نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تأکید بر تشکیل اتاق اندیشه‌ورز توسط نمایندگان مردم در شهرستان‌ها گفت: اتاق اندیشه‌ورز مرکب از دانشگاهیان و حوزویان در راستای تصمیم‌گیری بسیار حائز اهمیت است.
کد خبر: ۹۳۴۲۴۱۱
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با مجمع نمایندگان استان گیلان با تبریک ایام فرخنده عید فطر و تسلیت حادثه کشته شدن دختران افغانی و جوانان فلسطینی اظهار کرد: حمله دیوانه‌وار رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین نشان‌دهنده سراسیمگی صهیونیست‌ها است.

وی به تلاش نمایندگان مجلس در عرصه‌های کشوری، استانی و شهرستانی اشاره کرد و افزود: نمایندگان کار سخت و پیچیده‌ای به عهده‌دارند و درمجموع نمایندگان استان در طول یک سال گذشته دغدغه مند هستند و فعالیت خوبی دارند.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه مدیریت و برنامه‌ریزی نمایندگان مجلس در عرصه‌های کلان اجتماعی اثرگذار است، افزود: اگر نمایندگان مردم گیلان در مجلس این‌گونه پیش بروند آینده استان امیدوارکننده است.

فلاحتی با اشاره به تائید صلاحیت نامزدهای شوراهای شهر و روستا توسط نمایندگان مجلس بیان کرد: نمایندگان مردم در مجلس در تائید و رد صلاحیت‌ها درعین‌حال که سخت‌گیری می‌شود، سعه‌صدر نیز داشته باشند و در گزینش‌ها حال فعلی افراد ملاک است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان، خواستار فراهم شدن بستر برای حضور جوانان در فعالیت‌های اجتماعی شد و گفت: اگر کسی شرایط ناصالح را ندارد در گزینش‌ها با سعه‌صدر رفتار کنید.

وی با تأکید بر تشکیل اتاق اندیشه‌ورز توسط نمایندگان مردم در شهرستان‌ها تصریح کرد: اتاق اندیشه‌ورز مرکب از دانشگاهیان و حوزویان در راستای تصمیم‌گیری در سطح کلان استانی و کشوری در شهرستان‌ها حائز اهمیت است.

فلاحتی بر ضرورت حضور حداکثری مردم در انتخابات تأکید کرد و افزود: در تائید صلاحیت‌ها باید به جایگاه و شخصیت افراد توجه شود زیرا مردم باید بدانند چه کسانی انسان‌های شایسته هستند.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه انتخابات حق‌الناس است، گفت: متولیان امر انتخابات در پیشگاه خدا باید پاسخگوی اعمال خود باشند

وی، خواستار مطالبه گری نمایندگان مردم در مجلس شد و بیان کرد: در چهل سال گذشته روح مطالبه گری نمایندگان مردم در استان کم بوده و باید این امر را با خود صیانتی تقویت کنند.

فلاحتی با اشاره به اینکه آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود و پسماند از ویرانه‌های گیلان محسوب می‌شود، افزود: نمایندگان مردم در مجلس به‌ویژه در محصولات راهبردی کشاورزی گیلان باید جامع‌نگر باشند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان بر حساس بودن نمایندگان مردم در اجرای پروژه‌های عمرانی تأکید کرد و گفت: نمایندگان دردها را می‌شناسند و می‌توانند راهکار ارائه دهند بنابراین تلاش شود مردم بدانند نمایندگان آن‌ها مطالبه گری دارند.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس می‌توانند پیش از خطبه‌های نماز جمعه به مردم ارائه گزارش کنند، افزود: ارائه گزارش نمایندگان مردم در مجلس موجب می‌شود خطیب جمعه نیز مطالبه گری داشته باشد.

امام‌جمعه رشت، همگرایی و هماهنگی نمایندگان مردم گیلان در مجلس را از بسیاری استان‌ها جلوتر دانست و بیان کرد: رسیدگی به پروژه‌های اجرایی گیلان باید در اولویت برنامه‌های نمایندگان باشند

ضرورت تشکیل قرارگاه اشتغال در گیلان

رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز در این دیدار با بیان اینکه انتخابات و مشارکت مردم را از موضوع‌های اصلی جامعه است، اظهار کرد: حل‌وفصل تائید صلاحیت شوراهای شهر و روستا به عهده نمایندگان مجلس است و تلاش شده بهترین‌ها تائید صلاحیت شوند.

رسول فرخی با بیان اینکه بزرگ‌ترین نیاز گیلان ایجاد اشتغال در تمام سطوح است، گفت: تشکیل قرارگاه اشتغال در استان ضروری است.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان نیز در این دیدار اظهار کرد: برهه سخت و پیچیده تائید صلاحیت‌ها در هیئت‌های نظارت را پشت سر گذاشتیم و درمجموع موردپذیرش عامه مردم است.

خلیل بهروزی فر با اشاره به اینکه پاسخگو نبودن متولیان و واگرایی مدیران دستگاه‌ها سبب نگرانی مردم شده است، بیان کرد: این امر موجب شده مردم برای رسیدگی مطالبات به‌طور مستقیم به نمایندگان خود مراجعه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات