خبرهای داغ:
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

راهکار حل مشکلات روی کار آمدن دولت مومن، انقلابی و معتقد به تحول است

همدان- مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه راهکار ما برای حل مشکلات روی کار آمدن دولت مومن، انقلابی و معتقد به تحول است، گفت: باید جریان مشارکت و حضور در میدان را بالا ببریم.
کد خبر: ۹۳۴۷۹۲۰
|
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳

راهکار حل مشکلات روی کار آمدن دولت مومن، انقلابی و معتقد به تحول استبه گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام مصطفی رستمی در مراسم بزرگداشت سی و دومین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و تجمع بسیجیان اظهار داشت: بازخوانی انقلاب اسلامی و اندیشه‌های امام خمینی (ره) و حرکتی که آغاز کرد همواره برای ما لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن به حضرت موسی (ع) می‌فرماید ای موسی ایام الله، روزهای بروز اراده و تجلی خداوند را به مردم یادآوری کن، گفت: انسان‌ها نیازمند یادآوری روزهای با عظمت، امداد الهی، نصرت الهی و درهم کوبیدن مستکبران و فرعونیان و نجات دادن انسان‌های مستضعف ومظلوم از دل دریای بلا و طوفان‌ها هستند و باید به یاد این نعمت‌ها بیفتند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه امروز روز مناسبی است برای بازخوانی آنچه که برما گذشت، اظهار داشت: امام (ره) یکی از کلمه‌های طیبه خداوند بود، خداوند در قرآن می‌فرماید کلمه طیبه همانند درختی است که ریشه محکم در زمین و شاخه‌های بلند در آسمان دارد و دائماً میوه می‌دهد و هیچ زمانی بدون ثمر و میوه نیست.

وی افزود: امام (ره) یکی از کلمات طیبه بود کسی که هم اندیشه او و هم عمل او جزء درخت‌های پرریشه و پرشاخه و پرثمری بود که دائماً در زندگی انسان‌ها و در زندگی مومنان و مسلمانان ثمر خواهد داد.

رستمی با بیان اینکه آثار حضور امام (ره) در هدایت انسان‌ها و محکوم کردن ظلم و ظالمان از انقلاب اسلامی آغاز شد اما دائماً در طول این ۴۳ سال ادامه داشته است، عنوان کرد: امام (ره) با رهبران دنیا متفاوت بود، ایشان کسی بود که از خود عبور کرد و برای خود تلاشی نکرد، هیچ جایی برای رفاه و آسایش خود و برای مال اندوزی مانند بسیاری از رهبران دنیا که گرفتار تکاثر، جمع آوری ثروت و گرفتار رفاه و مادیات هستند، عمل نکرد؛ بلکه آنچه که داشت در راه خدا به مستضعفان بخشید.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) کارش برای خدا بود و نتیجه آن این بود که در دل‌ها نفوذ کرد، اظهار داشت: مردم با اشاره او به حرکت درآمدند و جان و فرزند و مال خود را در مسیر تأمین اهداف عالی که او ترسیم می‌کرد، هزینه کردند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها عنوان کرد: امام(ره) همه چیز را از خدا می‌دید، هیچ چیزرا از خود نمی‌دید بنابراین قدرت معنوی داشت و زمانی که خرمشهرآزاد شد، فرمودند «خرمشهررا خدا آزاد کرده است».

وی با بیان اینکه کسی که به خدا متصل شد به قدرت لایزال و نامحدود و شکست ناپذیر متصل شده است، افزود: امام (ره) به خدا متصل بود و دائماً در حال ذکر بود و از ابتدای نهضت بارها می‌فرمود من دست عنایت خداوند را دیدم و در وصیت‌نامه‌اش فرمود با دلی آرام و روحی شاد و ضمیری امیدوار به فضل خداوند دنیا را ترک می‌کنم و آرامش روحی ایشان ناشی از ارتباط عمیق با خدا بود.

رستمی تصریح کرد: یکی از برکات وجودی امام(ره) انقلاب اسلامی بود، این حرکتی که هزاران هزار شهید هم در ایران اسلامی و هم در اسلام به معنای تمام سرزمین‌های اسلامی به واسطه بیداری که او در دل انسان‌ها و جامعه ایجاد کرد تقدیم خدا شد و ارواح طیبه‌ای که به سعادت رسیدند؛ امام(ره) شجره طیبه‌ای است که انقلاب یکی از محصولات او بود.

وی با بیان اینکه ایشان برای خدا حرکت کردند و تصمیم گرفتند که در این کشور در قانون‌گذاری، سیاستگذاری و در اجرا، کاری برخلاف اراده الهی و قوانین الهی رخ ندهد؛ ابراز داشت: چه سرزمینی است که همه مردم در آن عزت پیدا می‌کنند، مردمانی که در زمان شاه آنها را به بردگی گرفته بودند و جان، مال و ناموس آنها چپاول می‌شد امروز برای خود تصمیم می‌گیرند و حاکم بر سرنوشت خود هستند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ابراز داشت: کشوری که در ابتدای حمله صدام ملعون وسیله دفاعی چندانی نداشت، با دست خالی امروز به جایی رسیدیم که آمریکا اعلام می‌کند با پهبادهای دقیق ایران نیروی هوایی ما به چالش کشیده شده است.

وی با بیان اینکه عزت، اسلام و دینداری را امام (ره) به ملت ارزانی کرد، گفت: ما ۴۳ سال با نظام سلطه در ستیز هستیم، ۸ سال در قالب حمله صدام و امروز در شرایط تهدید و تحریم دشمن هستیم اما با وجود این دشمنی‌ها این سرزمین سربلند، سرفراز و امیدوار به آینده روبه جلو درحال حرکت است.

رستمی با اشاره به کوتاهی‌ها و دشمنی‌ها و مشکلات مزمنی که در کشور وجود دارد و مردم را آزار می‌دهد و باعث ایجاد تلخ‌کامی‌ها شده است، گفت: آنچه که امروز ایران را سربلند و سرفراز اثرگذار نگه داشته است اتحاد عظیم ملت ایران و همبستگی به رهبری است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند راهکار عبور از مشکلات روی کار آمدن دولتی است که معتقد به تحول باشد، تصریح کرد: هیچ گاه از حمایت از مظلومان، مبارزه با ظالمان و از پیگیری تحقق اراده خداوند در زمین و مقدمه‌سازی برای ظهور دست برنخواهیم داشت اما برای این اهداف باید راه‌های میان‌بر پیدا شود از راه دولت خسته و ناامید و اراده ضعیف و از راه مدیرانی که قبل خدمت به خلق خدا به فکر منافع خود هستند، ما نمی‌توانیم به اهداف متعالی انقلاب و ملت برسیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه راهکار ما روی کار آمدن دولت مومن، انقلابی و معتقد به تحول است، گفت: وظیفه ما به رأی دادن محدود نمی‌شود و مردم اگر از دولت نا کارآمد گلایه‌مند هستند باید جریان مشارکت، جریان حضور درمیدان و جریان شرکت در انتخابات را بالا ببریم چراکه اگر فردی با آرا قوی مملکت را در دست بگیرید کشور موفق خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم در مقابل دشمنان بایستیم باید نماینده قوی انتخاب کنیم، وظیفه اول ما در انتخابات مشارکت است، وظیفه دوم انتخاب درست؛ اما درکنار این وظایف وظیفه مهم ما دعوت به مشارکت و مواجه با این موج مخالف و مردم سالاری است.

رستمی یادآور شد: امروز آمریکا و اسرائیل خبیث به راه افتاده‌اند برای اینکه مردم را ناامید کنند و القا کنند که مردم در انتخابات شرکت نکنند و می‌دانند که این ملت تسلیم‌پذیر نیست بنابراین برای ضربه زدن به این ملت ابزار را فراهم می‌کنند که راهکار مقابله امروز مشارکت در انتخابات است.

وی خاطرنشان کرد: «حاج قاسم» در وصیتنامه خود می‌نویسد «امروز جمهوری اسلامی حرم است»، اگر ما امروز به «حاج قاسم» و شهید «همدانی» به عنوان مدافعان حرم افتخار می‌کنیم، آنها فرمودند که امروز جمهوری اسلامی حرم است و اگر می‌خواهید مدافع حرم باشید امروز مدافع از حرم، دفاع از جمهوری اسلامی، دفاع از مردم سالاری دینی، دفاع از این کشور و قدرت بخشیدن به این کشور در برابر ظالمان است و باید در صحنه انتخابات دفاع از حرم را نشان دهیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار