حاج اژدر ‌الگویی تمام عیار بود؛ مرد پهلوان و نام‌آور اردبیل چشم از جهان فرو بست اما یاد و نامش همواره در تاریخ می‌درخشد.
کد خبر: ۹۳۳۹۹۴۶
|
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۷

روایت بســــیج اردبیــــل از ‌ایـــــثارگری‌های جانـــــباز اژدر محــــمدی‌دوســـــت

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، از اردبیل، اژدر محمدی دوست از جانبازان و یادگاران دوران مقدس ســال 1336 در محلــه اوچدکان اردبیــل بــه دنیــا آمــد، در خانــواده‌ای از قشــر پاییـن جامعـه، بـا گرایشـات دینـی و مذهبـی بـزرگ شـد. خانـوادهای کـه در آن بـه مسـائل سیاسـی و مذهبـی، آگاهـی کامـل وجـود داشـت.

بـا اینکـه جـزو اقشــار کــم درآمــد جامعــه بودند، پــدرشان شــغل ســلمانی داشــت، ســعی کــرده بــود خانــواده را بــه خوبــی اداره کنــد و بــا آوردن نــان حــال بــه خانــه، فرزنــدان ســالمی را تحویــل جامعــه بدهــد. ایــن جــز در ســایه درآمــد و کســب روزی حـال ایشـان میســر نبــود.

 لطیفــه عظیمــی اولیائــی مادر حاج اژدر بــه تربیــت بچه هایــش خیلــی حســاس بــود. (پنـج بـرادر و یـک خواهـر) بـرادر بزرگتـر محمدرضـا کـه در منـزل، رجـب صدایـش می کردند هـم، مذهبـی بـود و هـم بـه مسـائل روز اشـرافیت زیـادی داشـت. توانسـته بـود خانواده را پـا بـه پـای خـود همـراه کـرده و مثـل خـودش آ گاه و مطلــع بــه مســائل روز بــار بیــاورد.

حاج اژدر علی‌رغم این که از دوران جنگ و اسارت خسته بود اما همه این سختی‌ها را خسته کرد، او برای کسانی که دل در گرو انقلاب دارند الگویی تمام عیار بود، خزان روزگار او را چه زود از ما گرفت و داغمان را تازه کرد، آری مرد پهلوان و نام آور اردبیل چشم از جهان فرو بست اما یاد و نامش همواره در تاریخ ایران و اردبیل خواهد درخشید.

مرحوم حاج اژدر محمدی دوست که از یادگاران دوران دفاع مقدس، جانباز 60 درصد جنگ تحمیلی و از مدیران انقلابی، باسابقه و مخلص استان اردبیل بود، پس از سال‌ها تحمل درد و رنج به جا مانده از مجاهدت‌های دوران دفاع مقدس دوم اردیبهشت ماه 1400 در سن 64 سالگی بر اثر ایست قلبی در بیمارستان امام خمینی اردبیل جان به جان آفرین تسلیم کرده و به یاران شهیدش پیوست.

ارسال نظرات