خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) همدان:

اراده سیاسی برای اجرای سند تحول بنیادین در دولت وجود ندارد

همدان-مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع)همدان گفت:سال‌های سال موضوع اجرای سند تحول بنیادین مطرح است اما متاسفانه هنوز در عمل اجرا نشده چراکه اراده سیاسی برای اجرای آن در دولت به آن شکل که باید،نیست.
کد خبر: ۹۳۳۹۲۸۰
|
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸

اراده سیاسی برای اجرای سند تحول بنیادین در دولت وجود نداردسرهنگ طیب فریادرس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با گرامیداشت هفته معلم اظهار کرد: دوازدهم اردیبهشت ماه به مناسبت شهادت آیت الله استاد مطهرى به‏ عنوان «روز معلم» نام‌گذاری شده  که این معلم نمونه و اسوه تقوا هم مظهر خردورزی و عقلانیت و هم مظهر روحیه انقلابیگری است که عقلانیت ایشان برخاسته از تفکر اسلام است که در آن زمان در جنگ با تفکرات کمونیسم و لیبرالیسم ظهور و بروز پیدا کرد.

وی با تشریح نقش معلمان در تربيت جامعه و جایگاه ویژه آن در نظام تربیت نیروی انسانی، شغل معلمی را شغل انبیاء دانست و بیان کرد: معلمی شغلی است که با اصلی‌ترین فعالیت یک انسان به عنوان تربیت انسان‌های دیگر درگیر است که شاید مثل و مانندی برای آن وجود نداشته باشد چراکه در مرحله نخست شأن خدا و سپس شأن نبوت و انبیاء است که رسالت آن آگاهی و تعلیم و ساختن یک نظام و مجموعه اسلامی است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه تربیت یک مقوله فردی بر دوش یک معلم نیست، بر لزوم شکل‌گیری سیستم تربیت کننده تاکید و ابراز کرد: تربیت مقوله‌ای است که علاوه بر دارا بودن جنبه‌های آموزش و فردی که افکار معلم است، در کنارش باید یک سیستم تربیت کننده هم شکل بگیرد و شرایط عمومی و فردی در جامعه توسط دولت فراهم شود.

وی در همین خصوص بر ضرورت ایجاد دولت اسلامی به منظور فراهم کردن زمینه تزکیه عمومی جامعه و تربیت صحیح تاکید و اضافه کرد: اگر نظام آموزشی فاسدی داشته باشیم و اگر صدا وسیما، شبکه‌های مجازی و فضای عمومی جامعه فاسد باشد طبیعتاً امر تربیت توسط معلم به تنهایی به مقصود نهایی خود نمی‌رسد اگرچه ممکن است افرادی به این مرحله برسند اما اگر می‌خواهیم همه جامعه به این مقوله نزدیک شوند باید یک دولت اسلامی کامل شکل بگیرد تا بتواند زمینه تزکیه عمومی جامعه را فراهم کند.

فریادرس افزود: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات هستیم باید به این امر توجه عمومی داشته باشیم تا همه ما بتوانیم به معلمان کمک کنیم.

* لزوم اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان در جامعه

وی در ادامه با تبیین مشکلات معلمان در جامعه بر لزوم اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان در جامعه تاکید و بیان کرد: با توجه به اینکه معلمان دچار مشکلات جدی هستند باید بحث رتبه‌بندی معلمان در دستگاه‌های متولی مورد توجه قرار گیرد.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بررسی دلایل اجرایی نشدن طرح رتبه‌بندی معلمان، تصریح کرد: سال‌های سال موضوع اجرای سند تحول بنیادین که هم حقوق معلمان در آن به شکل کامل دیده شده و هم حقوق متربیّان مورد توجه قرار گرفته، مطرح است اما متاسفانه هنوز در عمل اجرا نشده چراکه اراده سیاسی برای اجرای سند تحول بنیادین در دولت به آن شکل که باید، نیست بلکه در سال‌هایی در جاهایی خلاف آن را نیز داشتیم.

وی با تاکید بر اینکه دولت برای اجرای سندهای متعارض با سند تحول بنیادین اراده دارد، گفت: دولت اراده لازم برای اجرای سند ننگین ۲۰۳۰ را دارد همچنان که امسال شاهد این بودیم که در مقدمه قانون برنامه بر حمایت از این سند تاکید شده بود.

فریادرس بر لزوم حمایت همه جانبه از معلمان تاکید و اضافه کرد: باید به معلم کمک کنیم و نباید صرفا این امر را به دوش خانواده‌ها و تقدیر آنها از معلم قرار دهیم بلکه باید مجموعه سیستم یک سیستم تربیت کننده و تزکیه کننده باشد و تمامی مجموعه‌ها اعم از بانک، رسانه، صدا وسیما، اقتصاد کشور تا مسائل اجتماعی درسیستم‌های اداری و اجتماعی مقوّم امر تربیت و مقوّم کار معلم باشند و علاوه بر آن معلمان را از جنبه‌های مختلف با اجرای کامل سند تحول بنیادین حمایت و پشتیبانی کنیم.

*ضرروت تکریم و پاسداشت مقام معلم در جامعه

وی در بخش دیگر سخنان خود بر ضرورت تکریم و پاسداشت مقام معلم در جامعه پرداخت و بیان کرد: تکریم و پاسداشت معلم در جامعه باید همگانی شود و باید برای فرهنگ‌سازی در این امر تلاش کرد چراکه تکریم معلم  پاسداشت ارزش‌ها است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) همدان از اجرای هشت عنوان برنامه طی هفته بزرگداشت مقام معلم در همدان خبر داد و اضافه کرد: بسیج فرهنگیان که تشکّلی برآمده از خود فرهنگیان است برای بزرگداشت هفته معلم برنامه‌های مختلفی را در سطح استان اجرا خواهد کرد ضمن اینکه به دلیل شرایط کرونایی امکان اجرای برنامه‌های گسترده همچون سال‌های گذشته وجود ندارد.

وی در تشریح برنامه‌های بزرگداشت مقام معلم در همدان تصریح کرد: طی این هفته از معلمان جهادگر که در شرایط کرونایی بسیار تلاش کردند و چند برابر روزها و سال‌هایی که به صورت معمول به امر تدریس مشغول بودند وقت و انرژی گذاشتند تقدیر خواهد شد چراکه کار و تلاش آنها جهاد محسوب می‌شود.

 *اجرای ۲۰ جلسه روشنگری به منظور انتخاب درست و مشارکت حداکثری در انتخابات

فریادرس تقدیر از معلمان برگزیده و جهادگر در موضوع کمک‌های مومنانه و جهاد آموزشی را از دیگر برنامه‌های اجرایی طی هفته معلم در همدان عنوان کرد و گفت: از زمان شیوع کرونا تا به امروز بسیاری از معلمان در قالب گروه‌های جهادی و آموزشی سازماندهی شدند و تلاش‌های ارزنده‌ای داشتند و در موضوع جمع‌آوری کمک‌های مومنانه اقدامات موثری داشتند که طی این هفته از معلمانی که تلاش‌ها و کمک‌های چشمگیری داشتند، تقدیر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در ۲۰ کانون بسیج فرهنگیان استان جلسات و برنامه‌هایی در حوزه روشنگری و بصیرت‌افزایی برگزار می‌شود، اضافه کرد: با توجه به نزدیک بودن به زمان انتخابات برای آنکه بتوانیم انتخابات پرشور و تعیین‌کننده‌ای شکل دهیم برنامه‌های جدّی برای بصیرت‌افزایی و روشنگری در دستور کار کانون‌های بسیج در سطح استان قرار گرفته است به طوری که ۵۰ درصد فعالیت و برنامه‌های کانون‌ها در طی این هفته به امر اختصاص خواهد یافت.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) همدان از حضور سیدمحمود نبویان نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به همدان خبر داد و یادآور شد: طی هفته بزرگداشت مقام معلم در همدان برنامه‌ای به صورت استانی با حضور سید محمود نبویان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار