خبرهای داغ:
در بخشی از وصیت نامه شهید «علیرضا قوجالو ترکمانی» آمده است
تبریز- شهید علیرضا قوجالو ترکمانی در وصیت نامه خود نوشته است؛ بار خدایا تو چه نعمت‌هایی را به من دادی که من شایستگی و لیاقت آن‌ها را نداشتم. از میان ادیان کاملترین دین را، خط ولایت و خط اصیل اسلام و خط امام را.
کد خبر: ۹۳۴۱۲۷۵
|
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی،  هشت سال دفاع مقدس دورانی ماندگار و پر از تجربه‌های فراوان برای ملت ایران اسلامی است و همواره از رشادت‌ها و جانفشانی‌های نیروهای نظامی و بسیجی در دفاع از خاک میهن اسلامی در برابر جنایت‌های رژیم بعثی عراق سخن گفته می‌شود.

در دوران حماسه و ایثار از همه قشارها و ارگان‌ها به جنگ با صدام ملعون برخاسته بودند که یکی از این ارگان‌ها «جهاد سازندگی» بود که در سال 1357 با فرمان حضرت امام خمینی (ره) تاسیس شد؛ نهادی که در دوران دفاع مقدس به اسم «سنگرسازان بی‌سنگر» شناخته شد و نیروهای بسیاری از آن به درجه رفیع شهادت رسیدند.

از آذربایجان شرقی هم در زمره سنگرسازان بی‌سنگر بودند مردانی که در برابر دشمن سینه سپر کرده و به دل دشمن رفتند که نمونه بارز آن سردار شهید «محمدحسن کسایی» فرمانده تیپ مهندسی رزمی آذربایجان شرقی بود که در کنار آن نیز جهادگران بسیاری به شهادت رسیدند که به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

فرازی از وصیت‌نامه جهادگر شهید «علیرضا قوجالو ترکمانی»

بار خدایا خجل و شرمگینم از این که با کوله‌بار گناه و معصیت به پیش تو می‌آیم، یک عمر در غفلت و خواب به سر بردم و نپنداشتم که تو نظاره‌گر اعمال منی و تو جز نافرمانی از من ندیدی.

بار خدایا تو چه نعمت‌هایی را به من دادی که من شایستگی و لیاقت آن‌ها را نداشتم. از میان ادیان کاملترین دین را برای من قرار دادی، یعنی اسلام و از میانفرقه‌های اسلامی، فرقه شیعه و از میان فرقه شیعه خط ولایت و خط اصیل اسلام و خط امام و از میان زمان‌ها، زمان انقلاب اسلامی ایران را و در این زمان بهترین سنین را انتخاب کردی یعنی جوانی را.

خدایا با چه رویی می‌توانم به تو روی آورم و داخل محضر تو شوم اما اگر قبولم نکنی کجا بروم؟ هرگاه به خطای خودم متوجه می‌شوم ترس و هراس مرا می‌گیرد و چون به کرم وجود تو نظر می‌کنم امیدواری پیدا می‌کنم.

سلام و درود فراوان و بی‌کران بر شما خانواده‌ام و سلام بر تو ای مادرم، تو بر گردن من خیلی حق داری، تو زحمت‌های زیادی برای من کشیدی و با نبود پدر، عرق‌ها ریختی، شیر و رزق حلال به من دادی، دست‌های تو را می‌بوسم و گرد لباس تو را سرمه چشم خود می‌کنم. مادرجان هر چه بدی از من دیدی، مرا ببخش و برای من طلب مغفرت بنما و به خاطر رفتن من، هیچ ناراحتی به خود راه نده که فرزندت در راه اسلام و دین و قرآن به شهادت رسید.

خواهران عزیز و برادرم، دنیا محل گذر و آزمایش است، ما همه چه در حال آسایش و چه در حال شکنجه وداع گویان این دار فانی می‌باشیم. برای رفتن من مبادا ناراحت شوید، در شهادت من در مقابل دشمنان دین، شیون و زاری نکنید و به شهادت برادرتان افتخار کنید؛ چرا که راه سالار شهیدان امام حسین (ع) را برگزیده است، دوستان و عزیزان همه و همه مرا حلال کنید و برای مغفرت بنده عاصی دعا کنید.

«علیرضا قوجالو ترکمانی» در 20 آذر 1344 در شهرستان میانه متولد شد و در تاریخ 19 فروردین 1366 در اندیمشک  به شهادت رسید.

ارسال نظرات