حماسه عظیم خرمشهر مادر حماسه هاست

رئیس حوزه علمیه نجمیه شهرستان سرخه گفت: آن چه حماسه عظیم خرمشهر را مادر حماسه ها ساخت، اوج ایثارها، فداکاری ها، شجاعت ها، شهادت ها، مقاومت ها، رنج ها و مظلومیت ها بوده است.
کد خبر: ۹۳۴۴۷۷۰
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲

همزمان با فرارسیدن سالروز افتخار افرین آزادسازی خرمشهر طاهره عربی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه ضمن گرامیداشت یاد، نام و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس، مدافعین حرم بویژه شهدای عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر خاصه شهید جهان آرا اظهار کرد: رویداد سوم خرداد 1361 یک حماسه ملی بود و در واقع  یادآور تجلی اراده و غرور ملتی مسلمان و آزاده در آزادسازی خرمشهر است كه به حق، درخشان ترین صحنه جنگ را رقم زد و در اثبات اقتدار ایران اسلامی نقش ویژه ای داشتند.

وی با بیان اینکه سوم خرداد، روز بسیار با عظمت و تاریخی در تاریخ هشت سال دفاع مقدس برای ملت ایران بود كه جهانیان را مات و مبهوت كرد، افزود: رهبر فرزانه انقلاب، حضرت امام خامنه ای (مدظله) حماسه آزادی خرمشهر را حادثه ای بی نظیر قلمداد کرده و می فرماید: "حماسه مقاومت و آزادی خرمشهر، حادثه ای بی نظیر در تاریخ جهان است. خرمشهر، به پرچم سرافرازی و پایداری ملت ایران مبدل شده است. حماسه خرمشهر، باید جای خود را در دنیا پیدا کند."

رئیس حوزه علمیه نجمیه شهرستان سرخه با اشاره به اینکه آن چه حماسه عظیم خرمشهر را مادر حماسه ها ساخت، اوج ایثارها، فداکاری ها، شجاعت ها، شهادت ها، مقاومت ها، رنج ها و مظلومیت ها بوده است، افزود: آن چه که به این رویداد بی نظیر قداست بخشید کلام مقدس حضرت امام خمینی (ره) است که فرمودند: "فتح خرمشهر فتح خاک نیست، فتح ارزشهای اسلامی است... خرمشهر را خدا آزاد کرد." کلام تاریخی امام خمینی تجلی وعده های نصرت الهی در قران است.

عربی با اشاره به اینکه عصاره کلام خداوند در آیات قرآن مجید ازجمله آیه  ۴۵ و۴۶ سوره انفال اشاره به همین فرمایش امام راحل دارد، گفت: خداوند می فرماید: اگر شما صبر و پایداری داشته باشید نصرت الهی وپیروزی شامل حال شما خواهد شد.

وی بیان داشت: به عبارتی صبرو شکیبایی، خدایی شدن، عدم اختلاف، اطاعت از خدا و رسول (ص) و غیره همه و همه انسان را به مسیر خدایی شدن سوق می دهد که نصرت و یاری الهی را در پی دارد.

رئیس حوزه علمیه نجمیه شهرستان سرخه با بیان اینکه در فتح خرمشهر هم ابزار وکثرت عده وعُدِّه باعث پیروزی نشد بلکه امداد ونصرت الهی بود که سبب این پیروزی شد، اذعان کرد: امروز همه ما وظیفه داریم که این اقتدار، عظمت و وحدت و ایمان به وعده های الهی را به نسل جوان و نوجوان منتقل کنیم تا ان شاءالله آن ها نیز با تاسی و الگو برداری از شهداء و دلاور مردان دفاع مقدس بتوانند حماسه های جدید خلق کنند.

عربی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری (مدظله) در جمع دانشجویان واساتید دانشگاه امام حسین (ع) فرمودند: جوانهای عزیز! بچه‌های عزیز من! فردا مال شما است، آینده مالِ شما است؛ شما هستید که باید این تاریخ را با عزّتش محفوظ نگه دارید؛ شما هستید که این بارِ مسئولیّت را بردوش دارید؛ خرّمشهرها در پیش است؛ نه در میدان جنگ نظامی، بلکه در یک میدانی که از جنگ نظامی سخت‌تر است. البتّه ویرانی‌های جنگ نظامی را ندارد؛ بعکس، آبادانی به دنبال دارد، امّا سختی‌اش بیشتر است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار