به گفته معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای گیلان کاهش آب کانال‌های آبیاری تا پایان بارش رحمت الهی ادامه و پس از آن آبگذاری به‌صورت کامل طبق برنامه زمانبندی انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۳۴۱۳۸۰
|
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، محمد جواد خانی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش آب ورودی به کانال‌های آبیاری به اراضی کشاورزی اظهار کرد:با توجه به بارش طی هفته جاری و ادامه این وضیعت در روز‌های آتی، در جهت جلوگیری از ورود خسارت به اراضی شالیزار‌ها و مصرف بهینه آب کشاورزی مقدار آب ورودی به کانال‌های آبیاری کشاورزی از امشب کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه آب ورودی به کانال‌ها از امشب با کاهش مواجه می‌شود، گفت: با توجه به بارندگی، شاهد آب‌گرفتگی و بالا آمدن سطح آب در مزارع و کانال‌های آبیاری بوده و بدین منظور به جهت جلوگیری از ورود خسارت به اراضی شالیزار‌ها و مصرف بهینه آب و ذخیره‌سازی آب سد سفید رود برای مصارف تابستان آب کانال‌ها از امشب کاهش می‌یابد.

به گفته معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای گیلان کاهش آب کانال‌های آبیاری تا پایان بارش رحمت الهی ادامه و پس از آن آبگذاری به‌صورت کامل طبق برنامه زمانبندی انجام خواهد شد.

جوادخانی با اعلام برنامه زمان‌بندی شده کانال‌های شالیزاری گیلان بیان کرد:طبق برنامه مصوب قبلی، آب‌گذاری در کانال‌های فومنات و کانال راست سنگر (مناطق شرقی گیلان) از پنجم لغایت ۲۵ اردیبهشت ماه ادامه داشته و پس از آن نوبت‌بندی آب بصورت چهار روز قطع و هشت روز وصل اجرایی خواهد شد و ادامه داد، آب‌گذاری در کانال چپ سنگر (مناطق مرکزی گیلان) نیز از ۹ لغایت ۲۹ اردیبشهت ماه جاری است و پس از آن نوبت بندی آب در این بخش هم اجرا خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم توجه کشاورزان به رعایت تقویم زراعی افزود: در صورت ضرورت، تغییرات برنامه‌های آبیاری متناسب با شرایط آب وهوایی و نیاز‌های احتمالی به عموم کشاورزان اطلاع رسانی می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات