خبرهای داغ:

توضیح فرماندار سرخه در پی افزایش کرایه ها در سرخه

مویدی زاده فرماندار شهرستان سرخه علت افزایش نرخ حمل و نقل جاده ای در شهرستان سرخه را توضیح داد.
کد خبر: ۹۳۴۶۴۵۹
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱

علی محمد مویدی زاده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه اظهار کرد: مرجع افزایش کرایه حمل و نقل جاده ای، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است که در جلسه ای با عنوان کمیته راهبردی حمل و نقل جاده‌ای در بخش حمل و نقل مسافر تصمیم‌گیری می‌شود.

وی افزود: در تاریخ بیست و هفت اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ جلسه کمیته راهبردی در سازمان حمل و نقل جاده ای کشور تشکیل و در آن جلسه مقرر شد حمل و نقل مسافر نسبت به نرخ مصوب ابتدای سال ۹۹ با ضریب۱/۳ محاسبه شود که بر این مبنا از ابتدای خردادماه به میزان ۳۰ درصد به کرایه حمل و نقل مسافر برون شهری و جاده افزوده شد که شامل خودروهای مسافربر سواری و خودروهای دیزلی مانند مینی‌بوس و اتوبوس است.

فرماندار شهرستان سرخه بیان کرد: مصوبه فوق در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به شرکت های حمل و نقل مسافر ابلاغ و از تاریخ یکم خرداد این مصوبه مبنای کرایه قرار گرفت.

مؤیدی زاده تصریح کرد: در مورد حمل و نقل سواری‌های کرایه بین سمنان، سرخه بر اساس جدول اعلامی از سوی انجمن صنفی حمل و نقل مسافر، چنانچه به واسطه شرایط کرونا هر خودرو سه نفر مسافر را جابه جا کند به ازای هر نفر مبلغ ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان دریافت می‌کند که در واقع هزینه جابجایی نفر چهارم توسط سه نفر دیگر پرداخت می شود لیکن چنانچه خودرو سواری چهار نفر مسافر را جابه جا نماید به ازای هر نفر باید مبلغ هفت هزار و ۸۰۰ تومان دریافت کند.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه شهروندان در این خصوص تخلفی را از رانندگان خودروهای سواری مشاهده کنند می توانند موارد را به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان منعکس تا پیگیری لازم انجام شود.

فرماندار شهرستان سرخه در خاتمه گفت: عوامل بین فرمانداری و سازمان اداره کل راهداری و حمل و نقل نیز به صورت نوبتی از وضعیت جابه جایی مسافر در شهر سرخه بازدید به عمل می آورند و در این بازیدها اگر چنانچه مورد تخلفی مشاهده شود برخورد قانونی لازم به عمل می آید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار