تصویب و بازنگری طرح هادی در ۱۰۵ روستای زنجان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: در طول یک سال گذشته طرح هادی روستایی در ۱۰۵ روستای استان تصویب و بازنگری شده است.
کد خبر: ۹۳۴۵۴۵۴
|
۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان، رضا خواجه‌ای ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه، در طول یک سال گذشته طرح هادی روستایی در ۱۰۵ روستای استان تصویب و بازنگری شده است، اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در سال گذشته در زمینه بررسی و تصویب طرح‌های هادی روستایی رتبه نخست کشوری را کسب کرد.
 
تصویب و بازنگری طرح هادی در ۱۰۵ روستای زنجان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه، از مجموع ۷۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ طرح هادی برای ۷۰۵ روستا تهیه شده است، افزود: میانگین تهیه طرح هادی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در سطح کشور ۹۷.۲ درصد و در استان زنجان ۹۹.۳ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

وی با اشاره به ادامه فعالیت بنیاد مسکن در زمینه اجرای طرح هادی ادامه داد: برای ۵۹ روستای زیر ۲۰ خانوار نیز طرح هادی تهیه شده است.

خواجه‌ای با بیان اینکه با توجه به اتمام افق ۱۰ ساله، طرح هادی برای ۲۷۴ روستا بازنگری شده است، تصریح کرد: تعداد روستا‌های نیازمند تهیه طرح بازنگری ۲۹۱ روستا است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان با اشاره به اینکه، تعداد اجرای طرح‌های هادی در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار، ۴۱۳ روستا است، افزود: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان زنجان ۵۸.۲ درصد و در سطح کشور ۴۶.۲ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

وی همچنین به کسب رتبه نخست کشوری در مطالعه و تصویب طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی برای همه بخش‌های تابعه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی به عنوان پایلوت کشوری در بخش مرکزی و گیلوان شهرستان طارم در مرحله اجرا است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار