راه‌اندازی سامانه مدیریت ساخت و ساز روستایی «راهبر» در زنجان

زنجان-مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان گفت: سامانه راهبر با هدف دسترسی راحت روستاییان به خدمات پایلوت، کاهش ترافیک و خطرات جاده‌ای در ترددها و کاهش هزینه‌ها در استان و برخی استان‌های کشور راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۹۳۴۶۴۸۴
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
رضا خواجه‌ای در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ با اشاره به راه‌اندازی درگاه الکترونیکی سامانه مدیریت ساخت و ساز روستایی «راهبر» اظهار کرد: سامانه مدیریت ساخت و ساز روستایی به منظور تسهیل دسترسی متقاضیان و ناظران نظام فنی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی راه‌اندازی شده است.
 
راه‌اندازی سامانه مدیریت ساخت و ساز روستایی «راهبر» در زنجان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: فعالیت این سامانه گام بلند و خدمت بزرگی در راستای ارائه خدمات و دولت الکترونیک است.

وی ادامه داد: همه خدماتی که قابلیت انجام غیرحضوری دارد و می‌توان به صورت الکترونیک آن را در مراکز خدمات الکترونیک روستا‌های کشور ارائه کرد، در سامانه راهبر طراحی و ارائه شده است و با راه‌اندازی این سامانه از مراجعه روستاییان به شعب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جلوگیری می‌شود و خدمات به راحتی در دسترس آن‌ها است.

خواجه‌ای با بیان اینکه، متقاضیان استفاده از خدمات سامانه راهبر از سه طریق می‌توانند به سامانه دسترسی داشته و از خدمات آن بهره‌مند شوند، افزود: روستاییان می‌توانند از طریق گوشی و یا سیستم خانگی از این خدمات استفاده کنند، در غیر این صورت از طریق دهیاری و یا دفاتر پیشخوان دولت در روستا‌ها نیز امکان دریافت این خدمات وجود دارد که با دریافت یک کد رهگیری امکان پیگیری تمام خدمات و اقدامات را پیدا می‌کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان با اشاره به اینکه، سامانه راهبر با هدف دسترسی راحت روستاییان به خدمات پایلوت، کاهش ترافیک و خطرات جاده‌ای در ترددها، کاهش هزینه‌ها در استان زنجان و برخی استان‌های کشور راه‌اندازی شد، ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا و لزوم ارائه خدمات از طریق الکترونیک باعث شد که این سامانه راه‌اندازی شود تا از تردد روستاییان به شهر برای ارائه درخواست و پیگیری ساخت بنا به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جلوگیری شود و روستاییان در همان محل زندگی خود بتوانند این کار‌ها را انجام دهند.

وی تصریح کرد: خدمات مربوط به امور زمین، صدور پروانه ساخت، اصلاح و تغییر کاربری‌ها و درخواست الحاق به محدوده طرح، درخواست تسهیلات در این سامانه پیش‌بینی و طراحی شده است و با تهیه این بانک اطلاعاتی، دسترسی به اطلاعات برای ناظران و مردم تسهیل می‌شود.
ارسال نظرات