف بین مساله و حل آن نگاه به غرب را افزایش داده است، گفت: تجربه نشان داده است مذاکرات راه حل مشکل نیست و هرجا دست ما به زانوی خودمان بوده و با تلاش و همت شروع کردیم پیش رفته‌ایم.

وی با بیان اینکه مسکن مهر پاسخی بود به چالش مسکن در ۱۶ سال پیش، گفت: در دوره جدید می‌شود از جهت فنی و قانونی مشکل مسکن را حل کرد.

* نگاه بن بست‌شکنی در مواجه با مساله امید را جایگزین یأس می‌کند

مسئول معاونت گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری سازمان بسیج دانشجویی کشور تصریح کرد: نگاه بن بست‌شکنی در مواجه با چالش و مساله باعث می‌شود نگاه مردم نسبت به فضای یأس آلود تغییر کند و امید جایگزین آن شود.

وی با بیان اینکه اگر نسبت به موضوعی امید نداشته باشیم حرکت نمی‌کنیم، گفت: توده‌ها با بیان مسائل فرعی و سطحی تلاش می‌کنند ذهن مردم را از موضوع اصلی منحرف کنند.

حضوری ادامه داد: اگر دستگاه‌های اجرایی وظایف خود را به خوبی انجام دهند، فضای ترس و وحشت بر جامعه حاکم نخواهد شد و موضوعات اصلی بررسی خواهد شد و در صورتی که موضوعات اصلی مطرح نشد بسیج دانشجویی باید تذکر دهد.

وی با اشاره به فعالیت احزاب در دوران انتخابات گفت: افرادی در فضای سیاسی مانند پدر خوانده هستند که ایام انتخابات فعال می‌شوند و باید مورد نقد واقع شوند.

مسئول معاونت گفتمان سازی و مطالبه گری سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه فضای سیاسی کشور ما بر اساس احزاب شکل نگرفته است، گفت: احزاب به دلیل خودرو بودن در کشور ما جا نیافتاده‌اند.

وی با بیان اینکه تعریف حزب در نگاه غربی و اسلام متفاوت است، عنوان کرد: در ادبیات غربی حزب دنبال منافع اقتصادی خود بوده اما در ادبیات دینی ما حزب به دنبال منفعت مادی خود نیست و از خود گذشته بوده و عرصه‌ای برای رشد و تربیت سیاسی است.

حضوری ابراز داشت: خلط موضوع و تکلیف احزاب در فضای کشور باعث شده است که آنها هم نتوانند کارکرد خود را درست انجام دهند.

حضوری با بیان اینکه احزاب در راستای اهداف انقلاب اسلامی شکل می‌گیرد و ایده و برنامه احزاب مبتنی بر یک نگاه خاص خود است، گفت: حکمرانی به دلیل کارنامه بد احزاب و زیر سوال بردن ساختارهای حکومت برای آنها جایگاهی ندیده است و عدم رشد و کادرسازی نقطه ضعف احزاب است.

وی با بیان اینکه فضای انتخابات با یک شکاف ویژه‌ای در حال حرکت است و جریان رقیب به فکر ایجاد فضاها و بسترهایی است که بتواند رأی مردم را به منظور بحث‌های حزبی و قدرت خود به کار بگیرد، ابراز داشت: می‌توان گفت فضای کلاب‌هاوس فضایی برای این رسیدن به این هدف است.

* مذاکرات وین به طور جدی به صورت برگ برنده آنها در دستورکار دولت است

مسئول معاونت گفتمان سازی و مطالبه گری سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه فضای جدید کلاب‌هاوس از نظر اجتماعی خلأ اجتماعی ما است، گفت: با توجه به شرایط کرونایی و تعطیلی مجامع عمومی کلاب هاوس مکانی برای گفتگو بوده و جذابیت آن بر عمومیت آن است.

وی در ادامه گفت: گفتگوها سلسله‌وار به حلقه‌های عمومی می‌رسد و بستر مناسبی برای گفتمان سازی است.

حضوری عنوان کرد: مذاکرات وین به طور جدی به صورت برگ برنده آنها در دستورکار دولت است، که با این اقدام با کاهش قیمت‌ها در کوتاه مدت ذهن مردم را با ابزار فریب تحت تاثیر قرار دهند که یک سناریو جدی است.

وی با بیان اینکه نباید از انتخابات شورای شهر غفلت کنیم، گفت: توجه به اینکه انحراف از آرمان‌ها و اهداف انقلاب رخ ندهد از وظایف بسیج دانشجویی است.

مسئول معاونت گفتمان سازی و مطالبه گری سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: ما باید با هوشیاری به تئوری پشت ذهن گوینده‌ها و کاندیداها توجه کنیم و اگر در جایی انحراف مشاهده شد با سرعت، ظرافت، مستند و علمی پاسخ دهیم و با استفاده از این فرصت تشکل خود را رشد دهیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار