خبرهای داغ:
گذری بر زندگی‌نامه شهید «محمدرضا علی‌محمدی نسل»

از میدان ورزش رزمی تا عملیات بدر

تبریز- «محمدرضا علی‌محمدی نسل» از ورزشکاران آذربایجان شرقی بود که پس از رشادت‌های فراوان در جبهه‌های حق علیه باطل، سرانجام در تاریخ ۲۵ اسفند سال ۱۳۶۳ در عملیات «بدر» به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۹۳۴۲۲۸۰
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی،  با شروع جنگ تحمیلی، خیل عظیمی از اقشار جامعه درصدد دفاع از اسلام و میهن اسلامی برآمدند که یکی از این اقشار ورزشکاران بودند، ورزشکارانی که با روحیه شهادت‌طلبی در کنار ورزش حرفه‌ای خود، برای پیروزی لشکریان اسلام در برابر نیرو‌های رژیم بعثی عراق جنگیده و مدال‌های افتخار را یکی پس از دیگری درو کردند تا آیندگان در تاریخ از آن‌ها به نیکی یاد کنند.

جامعه ورزشی آذربایجان شرقی هم دوران حماسه و ایثار، نماد پهلوانی و شهادت را نشان داده است و نام دلاورمردانی از آن‌ها در دفتر شهدای دفاع مقدس به ثبت رسیده است که «محمدرضا علی‌محمدی نسل» یکی از این شهداست.

زندگی‌نامه شهید «محمدرضا علی‌محمدی نسل»

«محمدرضا علی‌محمدی نسل» ۵ بهمن سال ۱۳۴۱ در شهرستان «مراغه» چشم به جهان گشود. وی پس از طی کردن مدارج تحصیلی دبستان و راهنمایی جزو اولین کسانی بود که در اوایل انقلاب اسلامی به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و تا آخر عمر خود نیز از هیچ‌گونه خدمت در این نهاد مقدس کوتاهی نکرد.

محمدرضا از کودکی به ورزش علاقه داشت و در نوجوانی و جوانی نیز فعالیت‌های ورزشی را کنار نگذاشت و به‌عنوان مربی در تیم‌های مطرح رزمی سپاه و سایر تیم‌ها فعالیت کرد و ضمن تدریس، با علاقه فراوان کتاب‌ها و جزوات مختلف رزمی را مطالعه کرد و در میدان عمل نیز آن‌ها را به کار می‌بست و تلاشش این بود آن‌چه را که آموخته بود را بدون هیچ مضائقه‌ای در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد.

وی در کنار تعلیم و تعلم، از حضور در جبهه و جهاد هم غافل نشد و در آزادسازی «مهاباد» در کردستان از لوث وجود ضدانقلاب وابسته به بیگانه شرکت کرده و از خود شایستگی‌های خوبی را به نمایش گذاشت. از آن به بعد در مراکز آموزشی و در دشت و صحرا مشغول تعلیمات سخت و یا در جبهه‌ها درگیر با دشمن بعثی و متجاوز بود.

شجاعت در وجود او آن‌چنان بود که بدون ترس به مواضع دشمن نفوذ کرده و وظایف محوله را انجام می‌داد. مسئولین وقت به علت لیاقت و کاردانی، مسئولیت‌های مختلفی را از جمله معاون فرماندهی گردان علی اصغر لشکر ۳۱ عاشورا را به او محول کردند.

«محمدرضا علی‌محمدی نسل» ۷ اردیبهشت سال ۱۳۶۲ ازدواج کرد و حاصل آن پسری شد که نام او را «حامد» نهادند.

وی پس از رشادت‌های فراوان در جبهه‌های حق علیه باطل، سرانجام در ۲۵ اسفند سال ۱۳۶۳ بر اثر اصابت گلوله در عملیات «بدر» به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار