.دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با بیان اینکه مبارزه با فساد، امر مشترک در مدیریت امام راحل (ره) و رهبری است، گفت: مبارزه با فساد باعث می‌شود تا عدالت در جامعه انقلابی ما تحقق پیدا کند.
کد خبر: ۹۳۴۷۸۷۴
|
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، آیت‌الله رضا رمضانی در مراسم سی و دومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در رشت با اشاره به اشتراکات امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار کرد: امام (ره) و رهبری به معنای واقعی مؤمن به پروردگار بوده و بر توکل الهی تأکید داشته و  به هدف و راهی که انتخاب کرده‌اند، مؤمن بوده و هستند.

وی با اشاره به اینکه امام (ره) اعتقاد دارند که امروزه اسلام در عرصه سیاسی به لحاظ محتوایی و شکلی، برنامه دارد، تصریح کرد: درگذشته دنیای بشری شامل دو جریان لیبرالیسم و کمونیسم بود که البته نگاه کمونیستی پس از ۷۰ سال به زباله‌دان تاریخ سپرده شد که حامیان کمونیسم نتوانستند این تفکر را در جوامع بشری جا بیندازند، زیرا جدایی از خدا و دین برخلاف فطرت بشر است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری معتقد به‌نظام سیاسی بودند، افزود: مردمی بودن و ساده زیستی، از مشترکات بین این دو رهبر دینی و سیاسی نظام جمهوری اسلامی بوده است.

وی دشمن‌ستیزی را از امور مشترک دیگر در رهبری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری دانست و خاطرنشان کرد: زمانی مستشاران آمریکایی در کشور مصونیت داشتند، ولی امروز انقلاب اسلامی باعث شده منافع جریان استکبار مورد خدشه قرار بگیرد.

رمضانی با تأکید بر اینکه امام خمینی (ره) مردم را سرمایه اجتماعی می‌دانستند، خاطرنشان کرد: امام راحل (ره) مردم را، ولی نعمت مسؤولان برمی‌شمردند و به "میزان رأی ملت است" اعتقاد داشتند.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب برای حضور حداکثری در انتخابات گفت: مشارکت گسترده در انتخابات، امروزه سبب اقتدار نظام اسلامی در عرصه بین‌الملل می‌شود.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با تأکید بر راهبرد مردم‌سالاری دینی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیان  کرد: نباید نگاه خشک و کلیشه‌ای نسبت به دین داشته باشیم بلکه باید بدانیم که دین به انسان و جامعه انسانی، عزت می‌دهد.

وی با بیان اینکه دین در حوزه فردی و اجتماعی به انسان، برتری فکری، اخلاقی و معنوی می‌دهد، افزود: جامعه مسلمان اگر به رفتار‌های دینی و اسلامی عمل کنند، روزبه‌روز به شوکت، عزت و سربلندی آن‌ها افزوده می‌شود.

رمضانی با بیان اینکه عقلانیت، معنویت، عدالت و مقاومت در برابر خودکامگی، عزت‌آفرین است، گفت: صداقت و اخلاق در مدیریت و سیاست غیر از مسائل امنیتی و نظامی باید سرلوحه امور باشد.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) به مقاومت اخیر فلسطین در مقابل رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: هر جا مقاومت بیشتر خود را نشان دهد، دشمنان اسلام و بشریت، ضعیف‌تر می‌شوند.

وی با بیان اینکه خیلی‌ها به دنبال ضربه زدن به مقاومت هستند، افزود: البته اسلام هیچ‌گاه به دنبال جنگ نیست، ولی اگر موردحمله قرار بگیرد، دفاع یک امر لازم، عقلی، فطری و دینی است.

رمضانی با اشاره به اینکه اسلام از زمان ظهورش به دنبال هدایت بشر به سمت حق و حقیقت و گریزان از باطل بوده است، خاطرنشان کرد: اسلام به دنبال این است که انسانی بر انسانی ظلم نکند و ظالم و مظلوم، حاکم و محکوم و برده و بنده، نداشته باشیم.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به وجود بردگی مدرن در دنیای امروز، بیان کرد: جریان سلطه جهانی به دنبال این است که بشریت را بنده و برده خود کند و در پروتکل‌های ۲۴ گانه صهیونیست‌ها نیز به این موضوع پرداخته است.

وی توجه به وحدت و اتحاد میان مسلمانان را از دیگر موارد مشترک امام و رهبری دانست و گفت: امروزه اگر بتوانیم امت اسلام را به لحاظ سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و ... قوی‌تر کنیم، جلوی نفوذ قدرتمندان جهان گرفته می‌شود.

رمضانی با اشاره به اینکه برگزاری کنفرانس اسلامی در تجمیع ظرفیت قدرت مسلمانان در جهان و منطقه تأثیرگذار است، گفت: باور امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب، ضرورت اتحاد و وحدت مسلمانان در قدرت فکری، اجتماعی، نظامی و معنوی است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، توسعه و پیشرفت همه‌جانبه کشور را از دیگر نکات مورد تأکید امام و رهبری برشمرد و گفت: این دو رهبر برجسته جهان اسلام، به دنبال این بودند که کشور ایران روزبه‌روز قوی شود و این اقتدار با اراده جمعی و ایثار امت اسلام فراهم خواهد شد.

وی با تأکید بر اقتدار علمی و نظامی کشور، بیان کرد: امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب معتقدند که ما می‌توانیم قدرت علمی، معنوی و اخلاقی منطقه باشیم و باید این موضوع را به خود بقبولانیم؛ باید ظرفیت‌ها را شناخته و شکوفا کنیم.

رمضانی با تأکید بر اخلاق و معنویت را از دیگر اشتراکات حوزه رهبری دینی و سیاسی امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: در بیانیه گام دوم نیز بحث اخلاق و معنویت مورداشاره قرارگرفته است.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به اینکه مبارزه با فساد، امر مشترک در مدیریت امام راحل (ره) و رهبری است افزود: همه مردم باید طعم عدالت و مبارزه با فساد را بچشند کما اینکه مبارزه با فساد باعث می‌شود تا عدالت در جامعه انقلابی ما تحقق پیدا کند و همه قوای سه‌گانه در حوزه خود باید در راه عدالت‌گستری و مبارزه با فساد تلاش کنند.

 

رمضانی با بیان اینکه متأسفانه نگاه سطحی نسبت به اسلام سبب محرومیت ما از آموزه‌های دقیق، کامل و جامع اسلام شده، تصریح کرد: اسلام بهترین آموزه‌ها را در زندگی فردی و اجتماعی دارد و باید همه‌جانبه، دقیق، بدون افراط‌وتفریط و با عقلانیت، معنویت و عدالت معرفی شود.

وی با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به‌عنوان یک مصلح فکری به جوانان اروپایی، گفت: بیش از ۹۰ درصد رسانه‌های جهان در اختیار غول رسانه‌ای صهیونیست‌ها قرار دارد و اجازه نمی‌دهند اسلام و مفاهیم اسلامی به‌درستی به گوش دنیا رسد.

رمضانی با تأکید بر اینکه اسلام بر پایه رحمت است، ولی باید در برابر زورگویان، خودکامگان و سلطه جویان ایستاد، اظهار کرد: مقاومت در برابر زورگویان سبب انتشار رحمت الهی در جامع بشری می‌شود.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با بیان اینکه امام خمینی (ره) ما را با یک دنیای جدید از معرفت و معنویت آشنا کردند، گفت: انقلاب اسلامی ایران معادلات جریان و قدرت‌های استکباری را از بین برد و به همین دلیل است که دشمنان از اقتدار نظام اسلامی واهمه دارند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات