مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل گفت: شیوع کرونا تاثیر زیادی بر مشاغل و کسب و کارها به ویژه در بخش اصناف داشت و از سال گذشته تاکنون در اردبیل ۱۳ هزار شغل آسیب جدی دیدند.
کد خبر: ۹۳۳۸۴۷۳
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵

کرونـــا به ۱۳ هزار شــــغل در اردبیل آســـــیب زد

به گزارش خبرگزاری بسیج ، از  اردبیل، به نقل از روابط عمومی اداره تعاون استان، قاسم رحیمی اظهار داشت: بیمه تامین اجتماعی 50 درصد جمعیت استان را زیر پوشش دارد که شامل بیمه شدگان اجباری و اختیاری، افراد تحت پوشش و مستمری بگیران است.

وی افزود: جمعیت کارگری بیمه شده این استان شامل 110 هزار نفر است که 40 درصد در بخش خدمات، 32 درصد در بخش کشاورزی و 28 درصد در بخش صنعت اشتغال دارند.

رحیمی بیان کرد: اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان در مدت شیوع کرونا 4 اقدام حمایتی داشته که پرداخت 115 میلیارد تومان تسهیلات و پوشش نزدیک به 10 هزار نفر با عنوان بیمه بیکاری کرونا و 2 هزار نفر با عنوان بیمه کاری از جمله این موارد است. همچنین در این مدت تسهیلات ارزان قیمت یک میلیون تومانی طی دو مرحله به حساب سرپرستان خانوارهای واجد شرایط واریز شده و یارانه کمک معیشتی به صورت ماهانه به مبلغ 200 تا 600 هزار تومان به حساب خانوارهایی که درآمد ثابت نداشته و تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند واریز می‌شود.

ارسال نظرات