فرمانده سپاه کربلا:

مساجد باید مردم را در تحولات اجتماعی بسیج کند / رفع مشکلات محلات در گرو تشکیل محله مهدوی است

ساری-فرمانده سپاه کربلا با تاکید بر اینکه مساجد باید پایگاه اجتماعی ساز شود، افزود:مساجد باید  مردم در تحولات اجتماعی بسیج کند.
کد خبر: ۹۳۴۶۵۷۵
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵

خبر

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، آئین اولین گردهمایی شورای تحول محلات استان مازندران با محوریت مساجد با عنوان محله مهدوی، امروز به همت سازمان بسیج محلات سپاه کربلا، با حضور آیت الله لائینی نماینده، ولی فقیه در استان، سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلا، مدیران کل حوزه‌های علمیه، اداره اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، کمیته امداد امام، فرهنگ و ارشاد اسلامی، امور روستایی استانداری مازندران و فرماندهان سپاه‌های شهرستانی در سالن اجتماعات غدیر ستاد سپاه استان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شد.

سردار سیاوش مسلمی در این آئین، هدف از این گردهمایی را باخبری از وضعیت مساجد عنوان کرد و گفت: برای رقم خوردن هم افزایی در امور مساجد این گردهمایی برگزار شد.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه هماهنگی و واگرایی دست اندرکاران در امورمساجد، یک امر مهم است، افزود:سال گذشته با وضعیت سنجی پایگاه‌های مقاومت دریافتیم که درصد کمی از مساجد  فعال هستند.

سردار مسلمی با تصریح بر اینکه فعال بودن مسجد منوط به باز بودن در مساجد برای نمازخواندن نیست، اضافه کرد: پایگاهی فعال است که مشکلات و آسیب‌های محلات را شناسایی کرده باشد و به رفع مسائل بپردازند.

فرمانده سپاه کربلا در ادامه سخنان خود، به برگزاری مراسمات فرهنگی و اجتماعی در سطح پایگاه‌های مقاومت هم اشاره و اضافه کرد: مطالبه اصلی امروز محلات آن است،   که مسجد و اعضای موثر آن نسبت به مسائل بی تفاوت هستند.

سردار مسلمی با بیان اینکه ظرفیت‌ها و توانمندی ها‌ی خوبی در سطح مساجد است که می‌تواند تتول افرین باشد، یادآور شد: برخی از مساجد در برطرف کردن مسکن محرومین، و پروژه‌های محرومیت زدایی نقش آفرین هستند لذا باید این را عمومیت بخشید.

فرمانده سپاه کربلا در ادامه از کمک ۴۳۵ میلیاردی‌های مردم در کمک مومنانه خبر داد و گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی که مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند، اما برای رزمایش همدلی پای کار آمدند.

سردار مسلمی با تاکید بر اینکه مساجد باید پایگاه اجتماعی ساز شود، افزود:مساجد باید  مردم در تحولات اجتماعی بسیج کند.
 
فرمانده سپاه کربلا چالش های انقلاب را فاصله گیری از مسجد دانست، و گفت: اگر درکنار هم با نیت کمک به انقلاب کار کردیم، آنجا پرچم آرمان های انقلاب بالا است. 

 سردار مسلمی با اشاره به تشکیل محله مهدوی خبر داد و گفت: تشکیل محله مهدوی با محوریت امام جماعت مسجد صورت می گیرد.

فرمانده سپاه کربلا با تصریح بر اینکه بخشی از  فرماندهان پایگاه باید متشکل از روحانیت باشد، اضافه کرد:۴۶ حوزه علمیه در مازندران وجود دارد لذا بزرگترین مرکز تصمیم گیری در حوزه‌های مختلف  مسجد است از همین رو باید همه ظرفیت‌ها را برای فعال کردن مسجد به کار بگیریم.

به گفته مسلمی یک هزار ۳۶۲ امام زاده واجب التعظیم در مازندران وجود دارد، که باید به عنوان مراکز فرهنگی فعال شوند.
 
سردار مسلمی با تاکید بر اینکه بسیج برای به فعلیت رسیدن در حوزه های مختلف در صحنه حضور دارد، ادامه داد:هرجایی که دولت و نهادی دیگر درخواست کردند بسیج در کنار آنها وارد میدان شد.
 
فرمانده سپاه کربلا هم افزایی در امور مساجد را مهم ترین اصل در تحول آفرینی محلات دانست و گفت: رفع مشکلات و مسائل محلات باید در مساجد صورت بگیرد لذا پرداختن به امور مساجد بسیاری از  مشکلات فرهنگی و اجتماعی را رفع خواهد کرد.
 
به گزارش بسیج،در پایان این گردهمایی تفاهم نامه همکاري و هم افزايي شوراي تحول محلات استان به امضاي نهادها و دستگاه هاي اجرايي اصلي و اثرگذار در امور محلات ،روستاها و مساجد رسید.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها