همزمان با هفته عقیدتی سیاسی؛

مجمع مربیان شجره طیبه صالحین سپاه ناحیه ماهنشان برگزار شد

زنجان-به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه، مجمع مربیان شجره طیبه صالحین سپاه ناحیه ماهنشان برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۳۸۸۶۶
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه، مجمع مربیان شجره طیبه صالحین سپاه ناحیه ماهنشان با سخنرانی فرمانده سپاه ناحیه ماهنشان برگزار شد.

 

سرهنگ مصطفی ملکی در این جلسه با بیان اینکه عقاید انسان، شاکله و هیئت باطنی و واقعی او را می سازند و به انسان انگیزه عمل و به زندگی جهت می دهند،گفت: بر این اساس، اگر عقاید انسان درست باشد، زندگی او در مسیر صحیح هدایت قرار می گیرد و اگر نادرست باشد زندگی اش در مسیر غلط می افتد.

 

وی با اشاره به تاکیدات  دین مبین اسلام بر تفکر و آزاد اندیشی در پذیرش  اصول دین تصریح کرد:اسلام به دلیل این که عقاید انسان، جهت اعمال او را مشخص می کند، به تصحیح عقاید، بیش از هر چیز دیگری اهمیت می دهد.

 

فرمانده سپاه ناحیه ماهنشان با بیان اینکه اسلام اعمال انسان را با معیار عقاید او ارزیابی می کند،افزود: از نظر اسلام نخستین چیزی که در پرسش های پس از مرگ از انسان سوال می شود، عقاید اوست.

 

ملکی با اشاره به تاکیدات ائمه معصومین  به تدبر و اهتمام آنان بر نشان دادن روش چگونه فکر کردن و چگونه زندگی کردن گفت:امام علی علیه السلام در بحبوحه جنگ جمل به مسئله عقیدتی یک عرب بادیه نشین پاسخ می دهد و در پاسخ اعتراض کنندگانِ به عرب که می گویند اکنون زمان مناسبی برای پرسش نیست، می فرماید: این عرب، چیزی از ما میخواهد که ما از کسانی که با آنها می جنگیم، می خواهیم؛ یعنی فلسفه جهاد، رهاسازی مردم از بند باورهای موهوم و زمینه سازی برای تصحیح عقاید و رشد باورهای صحیح است.

 

فرمانده سپاه ناحیه ماهنشان در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری  و هفته عقیدتی در سپاه ،شاکله اصلی سپاه و بسیج را عقاید درست و اخلاص نیروهایش دانست و تاکید کرد: برای رسیدن به یک روش درست زندگی داشتن  نظام فکری صحیح و اسلام شناسی عمیق ، ضروری است.

 

ملکی  برای بهره مندی از آثار ارزشمند و تایید شده  استاد مطهری،داشتن سیر مطالعاتی منظم آثار وی را ضروری دانسته و آن را  شاکله و هدایت گر نظام تربیتی صالحین معرفی کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار