سعــــــید زعفـــــری
رئیس اداره فرهــــنگ و ارشاد اســــلامی پارس‌آباد در گفتــــگو با بسیج :
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارس‌آباد گفت: هفتمین جشنواره فیلم، فیلم‌نامه و عکس مغان تیرماه سال‌جاری در شهرستان پارس آباد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۳۳۸۴۷۸
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵

جشنواره فیلم و عکس در پارس آباد برگزار می‌شود

مجتبی هاتف عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اردبیل اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای جوانان منطقه، هفتمین جشنواره فیلم، فیلم‌نامه و عکس در شهرستان پارس آباد برگزار می‌شود.

وی افزود: حمایت از فیلم‌سازان جوان، معرفی فرهنگ و هنر منطقه، ایجاد بستری برای معرفی جاذبه‌های گردشگری، معرفی ظرفیت‌ها و چهره واقعی منطقه مغان و ایجاد فرصت برای حضور هنرمندان و فیلمسازان منطقه و استان از اهداف این جشنواره فرهنگی و هنری است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارس‌آباد در خصوص محورهای جشنواره بیان داشت: این جشنواره با موضوعاتی همچون شعار سال، کرونا از نگاه هنر، جغرافیا، محیط زیست، مرزنشینی، توجه به سرمایه‌های اجتماعی، آداب و رسوم زندگی مرزنشینان و عشایر بومی، ترویج اخلاق و ارزش‌های اسلامی و انسانی، فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت و پرداختن به آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق، خشونت و...  برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: هفتمین جشنواره فیلم، فیلم‌نامه و عکس پارس‌آباد مغان در سه بخش فیلم شامل اکران و نقد و بررسی فیلم‌های کوتاه و بلند شهرستانی، استانی و کشوری، فیلم‌نامه به‌صورت رقابتی در سه قالب داستانی، مستند و انیمیشن و عکس به‌صورت اردوی عکاسی و کارگاهی برگزار خواهد شد.

بزرگداشت غلامحسین جلالی در حاشیه جشنواره

هاتف هنرمندان را سرمایه‌های معنوی و اجتماعی هر جامعه دانست و ادامه داد: به منظور ارج نهادن به هنرمندان و مفاخر منطقه، این جشنواره بخش ویژه‌ای با عنوان یادبود هنرمند فقید «غلامحسین جلالی» خواهد داشت که در این قسمت ضمن بزرگذاشت یاد وخاطر وی، فیلم‌های کوتاه این هنرمند اکران خواهد شد.

وی بیان کرد: پیش از این، جشنوارۀ فیلم، عکس و فیلم‌نامۀ مغان با عنوان جشنوارۀ «عذرا» طی ۶ دوره در شهرستان پارس‌آباد به‌صورت استانی و منطقه‌ای اجرا شده و هفتمین دورۀ آن پس از ۸ سال وقفه، تیرماه امسال برگزار می‌شود و تا ۲۵ خرداد پذیرای آثار علاقمندان به شرکت در بخش رقابتی جشنواره خواهد بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارس‌آباد گفت: این رویداد هنری و سینمایی توسط انجمن سینمای جوانان دفتر شهرستان پارس آباد و با همکاری و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس‌آباد، انجمن سینمای جوانان ایران دفتر استان اردبیل و موسسه فرهنگی و هنری تصویر هنر آرتا برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار