نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان:

لزوم تقدیر عملی از قشر پرتلاش کارگر

زاهدان-نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: تقدیر و تشکر‌های صورت گرفته از کارگران در قالب همایش و جلسات تشریفاتی است، اما شایسته است که تقدیر و تشکر عملی نیز صورت گیرد.
کد خبر: ۹۳۳۸۰۰۰
|
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
به گزارش رخبرنگار بسیج از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان‌و‌بلوچستان در دیدار جهاندیده مدیر کل کار، رفاه و امور اجتماعیسرهنگ قورزایی مدیر سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه سلمان و جمعی از نمایندگان تشکل‌های کارگری استان ضمن تبریک هفته کارگر به این قشر پر تلاش گفت: جامعه کارگری یک جامعه گسترده و سنگ زیرین آسیا در عرصه‌های تولید و اقتصاد هستند.

امام جمعه زاهدان افزود: کارگران همواره مورد توجه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بوده اند به گونه‌ای که ایشان همواره در فرمایشات خود به این قشر از جامعه توجه ویژه داشته اند.

آیت‌الله محامی بیان داشت: متاسفانه در شرایط کنونی کشور با مشکلات اقتصادی زیادی روبرو هستیم و اقشار محروم‌تر و قشر کارگری تحت فشار بیشتری هستند و رنج بیشتری را تحمل می‌کنند و نیاز است تا برای پشتیبانی از آن‌ها عملا وارد کار شویم و تنها به حرف بسنده نکنیم.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا، کاهش سود کارفرما‌ها و از طرفی افزایش دستمزد نیرو‌ها بخشی از کار این است که بر حفظ مشاغل کنونی تحفظ شود تا ریزشی نداشته باشیم و سپس باید تلاش کنیم تا جامعه کارگری ما توسعه یافته و رشد و شکوفایی اقتصاد کشور حاصل شود.

نماینده، ولی فقیه در استان اظهار داشت: بخشی از تقدیر و تشکر‌های صورت گرفته از کارگران در قالب همایش و جلسات تشریفاتی است، اما شایسته است که تقدیر و تشکر عملی نیز صورت گیرد؛ به خدمات ارائه شده کنونی بسنده نشود و با همت بلند به دنبال توسعه کمی و کیفی اقشار کارگر و گشایش زندگی‌ها باشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تاکید کرد: در ارائه گزارش محتوایی باید مشخص شود که خروجی کار چه چیزی بوده؛ چه اقداماتی صورت گرفته و اینکه آیا نسبت به سال گذشته وضعیت قشر کارگری بهتر یا بدتر شده است.

وی گفت: برای مشخص کردن این موضوع باید در نظر بگیریم که چه کار‌هایی نیاز بوده و چه تلاش‌هایی صورت گرفته است.
این استاد درس خارج حوزه علمیه خواستار پرهیز از تعارفات و تشریفات و پرداختن به محتوا شد و تصریح کرد: وجود تیم همراه، همکار و دغدغه‌مند فرصت خوبی برای بیان و رسیدگی به مشکلات در این حوزه است.

نماینده، ولی فقیه در استان خاطر نشان کرد: برای دستیابی به نتیجه مطلوب در حل مشکلات کارگران باید ابتدا فهرستی از مشکلات را تهیه سپس دسته بندی، اولویت بندی و در نهایت زمان بندی لازم برای پیگیری و حل آن را در نظر بگیریم.

همچنین مهرداد جهاندیده مدیر کل کار، رفاه و امور اجتماعی استان نیز به ارائه گزارشی از عملکرد این مجموعه در سال گذشته پرداخت و گفت: بالغ بر ۳۲۰ عنوان برنامه با همکاری سازمان بسیج کارگری، خانه کارگر و واحد‌های کارگری و کارخانجات سطح استان امسال به مناسبت هفته کار و کارگر پیش بینی شده است که بخش عمده آن بصورت مجازی و با استفاده از ظرفیت رسانه‌ای و بخشی دیگر نیز به شکل محدود و با رعایت ضوابط بهداشتی برگزار می‌شود.
ارسال نظرات