آقازاده گفت: در فروردین ماه سال ۱۴۰۰صادرات کالای غیرنفتی استان نسبت به سال گذشته دو برابر شده. امسال از نظر وزنی ۹۷ هزار تن صادرات و از نظر ریالی ۷۶ میلیون دلار انجام شده است.
کد خبر: ۹۳۳۶۹۷۸
|
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی امروز در جلسه شورای اداری استان گفت: استان مرکزی در سال ۹۹ شاخص‌های خوبی در حوزه اقتصادی کسب کرد که نشان از تلاش‌های دستگاه‌های دولتی و خصوصی و مردم دارد و خوشبختانه امروز اتحاد و انسجام خوبی درون استان حاکم است.

آقازاده اظهار کرد: در هفته‌های پایانی دولت به هیچ عنوان سستی و تنبلی در کارها قابل قبول نیست و این یک سم مهلک است و همه مدیران باید تا آخرین لحظه مسئولیت با نشاط و پویایی به مسئولیت و امورات محوله بپردازند تا کارنامه ای قابل قبول از عملکرد دولت باقی بماند.

وی ادامه داد: در این جلسه شورای اداری همه مدیران استان مرکزی با مردم عهد می بندیم که تا آخرین لحظات مسئولیت تلاش خود را انجام خواهیم داد.

استاندار مرکزی گفت: در طی هفته گذشته آمار مبتلایان بیماری کرونا نسبتاً ثابت بوده اما متأسفانه فوتی‌ها افزایش چشمگیری داشته که ناشی از بستری‌های آغاز پیک چهارم است و امیدواریم با تصمیمات و اقدامات اثرگذار این آمارها در طی ده روز آینده کاهش پیدا کنند.

وی با شاره به اینکه ممنوعیت مطلق و تعطیلی فراگیر در شرایط فعلی کشور به صلاح نیست بیان کرد: چرا که متاسقانه هیچ بسته اقتصادی کمکی برای مردم و افراد وجود ندارد و تعطیلی همگانی آسیب‌زا خواهد بود.

آقازاده با اشاره به اینکه بازگشایی تدریجی اصناف در دستور کار قرارگرفته افزود: البته در این خصوص نیازمند تجدیدنظر در خصوص فعالیت‌های اصناف هستیم که با مشارکت اعضای ستاد کرونا باید صورت پذیرد.

استاندار مرکزی ادامه داد:در سال جاری شرایط بسیار دشواری در خصوص آب و برق با آن مواجه هستیم و راه‌کاری جز اصلاح الگوی مصرف و صرفه‌جویی نداریم که باید به آن توجه داشت.

وی در ادامه به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: همه باید برای برگزاری یک انتخابات پرشور در استان مرکزی کمک کنند و دستگاه‌ها همچون گذشته برای تأمین خودرو و نیروی انسانی با ستاد انتخابات مشارکت داشته باشند.

آقازاده اضافه کرد: استان مرکزی در روند برگزاری ۳ انتخابات پیش رو تاکنون موفق و پیشتاز بوده و امروز آمادگی کامل برای برگزاری باشکوه هر سه انتخابات در استان را داریم.

استاندار مرکزی در ادامه بیان کرد: مصوبه شورای موزه دفاع مقدس استان مرکزی مبنی بر اینکه همه دستگاه ها موظف به چاپ یک کتاب در حوزه دفاع مقدس و مقاومت هستند مصوبه مهمی است که همه باید آن را اجرا کنند.

وی افزود: تهیه و توزیع بسته های معیشتی در استان نیازمند مشارکت همه جانبه است و صنایع باید در این خصوص بیشتر کمک کنند و همه باید برای تهیه و توزیع یکصد هزار بسته مشارکت داشته باشند.

آقازاده به طرح اقدام ملی مسکن در استان اشاره کرد و افزود: استان مرکزی در خصوص طرح اقدام ملی مسکن جدای از وظیفه و تعهد خود ۸ هزار واحد دیگر که با مشارکت اوقاف، راه و شهرسازی و استانداری است را عملیاتی خواهد کرد.

عملیات اجرایی ۸ هزار واحد مسکونی با حضور وزیر راه و شهرسازی در کمربندی شمالی شهر اراک آغاز می شود

استاندار مرکزی اضافه کرد: در طی یک ماه آینده عملیات اجرایی ۸ هزار واحد مسکونی با حضور وزیر راه و شهرسازی در کمربندی شمالی شهر اراک آغاز می شود که ۳۵۰۰ نفر هم اکنون در نوبت هستند و بیش از ۳۵۰۰ واحد دیگر می توانند ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: همه دستگاه ها ازجمله خبرنگاران می توانند در این مرحله ثبت نام کنند و با آغاز اجرایی شدن این ۸ هزار واحد انتظار داریم التهاب و تورم ناشی در مسکن شهر اراک فروکش کند.

آقازاده گفت: کسانی که فرم «ج» آنها پر نشده میتوانند در این مرحله ثبت نام کنند و اجرای این طرح ۲ ساله است که سایر نیازهای مردم در آن منطقه تعبیه شده است.

استاندار مرکزی گریزی هم به صادرات استان مرکزی زد و گفت: در فروردین ماه سال ۱۴۰۰صادرات کالای غیرنفتی استان نسبت به سال گذشته دو برابر شده. امسال از نظر وزنی ۹۷ هزار تن صادرات و از نظر ریالی ۷۶ میلیون دلار انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین بیش از ۳۹ میلیون دلار واردات انجام شده که رشد دو برابری نیز به همراه داشته و اینها نشان از سالی پر رونق برای استان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات