خبرهای داغ:
سرهنگ خدایی گفت: جمع آوری خرده فروشان جزیی و جمع آوری معتادان متجاهر در اولویت امور بوده و در بحث مواد مخدر در دوماه امسال نسبت به سال گذشته ۵۵ درصد افزایش کشفیات داشتیم.
کد خبر: ۹۳۴۷۶۰۵
|
۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، سرهنگ بیژن خدایی فرمانده پلیس شهرستان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: پلیس در تمامی ابعاد دارای عملکرد جداگانه بوده و طرح های ارتقا امنیت اجتماعی در اولویت است که در سال‌جاری بیش از ۲۱ مورد طرح در نقاط آسیب زا عملیاتی شده و شامل جمع آوری معتادان، جمع آوری و شناسایی سارقین و مأموریت های حوزه آسیب های اجتماعی است.

وی گفت: در طرح ارتقا امنیت اجتماعی اجرای طرح انتظام بخشی را در دستور کار داریم که با توجه به خودروهایی که اقدام به دستفروشی کردند و باتوجه به اینکه ساماندهی دستفروشان به حوزه شهرداری مربوط است، پلیس در کنار شهرداری قرار داشت که بیش از ۲۳ مورد طرح جمع آوری دست فروشان و متکدیان اجرا شد و این طرح شامل تمام مواردی است که چهره شهر را مخدوش می کند و تا پایان سال ادامه دارد.

سرهنگ خدایی عنوان کرد: بحث دیگر مبارزه با مواد مخدر است جمع آوری خرده فروشان جزیی و جمع آوری معتادان متجاهر در اولویت امور بوده و در بحث مواد مخدر در دوماه امسال نسبت به سال گذشته ۵۵ درصد افزایش کشفیات داشتیم.

وی با اشاره به جمع آوری خرده فروشان و ناامن کردن مکان هایی که خرده فروشان فعالیت داشتند افزود: ۱۲۶ کیلو مواد در این‌ دوماه کشفیات داشتیم که درصد زیادی از این کشفیات، مواد صنعتی بوده که افزایش بیش از ۳۰۰ درصدی کشف در بحث مواد مخدر صنعتی داریم.

این مسوول نظامی عنوان کرد: مشکل جدی در حوزه دانش آموزان و دبیرستان هاست و با توجه به اینکه مدارس به دلیل شیوع بیماری کرونا اغلب تعطیل بوده اند، لذا این امر یک تهدید و یک فرصت است و با آموزش به خانواده ها می توان تا حد زیادی از ابتلا جوانان به اعتیاد پیشگیری کرد.

رییس پلیس شهرستان قزوین در ادامه تصریح کرد: دستور جمع آوری سلاح از ابلاغ و دستورکارهای پلیس است که در این حوزه پنج مرحله جمع آوری سلاح با طرح های پیش بینی شده در نقاط اسیب پذیر داشتیم و در این راستا شاهد افزایش ۱۴۳ درصدی سلاح شکاری بودیم.

وی در ادامه اضافه کرد: در بحث جمع آوری معتادین متجاهر که باید با کنترل های بهداشتی خاص انجام شود آنچه در استان مشکل ایجاد کرده عدم وجود کمپ ماده ۱۶ است و استان نیاز به این ماده دارد و اگر کمپ های ما به طور خاص ایجاد شود ما در ۲۴ ساعت تمام معتادان متجاهر را از سطح استان جمع آوری می کنیم.

سرهنگ خدایی یادآور شد: وجود معتادین متجاهر در سطح شهر چهره شهر را زشت می کند و جمع آوری این افراد توسط پلیس انجام می شود که از مسوولان می خواهیم زیرساخت های این امر را ایجاد نمایند.

وی با اشاره به دستگیری قاچاقچیان مواد عنوان کرد: ۱۱ درصد افزایش دستگیری در بحث قاچاقچیان و ۶ درصد افزایش دستگیری خرده فروشان طی دوماه اخیر سالجاری داشتیم.

فرمانده پلیس شهرستان قزوین بیان کرد: در طرح های ارتقا امنیت اجتماعی آنچه در دستور کار ما قرار خواهد گرفت و از قبل نیز وجود داشته، بحث جمع آوری قلیان سراهاست که تا پایان سال ادامه خواهد داشت و سعی ما بر این است در پارک ها و معابر عمومی نیز این امر جمع آوری شود.

سرهنگ خدایی در ادامه بیان کرد: بحث جمع آوری سگ گردانی در سطح شهر از دیگر برنامه های ماست که برابر قانون راهنمایی و رانندگی جرایمی در این خصوص وجود دارد اما بحث جمع آوری سگ های زینتی مستلزم این است که مکان هایی برای این امر ایجاد شود. اما در مکان های عمومی این موضوع به طور جدی در دستور کار است.

وی با اشاره به دستگیری سارقین در دو ماهه سالجاری گفت: ۴ درصد کاهش در بحث تمام سرقت ها در سطح شهرستان قزوین داشتیم و در بحث انواع کشفیات در بحث سرقت نسبت به سال  قبل ۹ درصد افزایش کشفیات سرقتی و در دستگیری سارقین ۱۰ درصد افزایش دستگیری سارقین داشتیم و در مجموع در سطح شهرستان ۶۸ درصد سرقت ها را کشف کردیم.

سرهنگ خدایی اضافه کرد: استفاده از پلیس تخصصی در دستور کار ما قرار دارد و در مأموریت های ما مأموریت های پنهان و آشکار وجود دارد. طرح ها به طور روزانه برای جمع آوری معتادان و خرده فروشان اجرا می شود و بیش از ۹۰ نقطه مخروبه در سطح شهر شناسایی شده که بخشی به شهرداری، بخشی به میراث فرهنگی مربوط بوده و از مسوولان می خواهیم تا نسبت به ساماندهی این نقاط اقدام نمایند. چرا که بافت قدیمی در کنار اماکن مسکونی یک چالش بوده و می تواند محل تجمع معتادان، دپوی وسایل مسروقه، ایجاد چالش ها از جمله امنیت کودکان شود و لذا لازم است این اماکن ساماندهی شوند.

وی افزود: ارتقا امنیت اجتماعی، پاکسازی اماکن عمومی از جمله پارک ها از اولویت های پلیس است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها