خبرهای داغ:
مدیر آموزش وپرورش نهاوند:

آموزش سواد به بزرگسالان از اهمیت بالایی برخوردار است

نهاوند-مدیر آموزش وپرورش نهاوند آموزش سواد به بزرگسالان را دارای اهمیت بسیار بالایی دانست و گفت: هرچه‌قدر اولیا باسوادتر شوند، در بحث فرزندپروری موفق‌تر خواهند بود.
کد خبر: ۹۳۴۲۴۵۰
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۳

آموزش سواد به بزرگسالان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار استبه گزارش خبرگزاری بسیج، محمدحسین دارایی در جلسه کمیته امتحانات سوادآموزی شهرستان نهاوند، آموزش سواد به بزرگسالان را دارای اهمیت بسیار بالایی دانست و اظهار داشت: هرچه‌قدر اولیا باسوادتر شوند، در بحث فرزندپروری موفق‌تر خواهند بود و می‌توانند به آموزش وپرورش هم بسیار کمک کننده باشند.

وی نهضت سوادآموزی را فرصتی دوباره برای کسانی دانست که در گذشته به هر دلیلی موفق به یادگیری سواد نشده‌اند و افزود: اگر اولیای دانش‌آموزان باسواد باشند، هم در زندگی فردی خودشان تاثیرات بسیار مثبتی خواهد داشت و هم در موفقیت تحصیلی فرزندانشان موثر خواهد بود.

مدیر آموزش وپرورش نهاوند بیان داشت: اولیایی که باسواد باشند هماهنگی بهتر و بیشتری با مدرسه خواهند داشت و این هماهنگی باعث می‌شود ما خیلی راحت‌تر و سریع‌تر به اهداف تعلیم و تربیت برسیم.

وی همچنین بر لزوم تمهید مقدمات لازم برای برگزاری مطلوب امتحانات سوادآموزان و نظارت مستمر در روزهای برگزاری آزمون ها تاکید کرد.

رئیس اداره سوادآموزی نهاوند نیز در ادامه با بیان اینکه امتحانات دوره تحکیم از روز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه با شرکت ۱۷۰ سوادآموز و در ۱۴ حوزه‌ امتحانی آغاز می‌شود، گفت: هر ساله این امتحانات در اسفندماه و نهایتاً فروردین‌ماه برگزار می‌شدند، اما امسال به دلیل شرایط قرمز کرونایی این امتحانات اندکی به تعویق افتاد.

علیرضا سوری اظهار داشت: امسال کلاس‌های سوادآموزی نیز تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفتند و کلاس ها تلفیقی از حضور و غیرحضور  بودند.

وی با تاکید بر اینکه در همه‌ ایام سال بحث نظارت بر کلاس‌های سوادآموزی به قوت انجام شده است، خاطرنشان کرد: در این ایام از کلاس های حضوری بازدید میدانی به عمل آوردیم و در شرایط غیرحضوری نیز با برقراری تماس تلفنی با سوادآموزان، از جریان داشتن روند آموزش سوادآموزان اطمینان حاصل کردیم.

رئیس اداره سوادآموزی نهاوند تعداد سوادآموزان دوره سوادآموزی را ۲۷۶ نفر و سوادآموزان دوره انتقال را ۱۳۳ نفر اعلام کرد و گفت: امتحانات پایانی این دوره ها نیز از نیمه دوم خرداد آغاز و تا اواسط تیرماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار