رئیس موسسه تحقیقات برنج کشور با اشاره وظایف آموزشی موسسه تحقیقات برنج کشور در طرح بسیج همگام با کشاورز گفت: در اولین سال از اجرای این طرح ۶ هزار مزرعه و بیش از ۶۰ هزار کشاورز تحت پوشش قرارگرفته‌اند.
کد خبر: ۹۳۴۴۷۲۷
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، مریم حسینی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در دفتر خبرگزاری بسیج گیلان با بیان اینکه طرح مطلوب سازی برنج در گیلان به بهترین نحو در حال انجام است، اظهار کرد: یکی از اهداف طرح مطلوب سازی برنج همسان‌سازی دستگاه‌های مختلف در راستای افزایش تولید برنج بوده و این امر از سال ۹۷ در استان در حال انجام است.

وی با اشاره وظایف آموزشی موسسه تحقیقات برنج کشور در طرح بسیج همگام با کشاورز گفت: در اولین سال از اجرای این طرح ۶ هزار مزرعه و بیش از ۶۰ هزار کشاورز تحت پوشش قرارگرفته و موسسه تحقیقات برنج در این طرح مسائل علمی از قبیل: تغذیه خاک و چگونگی افزایش عملکرد در واحد سطح را بر عهده دارد.

رئیس مؤسسه تحقیقات برنج کشور این موسسه را یکی از مدت و مهم نمونه‌گیری خاک معرفی کرد و افزود: برای هر نوع خاک باید کود متناسب با آن به‌کاربرده شود تا به افزایش تولید و کیفیت محصول کمک شود، لذا با توجه به نقش تأثیرگذار موسسه تحقیقات برنج در انجام کار‌های کارشناسی، آزمایش خاک‌ها به این موسسه واگذار شد.

حسینی با اشاره به نقش طرح همگام با کشاورز در افزایش عملکرد ۸ تا ۲۵ درصدی مزارع گیلان بیان کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در وجود خلأ موجود میان کشاورز پیشرو با کشاورز ناشی و کم‌تجربه کود است که باید موردتوجه قرار گیرد، به این منظور این طرح کماکان جای کار داشته و باید برخی ویژگی مثل کیفی سازی طرح به آن افزوده شود.
ارسال نظرات