خبرهای داغ:
اسدآباد-معلم شهید «ایرج طائفی» متولد ۱۳۳۷ از روستای ملحمدره اسدآباد، ۳۰ دی ماه ۱۳۶۶ در مناطق عملیاتی مآووت عراق به درجه والای شهادت نائل شد.
کد خبر: ۹۳۳۹۴۸۳
|
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

زندگینامه معلم شهید، «ایرج طائفی»به گزارش خبرگزاری بسیج، معلم شهید «ایرج طائفی» فرزند محمد اسماعیل متولد ۱۳۳۷ از روستای ملحمدره اسدآباد جوانی مومن و با تقوی، مقید به اصول و احکام اسلامی که در یک خانواده مذهبی و پاک و دیندار رشد و تربیت شده بود و به خاطر همین از کودکی با احکام و آموزه‌های اسلامی و دینی آشنا و در نوجوانی نسبت به رعایت اصول اسلامی و انسانی مقید بود.

به خاطر آگاهی و بصیرتی که این شهید عزیز نسبت به اسلام و احکام الهی داشت در آغاز انقلاب اسلامی که 20 سال بیشتر نداشت یکی از حامیان نهضت اسلامی و اهداف امام خمینی(ره) بود و در دفاع از انقلاب و جمهوری اسلامی اندک کوتاهی نداشت.

شهید طائفی بعد از تحصیل دوران متوسطه با قبولی در دانشگاه تربیت معلم همدان و پایان تحصیلات تربیت معلم به عنوان آموزگار وارد آموزش و پرورش شد و در سنگر تعلیم و تربیت به فعالیت پرداخت و یکی از آموزگاران با فرهنگ و تأثیرگذار در تربیت فرزندان وطن بود.

دوستان و همرزمان شهید می‌گویند ایشان نسبت به رعایت امور شرعی از جمله پرداخت خمس و زکات بسیار حساس و مقید بود و دارای اخلاقی اسلامی و رضایت‌بخش بود.

یکی از دوستان این شهید والامقام به نام «حجت الله نیک سرشت» می‌گوید ایرج در کمک به دیگران از لحاظ مالی نیز کوتاهی نداشت، روزی به ایرج گفتم وضع حقوق خودمان هم خوب نیست که ایرج جواب داد فلانی بدان ما برای مسائل اقتصادی انقلاب نکردیم .

شهید طائفی بارها از سنگر تعلیم و تربیت به سنگرهای دفاع مقدس در جبهه‌ها رفت که در نهایت در تاریخ ۳۰ دی ماه ۱۳۶۶ در مناطق عملیاتی مآووت عراق به درجه والای شهادت نائل شد و پیکر پاکش بعد از سال‌ها با تفحص‌های انجام شده به آغوش خانواده بازگشت و در گلزار شهدای اسدآباد آرام گرفت.

روحش شاد و یادش جاودان باد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات