حجت الاسلام دهقانی گفت: ثبت نام برای شرکت در چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از ۱۳ اردیبهشت آغاز و به مدت یک ماه ادامه دارد.
کد خبر: ۹۳۴۱۴۷۷
|
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت الاسلام دهقانی رئیس اداره امور قرآنی اوقاف استان مرکزی با اشاره به برگزاری چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در سال جاری اظهار کرد: ثبت نام برای شرکت در این مسابقات از 13 اردیبهشت تا 13 خرداد و از طریق سایت رسمی مسابقات به آدرس http://www.quraniran.ir انجام می‌شود.‌

وی افزود: این مسابقات ویژه برادران و خواهران بالای 18 سال است و در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ کل،حفظ ۲۰ جزء،حفظ ۱۰ جزء،حفظ ۵ جزء، اذان، دعاخوانی وتفسیرعمومی برگزار می شود.

حجت الاسلام دهقانی اظهار داشت : مرحله استانی رشته‌های همسرایی و هم‌خوانی و دعاخوانی پس از ضبط و ارسال آثار از سوی اوقاف استان به صورت متمرکز در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور داوری و راه‌یافتگان به مرحله بعدی مشخص می‌شوند.

وی تصریح کرد:شرکت‌کنندگان رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ قرآن در تمامی رشته‌ها در مرحله شهرستانی باید به دو سؤال ترجمه قرآن از نیم جزء اول جزء ۳۰ قرآن، در مرحله استانی به دو سؤال ترجمه از اجزای ۳ و ۴ قرآن، برگرفته از ترجمه استاد حسین انصاریان به صورت شفاهی پاسخ دهند.

حجت الاسلام دهقانی با اشاره به اینکه زمان برگزاری مرحله شهرستانی و استانی از اول تیر ماه تا ۳۱ شهریور ماه سال جاری اعلام شده است، بیان کرد: طبق آیین نامه مسابقات مرحله شهرستانی در صورت فراهم بودن شرایط به صورت حضوری و در صورت عدم امکان، به صورت غیرحضوری و با استفاده از ظرفیت ویدئو کنفرانس با گروه داوری متمرکز در مرکز استان برگزار می‌شود.

وی به برگزاری مرحله شهرستانی تفسیر عمومی در تاریخ ۱۳ مرداد سال جاری به صورت سیستمی و غیرحضوری اشاره کرد و گفت : مرحله استانی این رشته نیز ۱۱ مهر در صورت امکان به صورت حضوری در مرکز استان و در صورت عدم امکان در مرحله اول آزمون کتبی به صورت سیستمی و در مرحله دوم از بین منتخبین آزرمون کتبی، آزمون شفاهی انجام می‌شود.

آغاز ثبت‌نام چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات