مسئول دفتر نمایدگی ولی فقیه درسپاه خمین:

عقيدتي سياسي رکن هدايتگر سپاه وبسیج است

حجت الاسلام پاک سرشت:عقیدتی سیاسی به مثابه راه بلد کاروان است که چم و خم راه را می شناسد
کد خبر: ۹۳۳۶۹۷۴
|
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ازخمین؛حجت الاسلام حسین پاک سرشت مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه درسپاه خمین درخصوص هقته عقیدتی سیاسی درسپاه وبسیج گفت:ایام شهادت استاد مطهری در سپاه پاسداران به عنوان هفته عقیدتی سیاسی نامگذاری شده ودلیل این نامگذاری این است که پاسداران وبسیجیان  در مسیر  بصیرت و زمان شناسی همچون شهید مطهری حرکت کنند.

وی گفت:در زمان تأسيس سپاه دو موضوع مسلم و قطعي بود: 1- تأسيس سپاه براي حفظ انقلاب است. 2- قريب به اتفاق نيروهاي سپاه افرادي مکتبي و معتقد به آموزه هاي ديني و انقلابی هستند. لذا از همان ابتداي تشکيل سپاه کلاس هاي عقيدتي سیاسی براي تعميق و تحکيم هر چه بيشتر آموزه هاي ديني پاسداران در مراکز مختلف سپاه برگزار مي شد.

پاک سرشت گفت:عقيدتي سياسي رکن هدايتگر سپاه وبسیج است و این نکته ای است که نباید از آن غفلت کرد در حقیقت نقش عقیدتی سیاسی نقش هدایتگری و بصیرت افزایی است . عقیدتی سیاسی به مثابه راه بلد کاروان است که چم و خم راه را می شناسدلذا به فرموده امام خامنه ای (مدظله العالی )« حضور مجموعه‌ای به نام عقیدتی، سیاسی در نیروهای مسلح، یکی از الهامات الهی و از برکات پروردگار بر امام بزرگوار ما و مجموعه‌ی دست‌اندرکار امور کشور بود ».

وی بیان کرد: اکنون با پیچیده شدن مسائل عقیدتی سیاسی و حمله همه جانبه دشمنان نظام و انقلاب خصوصاً با توجه تهاجم فرهنگی غرب و سریع شدن دسترسی به اطلاعات بوسیله فضای مجازی ، ضرورت به روز شدن آموزش های عقیدتی سیاسی بیشتر احساس می شود . خوشبختانه تا به حال تحولات مبارکي در این حوزه بوجود آمده است از جمله به روز شدن آموز ش ها در ابعاد مختلف خبري- تحليلي و دانش افزايي ، تولید بسته های آموزشی و انتشار در فضای مجازی جهت استفاده در مواقع خاص کنونی که بوسیله شیوع بیماری منحوس کرونا بوجود امده است .

مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه سپاه خمین درپایان گفت:نکته غیر قابل انکار این است که آموزش به هیچ وجه نباید تعطیل شود آن هم در سپاه و بسیج خصوصاً آموزش های عقیدتی سیاسی که موتور پیشران این نیروی انقلابی است که به فرموده پیامبر گرامی اسلام « اغْدُ عَالِماً أَوْ مُتَعَلِّماً وَ إِيَّاكَ أَنْ تَكُونَ لَاهِياً مُتَلَذِّذا ، يا عالم باش و يا متعلم و هرگز اوقات خود را به لهو و لعب نگذران » .

ارسال نظرات
آخرین اخبار