خبرهای داغ:
سرهنگ حسن پور گفت: طی دوماه ابتدای سالجاری، شاهد افزایش ۷ درصدی اعمال قانون در استان بوده ایم که فراوانی آن، ساکن و درون شهری بوده است.
کد خبر: ۹۳۴۶۵۱۷
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، نشست خبری رئیس پلیس راهور استان با اصحاب رسانه در سالن جلسات پلیس راهنمایی و رانندگی برگزار سد.

سرهنگ حسن پور، رئیس پلیس راهور استان قزوین؛ در این نشست با اشاره به مأموریت های پلیس راهور بیان کرد: کنترل ترافیک و آمد و شد شهری و درون شهری از وظایف پلیس راهور می باشد. با توجه به تعاملات پلیس با ستاد کرونا، تمهیداتی اندیشیده شده که برمبنای سلامت و آرامش روانی و اجتماعی مردم می باشد و پلیس راهور با توجه به محدودیت هایی که به نفع سلامت مردم است انجام وظیفه می کند.

وی گفت: این امر می طلبد تا ما همچون بسیاری از استان های کشور محدودیت هایی را در راستای مصوبات ستاد کرونا ایجاد کرده و ترددها را مدیریت نماییم.

رئیس پلیس راهور استان قزوین؛ با اشاره به اعمال جریمه های کرونایی اظهار کرد: طی دوماهه اول سال در فروردین ماه، ترددهای شبانه و جریمه ۲۰۰ هزار تومانی بالغ بر ۱۶ هزار و ۹۰۲ دستگاه خودرو اعمال قانون داشتیم و حدود ۶۴۹ دستگاه جرایم ۵۰۰ هزار تومانی اعمال شد همچنین ۸۴۸ دستگاه جرایم یک میلیون تومانی شامل خودروهای غیربومی می باشد.

در اردیبهشت ماه نیز ترددهای ۲۰۰ تومانی بالغ بر ۲۴ هزار و ۷۴۰ دستگاه بود و ۱۲۶۴ خودرو جریمه ۵۰۰ هزار تومانی

سرهنگ حسن پور در ادامه عنوان کرد: ما اعمال قانون می کنیم و این اعمال قانون برای حفظ سلامتی افراد است و اقدام آن درصدی از افراد که در منزل مانده و پروتکل ها را رعایت کرده و در سلامت جامعه اثرگذار می باشند، پایبند اجرای مقررات بوده و خود را مقید می دانند که حقوق شهروندی را رعایت کنند پس افرادی اعمال قانون می شوند که هنجارشکن بوده اند.

وی افزود: برخورد با تخلفات به ویژه ترددهای شبانه همچنان ادامه دارد. در ایام پیش رو نیز از روز یازدهم تا هفدهم خرداد محدودیت ها اجرا می شود که این محدودیت ها استان به استان بوده و خودروهای بومی حق خروج از استان را نداشته و خودروهای غیربومی حق ورود به استان را ندارند.

رئیس پلیس راهور استان تصریح کرد: تعدادی نیرو و تیم های ویژه بنا بر دستور فرماندهی استان برای برخورد با تخلفات شبانه پیش بینی شده و این امر برای حفظ سلامت مردم می باشد. این اعمال تخلفات هم توسط نیروهای ما و هم دوربین های موجود در سطح شهر اعمال می شود. اما کسانی که دارای مشاغل شبانه هستند همچون کادر درمان شامل جرایم نمی باشند.

وی اضافه کرد: مهلت پرداخت جرایم ۶۰ روزه است و افرادی که اعمال قانون می شوند ظرف دوماه باید این جرایم را پرداخت نمایند. هدف ما اعمال قانون نیست بلکه به این جهت است که فرد خاطی به اشتباه خود پی ببرد اما با توجه به شرایط موجود، ۹۸ درصد جامعه با پلیس همکاری می کنند.

سرهنگ حسن پور با اشاره به بحث اجراییات یادآور شد: با توجه به اعتراضاتی که انجام شده و به اجراییات راهنمایی و رانندگی ارجاع شده، طی دو ماه ابتدای سالجاری، هزار و ۲۴۴ مورد رسیدگی به پرونده انجام شده است.

این مسوول نظامی با اشاره به اعمال قانون و جریمه خودروهای متخلف بیان کرد: طی دوماه ابتدای سالجاری، شاهد افزایش ۷ درصدی اعمال قانون در استان بوده ایم که فراوانی آن، ساکن و درون شهری بوده است.

رئیس پلیس راهور استان قزوین، با اشاره به پارک خودروها در معابر عمومی خاطرنشان کرد: در حال هماهنگی برای ایجاد گشت ویژه برای افرادی هستیم که خودرو ها را در معابر عمومی و پیاده روها پارک می کنند و در آینده نزدیک نمایشگاه های متخلف در بحث پارک کردن خودرو شامل اعمال جریمه خواهند شد. این تخلفات شامل سد معبر، پارک دوبله می باشد.

وی ادامه داد: برخی مناطق شهری تخلفات آلودگی صوتی دارند و این آلودگی شامل هر گونه صوتی است که باعث ناهنجاری ترافیکی می شود مانند موتورسیکلت که با اعمال قانون بعضاً به پارکینگ ارجاع می شوند. در دوماه گذشته کاهش صد درصدی توقیف موتورسیکلت داشتیم که این امر در راستای خدمات رسانی به مردم و اجرای دستورالعمل ابلاغی برمبنای منویات مقام معظم رهبری بوده است.

رییس پلیس راهور استان قزوین در ادامه با اشاره به فعالیت ۱۲۰ دوربین نظارتی و کنترلی گفت: این دوربین ها توسط پلیس به طور شبانه روز در حال رصد می باشند.

سرهنگ حسن پور با اشاره به فعالیت آموزشگاه های رانندگی اظهار کرد: برابر ابلاغیه ستاد کرونا براساس رنگ بندی شهرها، جهت تعطیلی و با فعالیت آموزشگاه های رانندگی اقدام کردیم اما با توجه به شرایط موجود و رنگ بندی استان، این آموزشگاه ها بازگشایی شده اما برگزاری کلاس و آزمون با رعایت فاصله گذاری انجام می شود و اگر آموزشگاهی خلاف معیارهای سلامت عمل کند، پلمب می شود.

وی افزود: در سطح شهر قزوین و حومه حدود ۴۶ آموزشگاه رانندگی در حال فعالیت می باشند و در این دوماه گواهی نامه جدید الصدور شامل هزار و ۷۴۶ فقره در فروردین ماه و ۳۰۷ فقره در اردیبهشت ماه بوده است.

رئیس پلیس راهور استان قزوین بیان کرد: تصادفات در دو ماه گذشته ۴۳ درصد کاهش تلفات منجر به فوت، در تصادفات جرحی ۱۱ درصد افزایش، در تصادف خسارتی ۱۷ درصد افزایش وجود داشته که در تصادف جرحی ۴ درصد افزایش مجروح تصادفات نسبت به سال گذشته بوده است. همچنین حدود ۴۷ درصد کاهش توقیف خودرو داشتیم و بیشتر تذکرات لسانی بوده است.

وی یادآور شد: در بحث اعمال قانون، بیشترین شاخصه های تخلفات مرکز استان در دوماه گذشته شامل توقف ممنوع، عدم استفاده از کلاه ایمنی برای موتورسیکلت بوده و در بحث تصادفات بیشترین علت طی دوماه گذشته عدم توجه به جلو بوده که ۶۷ درصد تصادفات را شامل می شود که بیشتر به دلیل استفاده از گوشی همراه و نیز صحبت با سرنشینان خودرو می باشد. همچنین بیشترین محل تصادف، در بلوارها می باشد. لذا رانندگان باید با سرعت مطمئنه در مسیرهای تعریف شده حرکت کنند.

سرهنگ حسن پور در ادامه اضافه کرد: بیشترین زمان تصادف از ساعت ۲۰ تا ۲۴ می باشد و نقش عابر در تصادفات ۷۰ درصد و موتورسیکلت ۳۰ درصد بوده و این دوعامل بیشترین میزان فوتی های تصادفات شهری است زیرا عابرین پیاده متاسفانه نمی دانند از چه مسیری باید عبور کنند و یا عامل به عمل نیستند. لذا استفاده از پل عابر و خط کشی مهم و الزامی است.

رئیس پلیس راهور استان در ادامه در خصوص دستکاری پلاک بیان کرد: برخی اقدام به مخدوش کردن و دستکاری پلاک می کنند این ترفندها مشمول جرم بوده و عملا دستکاری در ارقام پلاک وسیله نقلیه جرم بوده و مجازات سه تا شش ماهه حبس دارد که در این صورت خودرو به پارکینگ منتقل شده و فرد خاطی به مقام قضایی معرفی می شود. طی دوماه گذشته ۱۸۰ دستگاه در این راستا شامل توقیف و پارکینگ و حدود ۱۳۰۰ خودرو اعمال قانون شده است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها