خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی :

بسیج تا کنترل کامل کرونا در میدان خواهد بود

چشمی اظهار داشت: در مرحله جدید این طرح و تا کنترل کامل کرونا در کشور، بسیج به دستور مقام معظم رهبری در کنار وزارت بهداشت به عنوان متولی کنترل کرونا با تمام قوا درمیدان خواهد بود.
کد خبر: ۹۳۳۹۲۵۶
|
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج دکتر مسلم چشمی مسئول بسیج جامعه پزشکی که امروز سه شنبه میهمان برنامه طبیب از شبکه سه سیما بود گفت: از ابتدای شیوع کرونا موضوع ضدعفونی محلات، تامین ماسک و مواد ضد عفونی را شروع کردیم و بسیجیان خودجوش وارد میدان شدند در حالی که هنوز هیچ تفاهم نامه‌ای با وزارت بهداشت نداشتیم.

چشمی افزود: راهبرد بسیج در طرح شهید سلیمانی قطع زنجیره کرونا بوده است و این طرح با شدت بیشتری و با نیم نگاهی به درمان ادامه دارد.

وی ادامه داد: در طرح غربالگری ملی به عنوان طرح مشترک بسیج و وزارت بهداشت تفاهم نامه امضا کردیم و از اول اجرای طرح تا کنون ۸۵ درصد مردم غربالگری شده اند. در گام دوم طرح شهید سلیمانی را ارائه کردیم که کمیته مراقبتی، کمیته حمایتی و کمیته نظارتی دارد. بسیج تا کنترل کامل کرونا در میدان خواهد بود

مسئول بسیج جامعه پزشکی اظهار داشت: در تعطیلات دو هفته‌ای نوروز طرح تشدید مراقبت‌ها به اجرا درآمد که متاسفانه کسانی که باید در حوزه نظارت کار کنند، کمک نکردند و آنطور که می‌خواستیم انجام نشد. در این مرحله اقدامات سلبی خوبی انجام نشد و کارهای ایجابی تحت تاثیر قرار گرفت.

چشمی خاطرنشان کرد: در مرحله نخست اجرای طرح شهید سلیمانی تاکید بر اقدامات ایجابی و آگاهی رسانی و در مرحله تشدید اجرای طرح همراه با موارد سلبی بود که این مورد در وزارت کشور متمرکز است. 

وی گفت: در گام جدید طرح شهید سلیمانی را بازنگری کردیم و اقشار مختلف بسیج از جمله اصناف فعالیت بیشتری در آن دارند تا به وزارت بهداشت کمک ‌کنیم. 

وی اظهار داشت: در مرحله جدید این طرح و تا کنترل کامل کرونا در کشور بسیج  کما فی السابق به دستور مقام معظم رهبری در کنار وزارت بهداشت به عنوان متولی کنترل کرونا با تمام قوا درمیدان خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار