تا انتخابات|کارشناس امورسیاسی در گفت و گو با بسیج:

با تفکر اشرافیگری،دولت اسلامی تشکیل نمی‌شود /گشایش اقتصادی در گرو تفکر انقلابی است

ساری-کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: وقتی کارگزاری منطقی برخلاف منطق اسلام را مطرح می‌کند و  اشرافیت را برای مسئولان می خواهد ، این مدل تفکری منجر به تشکیل دولت اسلامی نمی‌شود.
کد خبر: ۹۳۴۲۳۰۷
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج ازمازندران، سلسله نشست‌های بصیرتی و روشنگری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در دفتر خبرگزاری بسیج مازندران با حضور کارشناسان مسائل سیاسی حول محور‌های حضور حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب درست، راه اندازی شد.

خبر

در پنجمین نشست، محمد تقی زاده کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به حضور حداکثری مردم در انتخابات، گفت: حیات ۴۲ ساله انقلاب در گرو حمایت و در صحنه بودن مردم است؛ لذا مومن وظیفه حضور در انتخابات و پشتیبانی از حکومت اسلامی را دارد.

تقی زاده با بیان این مطلب که رسانه‌های بیگانه در این چند ماه اخیر تمام تلاش خود را برای عدم حضور حداکثری مردم در انتخابات، به کار گرفتند، افزود:رسانه‌های بیگانه با راه اندازی جنگ شناختی در تلاش هستند مردم پای صندوق رای نروند ونظام از پشتیبانی مردمی برخوردار نشود تا دولت آینده را تضعیف و نظام را به چالش بکشند.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه سخنان خود با تاکید براینکه تائید نظام، حضور مردم در پای صندوق رای است، خاطرنشان کرد: مردم باور دارند نظام اسلامی راهگشای مشکلات کشور و راهبر آن در جهان با تفکر انقلابی است لذا مردم همین نظام و همین مدل حکومت را انتخاب کردند.
 
تقی زاده با اشاره به وضعیت ناآرام منطقه و جهان، تاکید کرد: ایران اسلامی شبیه یک کشتی در دریای متلاطم جهان است که در امنیت پایدار حرف اول را می‌زند لذا این امنیت در گرو مردم است چرا که مستکبران نمیتوانند در مقابل ۸۰ میلیون ایرانی بایستند. از همین رو  مردم اعتبار و امنیت ایجاد کرده و  حتی مردم برای مرد میدان نیز اعتبار ایجاد می‌کنند.
 
این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه سخنان خود با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تشکیل دولت جوان انقلابی گفت: در سال  ۵۷ انقلاب اسلامی شکل گرفت و درمرحله اول انقلاب محقق شد انقلابی که زنده و پویا است و در حال رشد  و به سمت تمدن سازی و ظهور حضرت حجت (اروحنا فداه) در حال حرکت می باشد. در مرحله دوم نظام اسلامی شکل گرفت، اما در مرحله سوم که دولت سازی اسلامی است متاسفانه پس از ۴۲ سال هنوز به این امر مهم نرسید چرا که کارگزارانی در طی این چند دهه روی کار آمدند که مدل فکری آن‌ها، لیبرال دموکراسی بود نه مدل فکری انقلابی.  
 
تقی زاده ادامه داد: وقتی کارگزاری منطقی برخلاف منطق اسلام را مطرح می‌کند و  اشرافیت را برای مسئولان می خواهد ، این مدل تفکری منجر به تشکیل دولت اسلامی نمی‌شود.
 
این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه تا جریان فکری انقلابی بر کشور حاکم نشود، مردم نمیتوانند طعم خدمت خالصانه را بچشند، خاطرنشان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب دولت جوان انقلابی روی کار بیاید که مدیریت جهادی داشته باشد.
 
به گفته تقی زاده کسی که  آرمان‌های  انقلاب را باور داشته باشد و طبق نقشه راه انقلاب گام بردارد، می تواند حلال مشکلات باشد  وگرنه کسی که صراحتا برخلاف نقشه انقلاب  گام بر میدارد و، راه حل برون رفت را در مذاکره می‌بینید، نمی‌تواند مشکلات کشور را حل کند.
 
این تحلیلگر مسائل سیاسی در ادامه با تصریح براینکه  نگاه تفکر لیبرالی ، به غرب است، با ابراز تاسف گفت: نامزد انتخاباتی که تا دیروز به مردمی بودن شهره بود، امروز می‌گوید من لیبرال دموکرات هستم لذا امروزه وضعیت به گونه‌ای است که مردم میتوانند به راحتی انتخاب درست داشته باشند. 
 
تقی زاده در ادامه یادآور شد:  گفتمان و تفکر انقلابی نگاه به داخل دارد و در مقابل واردات چی بودن، تولید بودن را می‌بیند، در مقابل مذاکره، مقاومت را انتخاب میکند آن هم مقاومتی که منتج به شکست ترحیم‌ها می‌شود؛ لذا ماهر پیشرفتی در کشور داشتیم در دوران تحریم بود. برای نمونه در صنعت دفاعی و در زمینه‌های علمی و فناوری هر پیشرفتی بوده در سایه تحریم بود.
 
این تحلیلگر مسائل سیاسی با یادآوری این مطلب که بودجه نظامی کشور پایین‌ترین بودجه در سراسر دنیا است، خاطرنشان کرد: جوانان انقلابی با تفکر جهادی توانستند با بودجه کم، به خودکفایی در صنعت دفاعی کشور برسند.
 
 تقی زاده ادامه داد:  نگاه به داخل و توجه به صنعتگران و تولید کنندگان داخلی و نگاه به منطقه باعث تولید سرمایه در کشور می‌شود.
 
این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه اگر بخواهد در حوزه اقتصادی شاهد جهش باشیم باید تکفرانقلابی روی کار بیاید، تصریح کرد: شکوفایی توانمندی‌ها، استفاده از ظرفیت درونی و اعتماد به جوانان مشکلات اقتصادی را حل خواهد کرد.
 
 تقی زاده درپایان سخنان خود گریزی هم به تاریخ زد و یادآور شد: امیرکبیر راه واردات را بست و اتفاقات عیانی را در آن دوره تاریخی برای کشور رقم زد. رهبر معظم انقلاب اسلامی هم فرمودند: امیرکبیر در دوره سه ساله صدرات خود، کار‌های اساسی را در بخش اقتصادی انجام داد لذا اگر کسی بگوید در دوره چهارساله نمیتوان کاری کرد، حرفش بی اساس است.

انتهای پیام/
 
 
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها