خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان:

شهید مطهری همه تلاش‌های علمی و عملی را مقدمه‌ای برای عبادت می‌داند

همدان- مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان گفت: شهید مطهری فردی است که هم نگاه عمیقی به معارف بشری دارد و هم همه تلاش‌های علمی و عملی را مقدمه‌ای برای عبادت می‌داند یعنی شناخت و عمل آگاهانه.
کد خبر: ۹۳۳۷۸۴۵
|
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷

شهید مطهری همه تلاش‌های علمی و عملی را مقدمه‌ای برای عبادت می‌داندحجت‌الاسلام مسیح الله عبدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع) و تبریک هفته عقیدتی و روز معلم اظهار داشت: شرافت و مرتبه معلم و مربی زمانی اهمیت پیدا می‌کند که بتواند شأن خداوند و پیامبر آن را در وجود خود محقق سازد و بتواند بین انسان و هدف متعالی خلقت یعنی عبودیت ارتباط برقرار کند بنابراین در این معنی شهید بزرگوار علامه شهید مطهری یکی از معلمین راستین است.

وی گفت: شهید مطهری فردی است که هم نگاه عمیقی به معارف بشری دارد و هم همه تلاش‌های علمی و عملی را مقدمه‌ای برای عبادت می‌داند یعنی شناخت و عمل آگاهانه.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان ابراز داشت: ثمره تلاش‌های علمی و عملی ایشان منتهی به شناخت و عبادت و عملا آگاهانه است بنابراین شهید در این مسیر با شهادت عبادت‌های عملی خود را کامل می‌سازند.

وی با اشاره به این سخن از شهید مطهری که «جامعه‌ای که به تفکر او لطمه خورد آن جامعه متلاشی خواهد شد و مورد هجوم قرار خواهد گرفت»، گفت: در جهان امروز هم یکی از اهدافی که استکبار و صهیونیسم دنبال می‌کند آن است که تفکر ملت‌های مسلمان را از بین ببرد، بنابراین باید خود را با محتوا و معارف اندیشه‌های شهید مطهری که سرچشمه از معارف الهی دارد واکسینه کنیم تا دشمن نتواند به هدف خود برسد.

عبدی با بیان اینکه معلمی حرفه و شغل نیست بلکه ذوق و هنر و توانمندی است، ادامه داد: معلمی در قرآن کریم با عنوان قطره‌ای از جلوه قدرت لایزال الهی است که در نخستین آیات وحی از سمت خدا بر پیامبر نازل شده است و در واقع خیلی ظریف به این هنر و ذوق خداوند متعال اشاره می‌فرماید.

وی گفت: معلم کسی است که در چهار حوزه دانش؛ افزایش علم، بینش؛ تغییر نگاه، منش؛ شخصیت، و در روش؛ راه، انسان را دگرگون می‌کند و هنری است که فکر را پرورش می‌دهد و آن را مطابق با شریعت اسلامی همراه می‌سازد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات