۲۱۲ پروانه بهره برداری معادن با سرمایه گذاری بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان در استان اردبیل در حال فعالیت هستند.
کد خبر: ۹۳۴۲۴۴۱
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳

فعـــــالیت ۲۱۲ معـــــدن در اســـتان اردبــــیل

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، رامین صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در حال حاضر تعداد ۲۱۲ پروانه بهره برداری معادن با ذخیره ۴۵۰ میلیون تن شامل انواع مواد معدنی با سرمایه گذاری بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان در استان اردبیل در حال فعالیت هستند.


وی با بیان اینکه فعالیت‌های معدنی در ایجاد فرصت‌های شغلی و کاهش بیکاری تاثیرگذار است افزود: یکی از برنامه‌های مهم در این بخش افزایش استخراج مواد معدنی از معادن استان بود که در سال جهش تولید، به میزان ۱۱/۳ درصد نسبت به سال ۹۸ افزایش داشته است.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در خصوص فعالسازی معادن در سال جهش تولید نیز بیان کرد: تعداد ۲۰ معدن راکد با اشتغالزایی ۱۰۰ نفر در سال گذشته مجددا فعال شدند که این میزان نسبت به سال ۹۸ از رشدی ۱۹ درصدی برخوردار بوده است.


صادقی افزود: به طور کلی از منظر اقتصاد کلان صنعت معدنکاری و در کنار آن ایجاد صنایع معدنی می‌تواند یکی از کلید‌های اصلی برای دستیابی به آینده امید بخش باشد چرا که معادن به عنوان موتور محرکه توسعه اقتصادی کشور و حلقه ابتدایی زنجیره بسیاری از تولیدات صنعتی بوده و ارتباط تنگاتنگی با صنعت فلزات اساسی همچون فولاد، صنعت حمل و نقل و ارتباطات، پروژه‌های عمرانی و ... دارد و نقش آن در متغیر‌های کلان اقتصادی استان می‌تواند در خور توجه باشد.
وی یادآور شد: فعالیت‌های تجاری بخش معدن می‌تواند انگیزه‌های اقتصادی را در بخش‌های مختلف جامعه تحریک و فعال کند و با وجود زون‌های معدنی در سطح استان، اردبیل نیز از این امر مستثنا نیست و یکی از مزایا و موهبت‌های طبیعی وجود همین منابع معدنی در استان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار