خبرهای داغ:
نماینده مردم همدان و فامنین مجلس شورای اسلامی همدان:
همدان-نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی همدان با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: باید یک دولت پرکار معتقد به توانمندی درونی و متکی به جوانان مومن و انقلابی سر کار بیاید تا مشکلات حل شود.
کد خبر: ۹۳۴۷۷۲۷
|
۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۳

حل مشکلات کشور نیازمند روی کار آمدن یک دولت پرکار و انقلابی استبه گزارش خبرگزاری بسیج، احمد حسین فلاحی امروز در نشست مشترك مديران واحدهاي توليدي که به همت بسیج کارگری و کارخانجات در اداره تعاون همدان برگزار شد، با بیان اینکه اولین دغدغه بنده بخش تولید است و اولین اقدام نیز سرکشی از واحدهای تولیدی بوده است، اظهار داشت: تمام تلاش ما این است که دست تولیدکننده را بگیریم و بلند کنیم.

وی افزود: برای پای کار آوردن مسئولین چند جلسه با وزارت نیرو، دفاع و صمت برگزار کرده‌ایم، تا از ظرفیت‌ها آنها برای واحدهایی که ورشکست شده‌اند و برای آنها مشکل ایجاد شده مشارکتی و اجاره‌ای کمک بگیریم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی همدان با بیان اینکه در طول یک سال و سه ماه که این مجلس شروع به کار کرده است سعی کردیم از بخش تولید حمایت کنیم، عنوان کرد: جلسات مختلفی در این زمینه با مدیران بانک‌ها برگزار کرده‌ایم.

وی در خصوص مشکلات کارخانه کیوان گفت: با حضور آقای رئیسی در همدان این کارخانه راه‌اندازی مجدد شد و گفته‌ایم اگر در عرض یک هفته تمام خطوط کارخانه راه نیفتد و تمام کارگران قدیمی که بیکار شده بودند سر کار نیایند اقدام قضایی کرده و مسئول مربوطه را خلع خواهیم کرد و نمی‌گذاریم با پول بیت المال بازی کنند.

فلاحی با بیان اینکه این بلا را بر سر ۱۶ شرکت دیگر هم آورده‌اند، گفت: جریان نفوذ عامل به وجود آمدن این مشکلات است.

وی با بیان اینکه ما می‌خواهیم ۵۷ هزار شغل در شرکت‌هایی ایجاد کنیم که با ۵۰ درصد ظرفیت خود مشغول به کار هستند یا ظرفیت ارتقا دارند، عنوان کرد: اگر بخواهیم جریان فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کشور را اصلاح کنیم باید بخش تولید را تقویت کنیم که مورد تاکید مقام معطم رهبری نیز هست.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی همدان با بیان اینکه کاندیداها باید صداقت داشته باشند، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری دغدغه مردم اقتصاد و معیشت است که باید در قالب تولید حل شود.

وی با بیان اینکه ۵۵ واحد تولیدی توسط بانک مرکزی به مشکل برخورد و تعطیل شد، ابراز داشت: تلاش می‌کنیم با صحبت با بانک‌ها واحدها را راه‌اندازی کنیم و اگر مشکل حل نشود اقدام قضایی خواهیم کرد.

فلاحی با بیان اینکه برای ریشه‌کن شدن فساد در استان باید مدیران ناکارآمد برکنار و مدیران بازرسی استان اصلاح شود، افزود: با این کار بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

وی با بیان اینکه در کمیسیون آموزش در بحث جهش تولید، دانش بنیان در دستور کار قرار دارد، گفت: از سوی علوم پزشکی همدان چندین واحد تولید ماسک نابود شده است که علت آن راه‌اندازی تولیدی ماسک توسط یکی از مسئولین علوم پزشکی بود که فضای رقابت را بسته و در این اقدام ۱۵۰ نفر بیکار شده‌اند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی همدان با بیان اینکه از روز اول که روی کار آمده‌ام اعلام کردم به هر مدیر یک بار تذکر می‌دهم، گفت: تمام موارد تخلفی از وزارتخانه پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به تولیدی تریلی در جاده صالح‌آباد گفت: تولیدکننده سرمایه‌گذاری کرده است که ارزآوری دارد اما مسئول مربوطه بجای اینکه مشکل را حل کند به دنبال تخریب آن واحد است که راه‌حل آن ایجاد مجتمع صنعتی است.

فلاحی با بیان اینکه دولت در دوران انتخابات آمریکا ۲۷۰ روز نهاده‌های دامی و دانه‌های روغنی را در بنادر شهید رجایی انبار کرد که در تریبون مجلس اعلام کردم، گفت: در خزل نهاوند ده‌ها تن روغن نگین نهاوند انبار شده، ۶هزار تن کنجاله در حال فاسد شدن است که بعد از اعتراض به سازمان صمت در پاسخ می‌گویند خارج از شبکه آورده است در حالی که راه‌حل صدور مجوز برای توزیع است.

وی با بیان اینکه دولت در برخی موارد قوانین را دور می‌زند و ابلاغ نمی‌کند، گفت: برجام و مذاکره نتیجه‌ای برای کشور نداشت و در مجلس قانون اقدام راهبردی غنی‌سازی ۶۰ درصد در حال انجام است، سانتریفوژ نسل جدید مستقر و آب سنگین اراک هم راه‌اندازی شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی همدان با بیان اینکه قانون پشتیبان دولت است و در مقابل دولتی که تخطی کند می‌ایستد، ادامه داد: قانون اقدام راهبردی با ۵ رأی منفی رأی آورده است.

وی با بیان اینکه ما دست تولیدکنندگان را می‌بوسیم و برای پیگیری کار، تولیدکننده را در هر سازمان و وزارتخانه همراهی خواهیم کرد، افزود: موانع بانکی را پیگیری خواهم کرد، تملک یک واحد تولیدی منافاتی با چرخیدن آن واحد ندارد.

فلاحی در خصوص کارآفرینان دانش بنیان و جوان عنوان کرد: شرکت‌های تولیدی فعال به شتاب دانش بنیان‌ها کمک کنند و خانه شرکت‌های خلاق راه‌اندازی خواهد شد و از جوانان مخترع حمایت خواهد شد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تا نفس دارم از پیشرفت علمی کشور دفاع می‌کنم، گفت: ما هم این فرمایش را سرلوحه خود قرار داده‌ایم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی همدان با اشاره به عملکرد مجلس و با بیان اینکه مقام معظم رهبری این مجلس را پر تلاش و پرتوان معرفی کرد، گفت: در این مدت دو نایب رییس مجلس و هر کدام با دیدگاه مختلف به استان آورده‌ایم که مشکلات در استان حل شود.

وی با بیان اینکه ما مدیر و دولت سالم می‌خواهیم، عنوان کرد: برخی مدیران استان در کمیسیون شوراها پرونده تخلف دارند که باید پاسخگو باشند.

فلاحی با بیان اینکه در سال‌های گذشته پروژه کنار گذر غربی همدان  با ۷۰ میلیارد، ۲۷ کیلومتر احداث می‌شد که با سوء مدیریت صدها میلیارد تومان پول هزینه شده و هنوز کامل نشده است، گفت: برای تکمیل پروژه در هفته گذشته ۴۲ میلیارد تومان از تهران بودجه گرفته‌ایم، ۱۸ کیلومتر کامل شده و برای ۸ کیلومتر ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر بودجه لازم است.

وی با بیان اینکه مشکلات ترابری سیب زمینی در بهار در حال پیگیری است، گفت: با رفع مشکلات و توسعه شهرستان‌های استان جمعیت به شهر همدان مهاجرت نخواهد کرد و معضل ایجاد نمی‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی همدان با اشاره به انتخابات پیش رو ابراز داشت: باید یک دولت پرکار معتقد به توانمندی درونی و متکی به جوانان مومن و انقلابی سر کار بیاید تا مشکلات حل شود؛ پول در مملکت کم نیست، غارتگری بانک‌ها بورس را نابود کرده است.

وی با بیان اینکه مجلس لایحه ۱۴۰۰ را طوری بسته است که بودجه به نفع مردم شده است، گفت: در این قانون شرکت‌های دولتی که فرار مالیاتی داشتند پیش بینی شده که قبلا در حساب و کتاب نمی‌آمده و مجلس بر یک چهارم بودجه کشور نظارت داشته که در اصلاح ساختار بودجه حل شده است.

فلاحی بابیان اینکه بحران آب در انتظار همدان است، افزود: قرار بوده آب همدان از سد تالوار بیاید که به علت آرسنیک موجود در آب این کار انجام نشده در صورتی که از ۸۰ میلیون متر مکعب ۴۰ میلیون متر مکعب می‌آمده که باید به روال قبل برگردد.

وی تصریح کرد: سوء مدیریت‌ها و بی‌برنامگی سازمان‌ها و نهادها موجب بازگشت بودجه استان به خزانه شده است.

وی با بیان اینکه کشور آینده خوبی دارد و ایران هفتمین کشور قدرتمند اقتصادی جهان است، خاطرنشان کرد: ایران با ۱۵ کشور همسایه است و همه انتظار تجارت با ایران را دارند با عراق ۲۵ برابر اروپا تبادل اقتصادی داریم که متاسفانه دولتمردان اعتقاد به توانمندی منطقه‌ای ندارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات