بسیج اساتید استان اصفهان با صدور پیامی ضمن تبریک روز «معلم»، از خدمات شایسته معلمان و استادان تقدیر نموده، اعلام کرد: استادان و نخبگان دانشگاهی با همان نسبتی که شهید مطهری با انقلاب داشت در گام دوم آرمان‌ها و ایده‌های انقلاب را تا اقصی نقاط منطقه و جهان امتداد خواهند داد.
کد خبر: ۹۳۳۸۹۹۹
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، بسیج اساتید استان اصفهان با صدور پیامی ضمن تبریک روز «معلم»، از خدمات شایسته معلمان و استادان تقدیر نموده، اعلام کرد: استادان و نخبگان دانشگاهی با همان نسبتی که شهید مطهری با انقلاب داشت در گام دوم آرمان‌ها و ایده‌های انقلاب را تا اقصی نقاط منطقه و جهان امتداد خواهند داد.


در متن بیانیه استادان بسیجی اصفهان آمده است:

بسم الله الرحمن الرحيم

ن وَ الْقَلَمِ وَ ما يَسْطُرُونَ (قلم: 1)

تعليم و تربيت از شؤون الهي است و خداوند متعال اين هبه را به مقرّبان درگاهش عنایت فرموده تا مسير کمال را به اشرف مخلوقاتش بياموزند.

معلمي، شغل نيست؛ عشق است؛ هنر و توانمندي است؛ ایثار و فداکاری است.

روز معلم روز بزرگداشت عالم باتقوا، دانشمند فرزانه و استوره ایمان و استقامت، بزرگمردی است که با نثار خون خود به مقام و جایگاه معلم منزلت بخشید. به مناسبت شهادت شهید مرتضی مطهری روز ۱۲ اردیبهشت در تقویم جمهوری اسلامی ایران، به نام روز معلم نامگذاری شده است و ترسیمی از اراده و ایمان و اخلاص برای تلاش در تربیت انسان و هدایت دلسوزانه اوست که سرمشق معلمان و اساتید ایران اسلامی است.

توصیف تفکری ژرف، از اندیشه زیستن در آسمان ادراک تا پرواز در امتداد افق افهام؛ از فراز زیبا قله‌های دانش تا سبزین مخمل دشت تربیت؛ از شراره‌های سرخ ایثار تا گلبرگ‌های رنگین محبت؛ از اشک شمع تا پر پروانه؛ از نور تا سوختن؛ هرجا به حقیقت نگریستم تو بودی؛ گویی: نقش تو آینده را بازی می‌کند آنگاه که قطره و خورشید و ابر و باد و باران تویی و دشت و سبزه و دریا هم باز تو. اینبار در شب تکامل ٬ قدر و مقدارت با ترازوی عدل به مقیاس عشق میرود تا همه بدانند هر آنکس که کلمه‌ای بیاموزد هدیه بندگی داده. و در روزی که رنگین به خون باب العلم و آن دیگر مرتضی است٬ مقامت ممدوح ای معلم!

بسیج اساتید استان اصفهان 12 اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری را گرامی‌داشته، ضمن تبریک روز «معلم»، از خدمات شایسته معلمان و استادان تقدیر نموده، با اشاره به این که اندیشه شهید مطهری از جمله اندیشه‌های خالص اسلامی است که دشمن درپی حذف آن، دست به ترور این شخصیت بزرگ زد، خاطرنشان می‌کند: از منظر  مقام معظم رهبری باید روی افکار شهید مطهری کار فکری بشود، اما در این تفکر نباید متوقف شد، زیرا  نیازهای فکری همیشه به روز و نو می‌‏شود و از این رو در مسیر حرکت گام دوم انقلاب به مطهری‏‌ها نیاز مبرم داریم، بی‌شک استادان و نخبگان دانشگاهی با همان نسبتی که شهید مطهری با انقلاب داشت در سنگر علم و اندیشه، به‌عنوان مصداق بارز مجاهد فی سبیل الله در گام دوم انقلاب آرمان‌های و ایده‌های انقلاب، شهدا ، امام (ره) و رهبری را جامع عمل پوشانده تا اقصی نقاط منطقه و جهان امتداد داده و برای سؤالات جدید پاسخ ‏های متناسب و منطقی ارائه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات