نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: ستاد اجرایی امام الگویی ملی و جهانی در عرصه حمایت از تولید و اشتغال است.
کد خبر: ۹۳۳۹۱۰۲
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰

ستاد اجرایی امام الگویی جهانی در حمایت از تولید و اشتغال است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، به نقل از دارالارشاد، آیت‌الله سید حسن عاملی در طرح احسان رمضان در مصلای اردبیل اظهار داشت:  ایجاد اشتغال در شرایط کنونی بهترین گام در خودکفایی کشور است و این مجموعه الگویی ملی و جهانی را در عرصه حمایت از تولید و اشتغال فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه نهاد انقلابی ستاد اجرایی امام نیز به خار چشم دشمنان تبدیل شده است، گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در عرصه خدمت‌رسانی به آحاد نیازمند جامعه یکی از شاهکارهای نظام اسلامی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بیان کرد: در حال حاضر ستاد اجرایی امام به ارزش بیش از 100 میلیارد تومان طرح‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای را در استان اردبیل جز هدف‌گذاری‌های خود قرار داده که امیدواریم با به نتیجه رسیدن آن مردم استان از ثمرات آن استفاده کنند.

عاملی با قدردانی از ورود بنیاد مستضعفان، کمیته امداد، ستاد اجرایی امام، سپاه و سایر مجموعه‌ها در جلب اعتماد مردم و افزایش وثوق عمومی ادامه داد: در کنار این مجموعه‌ها، حضور خیرین نیز ارزشمند است و ما شاکر خداوند هستیم که در استان اردبیل خیران و نهادهای مردمی به شکل متنوع ورود پیدا کردند.

وی تصریح کرد: شهری آباد و شایسته پیشرفت است که در آن خیران به تعداد زیادی فعالیت داشته باشند و روحیه همدلی و هم‌افزایی در پیشبرد اهداف به شکل مناسب وجود داشته باشد و در غوغای منیت‌ها مردم به فکر همنوعان خود باشند.

 بیش از 120 هزار بسته معیشتی تهیه و توزیع شده است 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اردبیل نیز در این برنامه با بیان اینکه از شیوع کرونا به همت ستاد در استان اردبیل، بیش از 120 هزار بسته معیشتی تهیه و توزیع شده است گفت: همچنین  اهدای 9 هزار بسته معیشتی در جای جای استان اردبیل آغاز شده است که این کمک‌ها در قالب مرحله پنجم رزمایش کمک مؤمنانه انجام می‌شود تا به دست گروه‌های جهادی و نهادهای مردمی به نیازمندان واقعی و افراد مستحق برسد.

افتخاری این بسته‌های معیشتی را شامل برنج، ماکارونی، روغن، رب و حبوبات اعلام کرد و گفت: در کنار این بسته‌های معیشتی 50 سری جهیزیه نیز برای نوعروسان تقدیم می‌شود تا به میمنت این روز مبارک زوجین راهی خانه‌های بخت شوند.

افتخاری بیان کرد:  قرار است در کنار توزیع بسته‌های معیشتی و جهیزیه برای نوعروسان از طریق ستاد اجرایی امام تا پایان سال بر اساس درخواست‌های آیت‌الله عاملی تفاهمنامه‌ای بین ستاد اجرایی با استانداری اردبیل به امضا برسد که با فروکش کردن کرونا و سفر رئیس ستاد اجرایی حضرت امام به استان این کار به انجام خواهد رسید.

وی این اقلام جهیزیه را شامل تلویزیون، یخچال، فرش، جارو برقی، سرویس چینی و سایر لوازم خانگی اعلام کرد و افزود: ارزش هر سری جهیزیه 25 میلیون تومان بوده که اغلب خریدها از کالاهای ایرانی بوده است.

رئیس ستاد اجرایی امام در اردبیل افزود: تاکنون در قالب 715 طرح اشتغالزایی که ستاد اجرایی حضرت امام پشتیبان آن بودند زمینه اشتغال برای دو هزار نفر در استان اردبیل فراهم شده است و امسال تلاش می‌کنیم تا از دو هزار طرح اشتغالزای دیگر حمایت کنیم تا زمینه اشتغال جوانان بیشتر در استان فراهم آید.

افتخاری به فعالیت ستاد اجرایی حضرت امام در تولید واکسن به صورت ملی اشاره کرد و گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با شعار ستاد پیشرفت و محرومیت‌زدایی در کنار حمایت از کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا در بخش دارو و درمان نیز ورود پیدا کرده تا با همکاری شرکت پخش البرز، داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی تأمین و توزیع شود.

ارسال نظرات