خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه ملایر عنوان کرد

جمهوری اسلامی ایران الگویی برای جنبش‌های اسلامی جهان

ملایر-فرمانده سپاه ناحیه ملایر با اشاره به اینکه امام (ره) یکی از سازندگان تاریخ بود، گفت: جمهوری اسلامی ایران الگویی برای جنبش‌های اسلامی جهان شد.
کد خبر: ۹۳۴۸۱۴۱
|
۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۴

جمهوری اسلامی ایران الگویی برای جنبش‌های اسلامی جهانسرهنگ سیدجواد حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ملایر با تسلیت ایام رحلت امام خمینی (ره) و شهادت امام صادق (ع) و گرامیداشت قیام 15 خرداد اظهار داشت: سخن گفتن در مورد ابعاد شخصیتی و اندیشه‌های تابناک امام خمینی(ره)، رهبر بزرگ جهان اسلام در عصر حاضر و پدیدآورنده مهمترین حادثه قرن بیستم کاری بس دشوار است.

وی افزود: امام خمینی (ره) به عنوان فقیهی ژرف‌نگر و حکیمی خردمند و سیاستمداری دوراندیش و عارفی الهی، توانسته بود در پرتو مناجات‌های شبانه و توکل و معرفت و اخلاص، به منبع نورانیت الهی و اقیانوس بیکران عرفان و معنویت متصل شود.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر عنوان کرد: به همین دلیل دستیابی به افق اندیشه‌های این شخصیت عظیم برای اندیشمندان اگر غیر ممکن نباشد، آسان نخواهد بود.

وی گفت: باید اعتراف کنیم در جامعیت بین ابعاد عظیم شخصیتی در زمان غیبت کسی را مانند امام امت ندیده‌ایم.

حسینی با اشاره به اینکه امام (ره) تنها یک فرد یا پدیده فردی نبود بلکه یکی از سازندگان تاریخ بود، بیان داشت: از مهم‌ترین تأثیرات نهضت امام خمینی (ره) این بود که حکومت در یک کشور بزرگ و با اهمیت اسلامی را از ماهیت لائیکی آن به ماهیت اسلامی و دینی مبدل کرد و بدین ترتیب جمهوری اسلامی الگویی برای جنبش‌های اسلامی جهان شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات