رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی لرستان از ورود هشتمین محموله واکسن کرونا به این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۴۰۲۵۵
|
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حمید مخیری امروز در گفت و گو با رسانه‌ها اظهار داشت: هشتمین محموله واکسن کرونا در استان لرستان تحویل گرفته شد.

وی با بیان اینکه این محموله شامل ۱۹ هزار و ۱۹۴ دز واکسن از نوع «سینوفارم» ساخت کشور چین است گفت: از این محموله تعداد هزار و ۳۰ دز به افراد توانبخشی بهزیستی اختصاص داشته و تعداد ۱۸ هزار و ۱۶۴ دز سهم سالمندان بالای ۸۰ سال است.

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه این واکسن‌ها برای واکسیناسیون افراد سالمند بالای ۸۰ سال و مدد جویان توانبخشی بهزیستی تزریق خواهد شد افزود: در استان لرستان ۳۱ هزار و ۵۶۱ سالمند بالای ۸۰ سال داریم که با این تعداد واکسن فقط می‌توانیم ۶۰ درصد این جمعیت را واکسینه کنیم.

مخیری ادامه داد: در محموله‌های بعدی حتماً ۴۰ درصد باقیمانده تحویل و به سالمندان ۸۰ سال به بالا تزریق خواهد شد.

وی بیان داشت: از تمامی هم استان‌های عزیز خواهشمندیم صبر کنند تا با آنها از طرف بهداشت تماس تلفنی یا پیامک فرستاده شود و آنها را دعوت به مراکز واکسیناسیون کنند و از مراجعه و ازدحام در مراکز واکسیناسیون خودداری کنند.

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: بعد از اتمام این گروه سنی گروه سنی ۷۰ تا ۸۰ ساله واکسینه خواهند شد.

ارسال نظرات