خبرهای داغ:
همدان-رییس هیئت مدیره شرکت تعاونی زاگرس شترمرغ ملایر با بیان اینکه برای صادر به کشور‌های دیگر بستر و حمایت‌های لازم وجود ندارد، گفت: گسترش صنعتی این واحد تولید به حدود ۲.۵ هکتار زمین نیاز دارد.
کد خبر: ۹۳۴۶۰۰۷
|
۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳
بستر و حمایت‌های لازم برای صادرات شترمرغ به کشورهای دیگر وجود نداردبه گزارش خبرگزاری بسیج، عباس رضایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دوره پروار هر شترمرغ ۸ تا ۱۴ ماهه است که به مثبت ۸۵ کیلو برسد و برای کشتار به کشتارگاه منتقل شود، اظهار داشت: این شرکت با ۵۰ قطعه با حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون سرمایه شروع به کار کرد.

وی افزود: این تعاونی از سال ۹۲ افتتاح شده و به صورت مستقیم برای ۱۲ و غیرمستقیم برای ۴۰ نفر اشتعالزایی کرده است.

رییس هیئت مدیره شرکت تعاونی زاگرس شترمرغ ملایر با اشاره به کمبود آب در کشور گفت: شترمرغ به آب چندانی نیاز ندارد و کیفیت و تولیدمثل این دام نسبت به دام‌های دیگر بهتر است.

وی با بیان اینکه از همه اجزای شترمرغ می‌توان بهره‌برداری کرد، تصریح کرد: چرم این دام بسیار با کیفیت است و در تولید کیف و کفش و کمربند استفاده می‌شود.

رضایی با اشاره به محصولات تولیدی از شترمرغ با بیان اینکه پر شترمرغ برای تمیز کردن تجهیزات ظریف مثل دوربین، میکرسکوب، کامپیوتر، لوازم تزئینی، گردگیری وسایل منزل و رخت و لباس استفاده می‌شود، ادامه داد: از شاه‌پر‌های شتر مرغ برای تزیین عَلَم در مراسم مذهبی و از کود شترمرغ در گلخانه‌ها استفاده می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات موجود بر سر راه تولیدی گفت: آنطور که باید تولیدکنندگان حمایت نمی‌شود و در تامین نهاد‌های دامی مشکل داریم که به موقع به دست تولیدکننده نمی‌رسد و گا‌ها بعد از خرید ذرت با گذشت پروسه زمانی یک تا سه ماهه به دست ما می‌رسد.

رییس هیئت مدیره شرکت تعاونی زاگرس شترمرغ ملایر با بیان اینکه تغییر جیره باعث استرس شترمرغ و به تبع آن ایجاد مشکلات در تخم‌گذاری پرنده‌های مولد شده و متحمل ضرر می‌شویم، افزود: حمایت مالی برای گسترش و سرمایه در گردش توسط دولت صورت نمی‌پذیرد.

وی گفت: ۴۲۵ میلیارد تومان تسهیلات با سود ۱۴ درصد برای خرید دستگاه‌های مورد نیاز از بانک دریافت شده که بازپرداخت اقساط آن به روز است.

رضایی با بیان اینکه محصولات و جوجه شترمرغ از استان‌های دیگر خریدار داشته است، گفت: در حال حاضر در تولید به سود ۱۰۰ درصدی نرسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه برای صادر به کشور‌های دیگر بستر و حمایت‌های لازم وجود ندارد، گفت: گسترش صنعتی این واحد تولید به حدود ۲.۵ هکتار زمین نیاز دارد.

رییس هیئت مدیره شرکت تعاونی زاگرس شترمرغ ملایر خاطرنشان کرد: شترمرغ از نظر پرواری ۸ الی ۱۴ ماه طول می‌کشد تا بالغ شود و از لحاظ برد مادر شتر مرغ نر ۲.۵ سال و شترمرغ ماده ۲ سال طول می‌کشد تا بالغ شود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات