خبرهای داغ:
همدان-مسئول عقیدتی حوزه شهید «مبارکی» همدان گفت: امام خمینی(ره) از کم‌نظیرترین شخصیت‌های تاریخ است که مشت محکمی بر دهان استکبار و استعمار زد.
کد خبر: ۹۳۴۸۰۹۸
|
۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸

امام خمینی(ره) از کم‌نظیرترین شخصیت‌های تاریخ استبه گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام قاضی‌خانی در جمع کارکنان سپاه ناحیه همدان اظهار داشت: امام خمینی (ره) از کم‌نظیرترین شخصیت‌های تاریخی است که با تفکرات دینی، مذهبی و تلاش‌های مخلصانه خود تحولات گسترده‌ای را در ایران و جهان رقم زد که یکی از شاخص‌ترین انقلاب‌های تاریخ را به پیروزی رساند و مشت محکمی بر دهان استکبار و استعمار زد و مبانی تمدن‌های مادی غرب و شرق و مکاتب الحادی را با تباهی روبرو کرد.

وی با اشاره به شاخصه‌های شخصیتی امام خمینی (ره) گفت: از جمله این شاخصه‌ها آگاهی از وضعیت جهان بود که امام صادق فرمودند «انسان‌ آگاه از اوضاع و شرایط زمان‌ غافلگیر حوادث غیرمترقب نمی‌گردد» و امام خمینی (ره) از دوران جوانی به طور کامل از وضعیت سیاسی و شرایط جهان آگاه بوده و همه چیز را زیر نظر داشت و اگر در همان دوران این ویژگی را دارا نبود هرگز نمی‌توانست انقلاب اسلامی را به ثمر برساند و دشمنان را سخت متعجب کند.

مسئول عقیدتی حوزه شهید «مبارکی» همدان بعد اخلاقی امام(ره) را از دیگر ویژگی‌ها برشمرد و گفت: در مسائل اخلاقی و عمل به اخلاقیات، اگر کسی در مجلسی حرفی را می‌زد که از آن بوی اهانت به مسلمانان به مشام می‌رسید با رنجش شدید امام(ره) روبرو می‌شد و از ادامه سخن او جلوگیری می‌کرد.

وی ادامه داد: از طلاب و شاگردان ایشان بسیار نقل شده که امام راحل در سلام دادن از همه پیش می‌گرفتند و با خوشرویی با همه روبرو می‌شدند.

قاضی‌خانی با اشاره به بعد فلسفی و عرفانی امام خمینی(ره) گفت: امام خمینی(ره) فلسفه را از مرحوم آیت الله رفیعی آموختند و پنج سال تمام عرفان را نزد آیت الله شاه آبادی تحصیل کردند و در مسائل عرفانی و فلسفی استاد مسلم بودند و مسائل الهیات را به حق چشیده بودند و آنچه را که می‌گفتند از صمیم قلب بیان می‌کردند و در برخی از مسائل به حد شهود رسیده بودند.

وی افزود: اثر ممتاز امام (ره) در مباحث عرفانی «مصباح الهدایه فی الولایه و الخلافه» است که بحثی در مسائل اسماء و صفات الهی است که دارای محتوای عرفانی فوق‌العاده‌ای است.

مسئول عقیدتی حوزه شهید «مبارکی» همدان با اشاره به بعد ساده‌زیستی امام (ره) عنوان کرد: ائمه معصومین(ع) وابسته و دلبسته به دنیا نبودند و با این حال از مواهب دنیا استفاده می‌کردند و امام بزرگوار نیز دارای این روحیه بودند و اینگونه زندگی می‌کردند.

وی یادآور شد: ایشان هیچ‌گاه از سطح کمترین فرد جامعه بالا نیامده و حتی حاضر نشدند که در گرمای طاقت فرسای نجف پنکه‌ای را بخرند؛ امام (ره) حتی در پاریس نیز با وجود سرمای هوا و کهولت سنشان دستور دادند وسایل گرمازای منزل مسکونیشان را خاموش کنند تا با مردم ایران که در زمستان ۵۷ به علت کمبود نفت در مضیقه بودند و سرما را تحمل می‌کردند، همدردی کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات