برگزاری جلسات مطالبه گری و پرسش و پاسخ با کاندیداهای شورای شهر زنجان در مسجد داودقلی

امام جماعت مسجد داودقلی از برگزاری جلسات پرسش و پاسخ از کاندیداهای ارزشی و فرهنگی شورای اسلامی شهر با هدف روشنگری و معرفی کاندید اصلح در این مسجد خبر داد.
کد خبر: ۹۳۴۲۵۶۴
|
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
حجت الاسلام علی اصغر ولایتی در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان اظهار کرد: مساجد به عنوان پایگاه اصلی روشنگری، بصیرت افزایی و رکن اصلی مطالبه گری از ابتدای نهضت اسلامی تاکنون همواره در خط مقدم مبارزه و مجاهدت حضور داشتند.
 
برگزاری جلسات مطالبه گری و پرسش و پاسخ با کاندیداهای شورای شهر زنجان در مسجد داودقلی

وی اضافه کرد: بر این اساس با توجه به نیاز جامعه به فضای مطالبه‌گری مردمی و همچنین احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر می‌بایست مساجد در این مسیر نیز به جایگاه و ماموریت اصلی خود که همان احیای مطالبه گری و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است، رسیده و نسبت به سایر نهاد‌های جامعه در‌ای فریضه الهی پیش‌قدم باشند.

وی با تاکید بر اینکه مطالبه گری صحیح و درست از خواسته‌های رهبر معظم انقلاب از ما جوانان است که فرمودند: پرچم آرمان خواهی و مطالبه گری را زمین نگذارید، افزود: در مطالبه گری باید مواظب بود که بی انصافی و بی تقوایی نشود و مهمتر به اصل نظام و انقلاب هرگز آسیب نرساند اگر به نظام در مطالبه گری‌ها آسیب برسد این خطاست و موجب سوء استفاده دشمنان می‌شود.

حجت الاسلام ولایتی هدف از اجرای این برنامه را روشنگری، شفافیت و شناخت نامزد اصلح عنوان کرد و گفت: بودجه‌های کلان شهر‌ها در اختیار شورا و شهرداری قرار می‌گیرد که بیت المال است و باید مدیریت آن مومنانه و دست انسان‌های صالح و متخصص باشد.

امام جماعت مسجد داود قلی زنجان با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم افراد با برنامه و دلسوز انتخاب بشود تا چهره شهر اسلامی و پیشرفته و توسعه یافته باشد، ادامه داد: این برنامه به دنبال ایجاد ستاد تبلیغاتی برای هیچ کاندیدی نیست بلکه برنامه‌های نامزد‌های ارزشی و فرهنگی را مطالبه و در اختیار مردم قرار می‌دهیم و هرگز بر مصداقی تاکید نمی‌شود تا خود مردم بر اساس برنامه و راهکار‌های حل مشکلات انتخاب کنند.

حجت الاسلام ولایتی افزود: مساجد و مراکز فرهنگی مظلوم واقع شدند و مورد توجه کافی شورای شهر قرار نمی‌گیرد و با این روش مساجد هم به وظیفه خود جهت معرفی برنامه‌ها اقدام می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تخلفات گسترده در شهرداری‌ها و ورود قوه قضائیه بر حساسیت‌ها افزوده است، ادامه داد: خط کشی ما اصول و ارزش‌های اسلام است و معیار انتخاب هم باید بر اساس تقوا، تعهد، تخصص و برنامه باشد و بچه‌های انقلاب و مساجد جناحی رفتار نکنند و باید بر اصول تاکید کنیم.
ارسال نظرات