خبرهای داغ:
مسئول تربیت و آموزش بسیج سپاه انصارالحسین(ع) همدان عنوان کرد

رأی مردم تنها عامل تعیین سرنوشت در کشور برای نظام اسلامی/ تحقق مشارکت حداکثری اولویت نظام اسلامی

همدان-مسئول تربیت و آموزش بسیج سپاه انصارالحسین(ع) همدان رأی مردم را تنها عامل تعیین سرنوشت در کشور برای نظام اسلامی دانست و گفت: نظام و رهبری معظم انقلاب در تمام انتخابات‌ها از رأی مردم حمایت و دفاع کرده‌اند.
کد خبر: ۹۳۴۵۷۳۶
|
۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷

رأی مردم تنها عامل تعیین سرنوشت در کشور برای نظام اسلامی/ تحقق مشارکت حداکثری اولویت نظام اسلامیبه گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام امیر مطهری در گردهمایی سیاسی تیپ انصارالحسین(ع) همدان در جوار مزار مظهر شهدای گمنام با تبیین آخرین آرایشات و تحرکات انتخاباتی جریان‌های سیاسی کشور اظهار داشت: بصیرت لازمه و پیش نیاز روی کارآمدن دولت انقلابی و رفع مشکلات کشور است.

وی گفت: عده‌ای در شناخت و بصیرت هم دچار مشکل می‌شوند و باید عقلانیت و ولایت را محور و معیار بصیرت قرار داد.

مسئول تربیت و آموزش بسیج سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به اهمیت انتخابات در جمهوری اسلامی گفت: در سراسر دوران طاغوت فقط ۱۷ انتخابات، آن هم با فشار و اعتراض علما و مردم در کشور برگزار شده است که آنها نیز باستناد منابع و مدارک، فرمایشی برگزار شده‌اند.

وی بیان داشت: در انقلاب اسلامی سه اتفاق مهم در زمینه دموکراسی در کشور رخ داد، یکی رفراندوم و انتخاب نظام توسط مردم، دیگری انتخاب خبرگان قانون اساسی کشور و سوم رفراندوم قانون اساسی کشور که این سه انتخاب در دنیا بی‌نظیر است.

مطهری ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی دموکراتیک‌ترین نظام سیاسی دنیا است به گونه‌ای که تمام مسئولان و مدیران کشور، به صورت مستقیم یا با واسطه توسط مردم انتخاب می‌شوند.

وی رأی مردم را تنها عامل تعیین سرنوشت در کشور برای نظام اسلامی دانست و گفت: نظام و رهبری معظم انقلاب در تمام انتخابات‌ها از رأی مردم حمایت و دفاع کرده‌اند و هیچ‌گاه تسلیم زیاده‌خواهی و اعتراض‌های نابجا به نتیجه انتخابات نشدند.

این کارشناس سیاسی استان همدان با تبیین اهمیت جایگاه ریاست جمهوری اظهار داشت: رئیس جمهور، گسترده‌ترین شبکه اداره کشور است و در حقیقت مردم به شبکه‌ای از مدیران برای اداره کشور رأی می‌دهند و بنابراین باید از دقت بالایی برخوردار باشند.

وی با اشاره به افرادی که می‌گویند رئیس جمهور در کشور هیچ‌کاره است، گفت: اگر رئیس جمهور در کشور هیچ‌کاره است چرا برای هیچ‌کاره شدن صف بسته‌اند؟

مطهری دلیل تأیید صلاحیت افرادی که ممکن است کشور را دچار مشکل کنند را نیز رعایت جمهوریت و دموکراسی نظام دانست و گفت: نظام همه علایق و سلایق آحاد جامعه را در تأیید صلاحیت‌ها در نظر می‌گیرد و گاهی ممکن است صلاحیت‌های موجود در شخص، حداقلی باشد، بنابراین مردم باید صلاحیت حداکثری و ملاک‌های اصلح را در نظر بگیرند.

وی تحقق مشارکت و جذب حداکثری را اولویت نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: حضور سیاسی مردم به نظام و دولت منتخب در رفع مشکلات و حرکت کشور به سمت پیشرفت و تعالی قوام و اقتدار می‌بخشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات