به علت گستردگی حمله سایبری به بزرگترین خط لوله سوخت در آمریکا، کاخ سفید در ۱۷ ایالت این کشور و شهر واشنگتن وضع فوق العاده اعلام کرد.
کد خبر: ۹۳۴۱۰۰۸
|
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹
به گزارش سرویس بین الملل­ ­­خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون الجزیره؛ به علت گستردگی حمله سایبری به بزرگترین خط لوله سوخت در آمریکا، کاخ سفید در ۱۷ ایالت این کشور و شهر واشنگتن وضع فوق العاده اعلام کرد.

شرکت آمریکایی Colonial Pipeline که کار انتقال بنزین و گازوئیل را در مسیری به طول ۸۸۰۰ کیلومتر در آمریکا بر عهده دارد و یکی از بزرگ‌ترین اپراتور‌های خطوط لوله انتقال انرژی در آمریکا محسوب می‌شود، به علت یک حمله سایبری مجبور شد از روز جمعه کلیه فعالیت‌های خود را متوقف کند.

این شرکت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد در پی حمله سایبری مجبور شدیم به منظور مهار خطرات و حملات احتمالی بعدی، برخی سیستم‌های خود را غیرفعال کنیم و همین موضوع موجب شد کلیه عملیات انتقال سوخت و برخی از سیستم‌های انفورماتیک شرکت مختل شود.

شرکت Colonial Pipeline مسئولیت مدیریت یک خط لوله گسترده انتقال سوخت را که از پالایشگاه‌های مستقر در سواحلی خلیج مکزیک تا شمال شرقی آمریکا کشیده شده است، بر عهده دارد.

شرکت Colonial Pipeline در بیانیه خود اعلام کرد:" برای حل مشکل یک شرکت امنیت سایبری درجه یک را استخدام کرده و تحققات خود را برای پی بردن به منشاء و عوامل این حمله آغاز کرده ایم. ما در همین زمینه با پلیس و دیگر نهاد‌های فدرال نیز تماس گرفته ایم.

شرکت Colonial Pipeline بزرگ‌ترین اوپراتور خطوط لوله انتقال محصولات نفتی پالایش شده در آمریکا است و هر روز بیش از ۳۸۰ میلیون لیتر سوخت به شمال شرقی این کشور منتقل می‌کند. انتقال نزدیک به ۴۵ درصد از سوخت مصرفی در سواحل شرقی آمریکا بر عهده این شرکت است.

حمله سایبری به شرکت بزرگ خط لوله کلونیال پایپ لاین (COLONIAL PIPELINE) آمریکا سبب قطع فعالیت این شرکت شد.
ارسال نظرات