خبرهای داغ:
به همت محله اسلامی کریم اهل بیت

توزیع 120 پرس غذای گرم در محله کریم اهل بیت سرخه

به همت بانیان و مردم هم نوع دوست شهرستان سرخه 120 پرس غذای گرم همراه با 173 بسته افطاری ساده به نیت شهید دانشگر در محل اسلامی توزیع شد.
کد خبر: ۹۳۴۰۹۵۶
|
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹

یکی از برنامه‌های فرهنگی و دینی ماه رمضان در شهرستان سرخه؛ مواسات و همدلی است. برنامه‌هایی که هدف شان کمک به اقشار آسیب دیده به خصوص از کرونا است و محور اصلی آنها هم دستگیری از این خانواده‌ها با کمک‌های نقدی، اقلام اساسی، بسته‌های معیشتی و توزیع غذای گرم بین خانواده های نیازمند است.

بسته‌های معیشتی که شاید در نگاه نخست ارزش مالی چندانی نداشته باشد اما یک نان و پنیر ساده هم این روزها یک دنیا مواسات و همدلی در درون خود دارد . مردم شهرستان سرخه از این دست مردم هستند که در خوان الهی هرگز یکدیگر را فراموش نمی‌کنند.

محمد حسن جلال یکی از اعضای هیئت امنای مسجد امام حسن مجتبی (ع) سرخه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه در خصوص طرح «افطاری ساده» که در ما پر خیر و برکت رمضان با محوریت مسجد، امام جماعت مساجد و پایگاه ها به همت بانیان و خیرین اجرا شد، اظهار کرد: برگزاری این طرح تمرین رزمایش همدلی و همیاری به هم نوعان و دستگیری از خانواده های نیازمند است.

وی تصریح کرد: کمک به فقیران و مستمندان از سفارشات پیامبر اکرم (ص) در ماه مبارک رمضان بوده و طبق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، با شیوع ویروس منحوس کرونا کمک‌های مؤمنانه و مواسات در کشور راه اندازی شده و ماه مبارک رمضان بستری برای اعطای این کمک‌ها به نیازمندان است.

یکی از اعضای هیئت امنای مسجد امام حسن مجتبی (ع) سرخه با بیان اینکه افزود: با تلاش و همت خیرین، بانیان و بسیجیان محله اسلامی این کمک ها در قالب بسته های معیشتی، بسته های افطاری ساده و توزیع غذای گرم از ابتدای ماه مبارک رمضان بین خانواده های نیازمند، بی‌بضاعت و آسیب دیده از کرونا آغاز و همچنان ادامه خواهد داشت، تا در لحظه های افطار و سحر سفره ای خالی نماند.

جلال در ادامه اضافه کرد: همزمان با شب 27 ماه مبارک رمضان نیز 120 پرس غذای گرم (آبگوشت) همراه با 173 بسته افطاری ساده به نیت شهید مدافع حرم عباس دانشگر در محله اسلامی کریم اهل بیت بین خانواده های نیازمند توزیع شد.

کرونا نتوانست جلوی دیانت مردم دیار مؤمنان، معلمان دین و اخلاق را  بگیرد، مردمی که روز افزون مهربانی می‌کنند به خصوص در ماه رمضانی که باید بیشتر حواس مان به دیگران باشد آنانی که نمی‌توانند حتی یک وعده غذایی داشته باشند. مردم شهرستان سرخه نشان دادند که می‌توان رمضان را با چاشنی ابتکارات به عید همدلی بدل ساخت.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها