معاون رشد و کادر سازی سازمان بسیج دانشجویی استان گیلان با ابراز خرسندی از برگزاری مداوم کلاس‌های طرح ولایت در کشور گفت: در سال گذشته ۲۴۳ نفر در این طرح ثبت‌نام که این آمار امسال به ۳۰۰ نفر رسیده است.
کد خبر: ۹۳۴۲۹۵۲
|
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، با بیان اینکه هر انسانی نیاز به مبانی فکری درست در جامعه دارد، اظهار کرد: هر فردی برای شکل‌گیری شخصیت خود در جامعه نیاز به یک مبانی فکری دارد که باید به آن توجه شده و مورد تأکید قرار گیرد.

وی با اشاره به هجمه‌های واردشده به مبانی دینی در اوایل دهه ۷۰ در جمهوری اسلامی گفت: در اوایل دهه ۷۰ روشنفکران هجمه‌های فروانی را به مبانی دینی در کشور اعمال کردند، به این دلیل مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی طرحی را با عنوان طرح ولایت در کشور ایجاد کردند.

معاون رشد و کادر سازی سازمان بسیج دانشجویی استان گیلان با تأکید بر اینکه طرح ولایت از اوایل انقلاب در جمهوری اسلامی برگزار شده است، بیان کرد: در اوایل انقلاب برخی از گروه‌ها ازجمله منافقین و فرقان سعی در معرفی نادرست از مبانی اسلام داشتند که از همان زمان طرح ولایت در کشور راه‌اندازی شد.

اثری، معرفی دقیق مبانی اسلامی در بین دانشجویان را بسیار مؤثر دانست و افزود: دانشجویان آینده‌سازان جامعه بوده و به این دلیل طرح ولایت برای دانشجویان دارای مبانی فکری و جهان بینی فکری تشکیل می‌شود.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری مداوم کلاس‌های طرح ولایت در کشور تصریح کرد: از سال ۷۵ تاکنون طرح ولایت هرساله در کشور اجرایی شده و ثبت‌نام کنندگان پس از گزینش وارد کلاس شده و این کلاس‌ها به‌صورت یک‌ماهه در مشهد است.

معاون رشد و کادر سازی سازمان بسیج دانشجویی استان گیلان از ثبت‌نام ۳۰۰ نفر در طرح ولایت در سال ۱۴۰۰ و در گیلان خبر داد و گفت: در سال گذشته ۲۴۳ نفر در این طرح ثبت‌نام که این آمار امسال با افزایش مواجه بوده و به ۳۰۰ نفر رسیده و دوره آن به‌طور یقین و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

اثری، با تأکید بر لزوم افزایش معرفت‌شناسی دینی در جامعه بیان کرد: دوره‌های طرح ولایت در مجموع و در ۶ سرفصل و توسط ۶ استاد و در حوزه‌های معرفت‌شناسی دینی، خداشناسی و برخی دیگر از مباحث مبانی دینی اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات