خبرهای داغ:
رئیس هیئت اندیشه ورز بسیج کارگران و کارخانجات استان همدان:
همدان-رئیس هیئت اندیشه ورز بسیج کارگران و کارخانجات استان همدان بابیان اینکه ۵۵ واحد تولیدی در شهر همدان در تملک بانک‌ها هستند که نیاز به تعیین تکلیف دارند، گفت: با واگذاری آنها می‌توان به اقتصاد کمک کرد.
کد خبر: ۹۳۴۷۷۳۰
|
۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۹

۵۵ واحد تولیدی در شهر همدان در تملک بانک‌ها هستندبه گزارش خبرگزاری بسیج، ابراهیم نادی در نشست مشترك مديران واحدهاي توليدي که به همت بسیج کارگران و کارخانجات در اداره تعاون همدان برگزار شد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هدف از انتخابات ۱۴۰۰ بازسازی اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی با افزایش فضایی که امید محور از طریق حل مشکلات و رفع معضلات معیشتی جامعه باشد، اظهار داشت: بازسازی این اعتماد نیاز به حضور همگانی و آگاهانه مردم دارد.

وی با بیان اینکه ما یک برنامه انتخاباتی فرایند محور و یک برنامه رویداد محور داریم، گفت: در برنامه رویداد محور گزینه‌ای در یک زمان خاص مطرح می‌کنند و روی آن مانور می‌دهند که بحث جدیدی نیست و در زمان حضرت علی (ع) نیز وجود داشته است.

رئیس هیئت اندیشه ورز بسیج کارگران و کارخانجات استان همدان با بیان اینکه امروز هم در جامعه همین موضوع وجود دارد، گفت: افرادی که در حوزه جامعه‌شناسی فعال هستند اصطلاحی دارند به نام شعبده نمادین که توجه جامعه را به یک موضوعی فرعی جلب می‌کنند و از موضوع اصلی غافل می‌شوند.

وی با بیان اینکه امروز در عرصه انتخابات با یک جمله فرعی کشور را مشغول می‌کنند، گفت: باید حواسمان باشد در چند روز آیند اسیر این فضاها نشویم چراکه این اقدامات با هدف مخدوش کردن اطلاعات مردم انجام می‌شود و می‌خواهند مردم هوشیاری و بصیرت خود را از دست بدهند.

نادی با تاکید بر اینکه اقتصاد قوی نقطه قوت و عامل مهم سلطه ناپذیری یک کشور است، گفت: ما اگر اقتصاد قوی داشته باشیم به طور قطع کشور قوی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه از محورهای اقتصاد قوی تولید انبوه، با کیفیت و توزیع عدالت محور است، ابراز داشت: آنچنان وضع توزیع در کشور ما با مشکل روبرو است که این وضعیت را روزی در خصوص مرغ و تخم‌مرغ و روز دیگر پوشک و بعد نهاده‌های دامی و ... می‌بینیم.

رئیس هیئت اندیشه ورز بسیج کارگران و کارخانجات استان همدان با بیان اینکه هفته اخیر ۷۲ درصد قیمت شکر افزایش یافت و کسی هم پاسخگو نیست، ادامه داد: در پشت صحنه چه اتفاقی می‌افتد که در یک شب با قیمت بالای اجناس مواجه می‌شویم و هیچ مدیریتی هم وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه توزیع و تنظیم بازار اقلام ناعادلانه است و نمی‌توانند درست مدیریت کنند، عنوان کرد:‌ قریب به ۱۰۴ شرکت تعاونی توزیعی در شهرستان داریم که عامل بسیار خوبی برای توزیع اقلام اساسی مورد نیاز هستند اما متاسفانه اقدام نمی‌شود.

نادی با بیان اینکه دولت در این هشت سال هیچ برنامه اقتصادی برای ارائه نداشته و تنها هشت سال مردم را معطل کرد، ابراز داشت: مصرف به اندازه و بدون اسراف را باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه کرد تا یک اقتصاد قوی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در سند چشم‌انداز و برنامه‌های توسعه‌ای اول تا ششم محتوا یکسان اما رویکرد مدیران متفاوت بوده است، گفت: متاسفانه مدیران ما نتوانستند آن برنامه‌هایی که وجود داشته را عملیاتی و اجرایی کنند.

رئیس هیئت اندیشه ورز بسیج کارگران و کارخانجات استان همدان با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اصلی در حوزه اقتصاد این است که قانون اساسی سه بخش اقتصادی دولتی، خصوصی و  تعاونی را پذیرفته است، افزود: هدف برنامه ششم و برنامه‌های قبلی این بوده که باید بخش دولتی چابک‌سازی و کوچک و بخش خصوصی و تعاونی تقویت شود.

وی با بیان اینکه قریب به ۸۰ درصد اقتصاد کشور دولتی است و ۲۰ درصد در دست بخش خصوصی و تعاونی (۱۲ درصد خصوصی و هشت درصد تعاونی) تاکید کرد: در قانون برنامه لحاظ شده بود که ۳۰ درصد بخش دولتی کاهش یابد و بخش خصوصی به ۴۵درصد و بخش تعاون به ۲۵ درصد افزایش یابد اما متاسفانه هیچ اقدامی نشد و دولت روز به روز قوی‌تر و حضورش در اقتصاد پررنگ‌تر شد.

نادی با بیان اینکه یکی از نمونه‌های حضور دولت در بورس است، گفت: دولت بورس را مدیریت می‌کند به یک باره جمعیتی اندک که رانت اطلاعاتی دارند در یک روز و یا چند روز کوتاه، یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از معاملات منتفع و جمعیتی بسیار زیادی متضرر می‌شوند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی در حوزه اقتصاد مشکلات تعارض منافع است و ریشه اصلی فساد در تعارض منافع است، تصریح کرد: دولت لایحه‌ای را به مجلس برای تعارض منافع ارسال کرد که متاسفانه مشکلات زیادی دارد.

رئیس هیئت اندیشه ورز بسیج کارگران و کارخانجات استان همدان با اشاره به اینکه محیط کسب و کار نامناسب از دیگر مشکلات است، عنوان کرد: محیط کسب و کار نامناسب باعث کاهش رشد اقتصادی، افزایش هزینه تولید، کاهش مشارکت و سرمایه‌گذاری خواهد شد که نهایتا شرکت‌ها به سمت دلالی می‌روند که نتیجه آن فساد اقتصادی خواهد شد.

وی با بیان اینکه از نگاه صندوق بین‌المللی و بررسی ۱۱ شاخص ایران در بین ۱۹۰ کشور با نمره ۵۸.۹۸ در رده ۱۲۸ کسب و کار قرار گرفته است گفت: رقم شاخص استان ۶.۱۷ درصد بوده که رتبه ۱۷ را در بین استان‌های کشور دارد و این نشان می‌دهد رونق کسب و کار نداریم.

نادی با اشاره به مشکلات ایجاد شده در راستای دریافت مجوز برای شرکت تعاونی دشت طلایی کوریجان برای توسعه کار گفت: سیاست کلان پولی و مالی مشکل دیگر کشور است.

وی در خصوص مصرف نهاده‌های دامی گفت: مصرف نهاده‌های دامی در استان همدان یک هزار تن است که به قیمت آزاد در بازار وجود دارد اما قدرت خرید آن وجود ندارد.

رئیس هیئت اندیشه‌ورز بسیج کارگران و کارخانجات استان همدان افزود: تعداد یک هزار و ۳۲۳ واحد دامداری کوچک داریم که به علت ضعف نمی‌توانند نیازهای خود را تامین کنند و ناچار هستند از بازار آزاد تهیه کنند که برای آنها نمی‌صرفد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۵ واحد تولیدی در شهر همدان در تملک بانک‌ها هستند که نیاز به تعیین تکلیف دارند، خاطرنشان کرد: با واگذاری آنها می‌توان به اقتصاد کمک کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات