تفاهم‌نامه قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز استان مرکزی بین بسیج سازندگی، اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان و انجمن خیرین مدرسه‌ساز منعقد شد.
کد خبر: ۹۳۴۳۶۳۴
|
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حسین محمدی مدیرکل نوسازی، توسعه و ‌تجهیز مدارس استان مرکزی امروز در حاشیه امضای تفاهم نامه قرارگاه جهادگران مدرسه ساز اظهار کرد: با امضای این تفاهم نامه شجره یک کار نیک بنیانگذاری خواهد شد و امید است در آینده با نگاه به گذشته افتخار کنیم که پایه گذار یک حرکت جهادی در حوزه فرهنک و مدرسه سازی بوده ایم.

وی افزود: بیش از ۳۰ درصد مدارس استان تاکنون توسط خیرین احداث شده که این رقم در استان مرکزی بیشتر از نرم کشوری بوده است به طوری که در دو سال گذشته ۷۰ درصد مدارس توسط خیرین یا با مشارکت دولت و خیرین احداث شده است‌.

مدیرکل نوسازی، توسعه و ‌تجهیز مدارس استان مرکزی تصریح کرد: امروز بسیج در این راستا گام برداشته است که در راستای محرومیت زدایی و انجام کارهای باقی مانده و اقدامات فرهنگی و توسعه فرهنگ و زیرساخت های فرهنگی حرکت کند.

محمدی ادامه داد: سرانه فضای فیزیکی در استان مرکزی به ازای هر دانش آموز از ۱.۵ مترمربع به ۵.۵ مترمربع افزایش یافته است که از میانگین کشوری بالاتر است.

وی اضافه کرد: طی دو سه سال گذشته اقدامات خوبی نیز در راستای افزایش زیرساخت های اموزشی و کاهش مدارس کانکسی صورت گرفته است.

انتهای پیام./

ارسال نظرات